آخرین عناوین

دوشنبه 26 آبان 1393-22:52 کد خبر:3172

برف و باران در راه مازندران:

آمادگی کلیه نیروها جهت مقابله با برف و باران

مدیرکل مدیریت بحران استان مازندران با اشاره به در پیش بودن برف و باران در این استان گفت:همه نیروها برای مقابله باهرگونه آثار و تبعات بارندگی های شدید در آماده باش کامل قرار دارند.


به گزارش خزرخبر و به نقل از ایرنا،رستم زرودی  افزود: برای پیشگیری از تکرار سیلاب در استان به ویژه شهرهای غرب مازندران اعتباری بالغ بر 50 میلیارد تومان بین دستگاه های مسوول نظیر آب منطقه ای، آبخیزداری و جهادکشاورزی توزیع شد.

وی تاکید کرد: با این اعتبارات می توان بخشی از مشکلات را رفع کرد و نمی توان ادعا کرد که مشکلات با اعتبار اختصاص یافته ریشه کن می شود.

زرودی همچنین خاطرنشان کرد که اطلاعیه مدیریت بحران استان مازندران به فرمانداری ها ارسال و آمادگی این اداره کل برای هرگونه اقدام به منظور پیشگیری از سیلاب و بسته شدن راه و مسیرهای مواصلاتی اعلام شد.

وی با اشاره به پیش بینی های صورت گرفته مبنی بر بارش برف سنگین در ارتفاعات و برخی مناطق روستایی استان مازندران به ویژه غرب مازندران، گفت: اولویت اصلی باز بودن راه های مواصلاتی به ویژه راه های روستایی است. ادارات راه و شهرسازی شهرستان ها نیز باید تجهیزات خود را در مناطق برف گیر مستقر کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان مازندران تصریح کرد: برخی از محورهای استان ها نظیر محور تنکابن به الموت برف گیر است و گاهی اوقات تا دو متر برف در این محور نشسته است که اگر برف روبی مناسب صورت نگیرد و برف ها انباشته شود قطعا راه های روستایی مسدود خواهند شد.

زرودی افزود: ماشین آلات برف روبی در آماده باش کامل هستند و در حوزه های شهری و روستایی آمادگی لازم برای مواجهه با بارش های سنگین وجود دارد.

وی در خصوص لایروبی انهار و رودخانه ها در سطح استان برای جلوگیری از سیلاب نیز گفت: به عقیده من لایروبی ها باید تا دریا صورت گیرد که هیچ مشکلی در مسیر ایجاد نشود اما امکانات به ما این اجازه را نمی دهد که بتوانیم به طور کامل در این مدت کم لایروبی را کامل کنیم و این موضوع زمان بر است.

بارش باران در غرب مازندران در شب گذشته آغاز شده و به مرور از عصر امروز (دوشنبه) تشدید شده و در ارتفاعات بارش برف خواهد بود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :