آخرین عناوین

سه شنبه 27 آبان 1393-16:53 کد خبر:3177

انتقاد فرماندار محمودآباد از پروژه ای ناتمام:

بلاتکلیفی 7 ساله پروژه کنارگذر محمودآباد

فرماندار محمودآباد گفت: از سال 86 تاکنون پروژه کنارگذر این شهرستان بلاتکلیف مانده است.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، سیف‌الله فرزانه  در مراسم معارفه شهردار جدید محمودآباد، بیان داشت: این شهر از ظرفیت‌های بسیار بالایی در بخش‌های مختلف برخوردار است.

وی تصریح کرد: با توجه به این ظرفیت، این شهرستان با اعتبارات محلی هر ساله به استقبال مسافران و گردشگران می‌رود.

فرماندار محمودآباد با تاکید براینکه محمودآباد با اراده شهرستانی به اداره استانی و ملی می‌پردازد، اظهار داشت: با این وضعیت امسال در طرح ساماندهی دریا در دو شهر ساحلی محمودآباد و سرخ‌رود توانست به موفقیت مناسبی در استان دست یابد.

فرزانه با اعلام اینکه محمودآباد دارای 30 کیلومتر نوار ساحلی استان است، اذعان داشت: این شهرستان با تعامل شهرداری و توجه به زیباسازی سواحل تابستان نشاط‌بخشی را برای گردشگران به ارمغان بیاورد.

نماینده عالی دولت در محمودآباد با اشاره به روند عملکرد شهرداری نسبت به حمایت طرح‌های ساماندهی سواحل نابودی شهرداری را بیان کرد و گفت: تمام مطالبات در شهرداری از سوی مردم است و برای اجرای این طرح‌ها درست نیست که پول مردم هزینه شود.

وی مشکل عمده این شهرستان را دپوی زباله مطرح کرد و ادامه داد: محمودآباد به دلیل قرار گرفتن زمین کشاورزی در جنوب و نوار ساحلی در شمال مکانی برای دپو و دفع زباله در شهر ندارد بنابراین نگاه استانداری مازندران باید به این شهر ساحلی ویژه باشد تا دیگر مشکل زباله نداشته باشد.

فرزانه با بیان اینکه هم‌اکنون زباله در برخی کشورهای پیشرفته منبع درآمدزایی شده است، افزود: متاسفانه این زباله‌ها برای استان ما هزینه‌ساز شده، به طوری ‌که در روزهای تعطیل باید زباله‌هایی که از سوی گردشگران و مسافران با خود می‌آورند را نیز تحمل کرد.

فرماندار محمودآباد با اعلام اینکه امروزه حضور گردشگران باید برای مازندران یک فرصت باشد، اذعان داشت: با وجود این تصور در این استان حضور مسافران یک تهدید شده و آن هم به دلیل این است که زیرساخت مناسبی در شهرستان‌ها وجود ندارد.

وی با ابراز تاسف از اینکه از سال 86 تاکنون پروژه کنارگذر این شهرستان بلاتکلیف مانده است، بیان داشت: هم‌اکنون محمودآباد دارای چهار نوع جمعیت ثابت، دانشجویی، خوش‌نشین و گردشگر است که با وجود عدم رسیدگی با مشکلات گرانی، ناهنجاری اجتماعی، زباله و ترافیک مواجه است.

فرزانه با بیان اینکه محورهای جاده‌ای روستاهای این شهرستان با گذشت پنج کیلومتر از یک دوربرگردان محروم مانده است، تصریح کرد: مسافران برای دور زدن باید مسافت طولانی را طی کنند و یا حتی باید وارد یک شهری شوند تا به مقصد خود بروند.

این مسئول خواستار بازدید مسئولان استانی از وضعیت راه‌ها و محورهای جاده‌ای شد و گفت: با این بازدیدهای میدانی می‌توان باری از مشکلات را رفع کرد.

وی در پایان با اشاره به وظایف شهرداری و شورای اسلامی شهر، یادآور شد: در عرصه آبادانی و توسعه شهری شهردار باید به دنبال برنامه‌ها و پروژه‌های بزرگ باشد و نباید برای بررسی یک پرونده از وضعیت توسعه شهری غافل شود.  

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :