آخرین عناوین

سه شنبه 27 آبان 1393-10:57 کد خبر:3176

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران خبر داد:

معرفی متخلفین لوازم اندازه گیری برق به دستگاه قضایی

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران گفت : به منظور مقابله با برق های غیر مجاز  و کاهش  تلفات غیر فنی طرح ضربتی بازدید لوازم اندازه گیری در مازندران آغاز شد .


به گزارش خزرخبر به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع برق مازندران، منوچهر جعفری افزود: در حال حاضر 100 گروه بازرسی در حوزه شرکت توزیع برق مازندران تشکیل و در مناطق شهری و روستایی فعال شدند.

وی مسئولیت این گروه‌ها را شناسایی کنتورهای معیوب و دستکاری شده عنوان کرد و یادآور شد: متخلفان لوازم اندازه‌گیری برابر قانون علاوه بر پرداخت خسارت برای پیگرد قانونی به محاکم قضایی معرفی می‌شوند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران خاطرنشان کرد: توسل به شیوه‌های نادرست سرقت برق علاوه بر عواقب و جرایم مادی، عملی غیر شرعی و حرام است و نداشتن تمکن مالی مجوز ارتکاب سرقت نیست که فتوای علمای دین موید این ادعا است.

جعفری با تاکید بر اتفاق نظر مراجع تقلید در مسائل شرعی، اظهار کرد: آیات عظام همگی بر این نکته اتفاق نظر دارند و بر همین اساس شرکت برق در برنامه‌ای مدون در راستای نیل به اهداف وزارت نیرو به منظور کاهش تلفات با برق‌های غیرمجاز به شدت مقابله خواهد کرد.

وی از مالکان و مشترکان برق خواست که مراقب افراد سودجو که به بهانه کاهش برق مصرفی در لوازم اندازه‌گیری شامل کنتور، فیوز، کابل سرویس، تابلو و ... دستکاری می‌کنند باشند و از دسترسی افراد غیر مسئول به این لوازم جلوگیری کنند زیرا دستکاری در لوازم اندازه‌گیری علاوه بر قطع و برچیدن موقت انشعاب و پرداخت خسارت مالی، پیگرد قضایی مشترک یا مالک را در پی خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران به عزم این شرکت برای مقابله با پدیده شوم سرقت انرژی اشاره کرد و گفت: عزم این شرکت برای مقابله با پدیده سرقت انرژی بسیار جدی بوده و در نظر است تا در سال جاری با افزایش توان علمی و فنی پرسنل شاغل گام بلندی در این مسیر بر داریم.

جعفری تصریح کرد: با توجه به اینکه مقابله با این پدیده شوم نیاز به عزم جدی و همگانی دارد، همراهی و همگامی مردم و مشترکان نیز نقش تعیین کننده‌ای دارد و مشترکان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه سوء‌استفاده و دستکاری در لوازم اندازه‌گیری برق، مراتب را با واحد بازرسی امورها و بخش‌های شرکت توزیع برق مازندران در میان بگذارند و یا از طریق مراجعه به وب سایت شرکت به آدرس WWW.MAZTOZI.IR  در بخش معاونت، معاونت فروش و خدمات مشترکان، مراتب را برای پیگیری ثبت و درج کنند.

 

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :