آخرین عناوین

دوشنبه 15 شهريور 1395-12:9 کد خبر:31864

قابل‌ توجه رئیس اداره ورزش و جوانان بهشهر:

بعد از عکس‌های دونفره تجلیل بگویید برای جوانان بهشهر چه کردید؟

رئیس محترم اداره ورزش و جوانان بهشهر، در خصوص شناسایی و برنامه‌ریزی برای رفع مشکلات جوانان این شهرستان چه کرده‌اید؟


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از بلاغ، شنبه اول ذی‌الحجه که به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) به‌عنوان روز ازدواج نام‌گذاری شد و متأسفانه مسئولان مرتبط به امور جوانان شهرستان بهشهر همچنان در خواب بودند که می‌توان گفت عملکرد بسیار ضعیفی در حوزه جوانان داشتند.

نرخ بالای بیکاری، کاهش میزان ازدواج و افزایش 50 درصدی طلاق نسبت به سال گذشته در بهشهر، تعطیلی واحدهای تولیدی و افزوده شدن به میزان بیکاری، نبود و کمبود فضاهای مناسب ورزشی و فرهنگی برای جوانان این شهرستان ازجمله مشکلات پیش روی این نسل از جامعه ما است.

مشکلات جوانان شرق مازندران و به‌طور مشخص‌تر بهشهر به‌اندازه‌ای از طرف مسئولان، مخصوصاً اداره ورزش و جوانان این شهرستان که متولی امور جوانان است به فراموشی سپرده‌شده که به نظر می‌رسد اصلاً شرح وظایف خود را هیچ‌گاه مطالعه نکرده‌اند تا بدانند در قبال جوانان چه وظیفه‌ای دارند.

صرفاً جهت اطلاع رئیس محترم اداره ورزش و جوانان شهرستان بهشهر و آگاهی مخاطبان محترم بخشی از شرح وظایفی که وزارت خانه ورزش و جوانان و ادارات تابعه باید انجام دهد را به‌اختصار اشاره می‌کنیم.

وظایف اداره ورزش و جوانان به دو حوزه ورزش و جوانان تقسیم می‌شود، از آنجایی‌که وظایف این اداره در حوزه جوانان مغفول مانده و متأسفانه تنها به ورزش جوانان پرداخته شده است، بنابراین وظایف حوزه جوانان را در این گزارش می‌آوریم.

آنچه که در سایت وزارت خانه ورزش و جوانان در حوزه جوانان آمده به شرح زیر است.

1- مطالعه و پژوهش در حوزه‌های راهبردی امور جوانان به‌منظور بازشناسی و تبیین مسائل و نیازهای گوناگون جوانان و ارائه راهبردهای مناسب برای حل مسائل آنان و هماهنگی مطالعات کاربردی دستگاه‌های اجرایی در این زمینه.

2- شناسایی، نظارت، حمایت و تقویت تشکل‌های غیردولتی جوانان.

3- شناسایی فعالیت‌های قابل واگذاری دستگاه‌های اجرایی به تشکل‌ها و سازمان‌های غیردولتی جوانان با همکاری مراجع ذی‌ربط.

4- بررسی عملکرد و میزان اثربخشی فعالیت‌های دستگاه‌های اجرایی مرتبط با امور جوانان و ارسال به مراجع ذی‌ربط.

5- ساماندهی و نظارت بر مراکز خدمات مشاوره‌ای و اطلاع‌رسانی جوانان.

6- طراحی و مدیریت برنامه‌های ملی ویژه و فرابخشی و نمونه‌سازی فعالیت‌های مربوط به جوانان با همکاری دستگاه‌های اجرایی مربوط.

7- تهیه و تدوین «برنامه جامع ساماندهی امور جوانان کشور» با عنایت به جایگاه نقش و مأموریت‌های اساسی دستگاه‌های مختلف دولتی و غیردولتی مرتبط با امور جوانان.

8- مطالعه و بررسی قوانین و مقررات مربوط به جوانان در جهت رفع کاستی‌ها و پیشنهاد برای تغییر و اصلاح یا وضع قوانین جدید به مراجع ذی‌صلاح با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط.

9- ساماندهی فعالیت‌های فراغتی نسل جوان متناسب با مقتضیات دوره جوانی در جهت سازندگی کشور و رفع محرومیت فرهنگی و اجتماعی جوانان در مناطق شهری و روستایی.

10- ارائه شیوه‌های مناسب برای استفاده بهینه از استعدادها و توانایی‌های جوانان و بهره‌گیری بیشتر از امکانات و منابع دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط.

11- همکاری در تعیین ضوابط و استاندارد برای فعالیت‌های مراکز فرهنگی و هنری مربوط به جوانان با دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط.

رئیس محترم اداره ورزش و جوانان بهشهر که به‌عنوان مدیر نمونه شهرستان انتخاب شده‌اند و عکس دونفره تجلیل از خود را در فضای مجازی منتشر می‌کنند به‌طور مشخص به این سؤال جوانان بهشهر پاسخ دهند که در خصوص شناسایی و برنامه‌ریزی برای رفع مشکلات جوانان این شهرستان چه کرده‌اند؟

آیا تنها مشکلات جوانان بهشهر به نبود و کمبود فضای ورزشی ختم می‌شود؟

اگر اداره ورزش و جوانان بهشهر عملکردی در حوزه جوانان - تأکید می‌شود حوزه جوانان- داشته‌اند لطفاً ارائه کنند تا این ابهام برای جوانان بیکار و تحصیل‌کرده بهشهر برطرف شود.

اداره ورزش و جوانان در خصوص افزایش 50 درصدی میزان طلاق در بهشهر چه اقدام و عملی داشته است؟

آمار بیکاری در بهشهر به 19 درصد می‌رسد

سید خالق سجادی در گفت‌وگو با خبرنگار خط امید درباره میزان بیکاری شهرستان بهشهر گفت: باوجود شرایط اقلیمی و پتانسیل‌های موجود در بهشهر آمار بیکاری در این شهرستان به 19 درصد می‌رسد که به نسبت کلان‌شهرها 10 درصد بیشتر است.

وی بابیان اینکه بهشهر یک شهر قدیمی با پیشینه تاریخی است تأکید کرد: این شهرستان روزی پایتخت دوم صفویه بود و اشرف البلاد نام داشت، بندر امیرآباد قطب بزرگ اقتصادی با جایگاه سوم در کشور، زمین‌های حاصلخیز فراوان برای کشت انواع غلات و میوه‌جات اما محروم و مظلوم واقع شده است.

فرماندار بهشهر گفت: بهشهر 10 درصد شهدای مازندران را تقدیم کرده است و یک شهر پیشرو و فعال برای بقا و ماندگاری نظام است و شهدای بسیاری در راه انقلاب اهدا کرده، ولی در خدمات‌رسانی به این شهرستان چیزی در نظر گرفته نشده است.

بهشهر یا اشرف البلاد نام شهری است که دیگر نامش با خصوصیاتش نمی‌خواند و باید گفت که نامی بی‌مسما است! آیا می‌شود شهری را بهترین شهر دانست و آن‌وقت رتبه‌ی اول بیکاری در استان را داشت؟ مگر می‌شود بهترین شهر بود ولی اقتصادی ویران‌شده داشت؟

مگر می‌شود شاهد افزایش 50 درصدی طلاق، بیکاری جوانان و نیمه فعال بودن صنعت در بهترین شهر بود؟

مسئولان بهشهر ضعیف عمل کرده‌اند

حمید احمدزاده جوانی که فوق‌لیسانس برق دارد و بیکار است در گفت‌وگو با خبرنگار خط امید، از ناامیدی خود نسبت به زندگی می‌گوید: شغل در این شهر فقط برای نورچشمی‌ها و سفارش شده‌ها است، اگر کسی را داشتی که سفارش تو را کند با مدرک دیپلم هم در بهترین جای بندر امیرآباد استخدام می‌شوید.

وی افزود: مسئولان این شهر به‌اندازه‌ای ضعیف عمل کرده‌اند که مدام حرف‌های تکراری در جلسات خود می‌زنند، چرا این حرف‌هایی که می‌زنند که فلان کردیم و فلان کردیم تأثیری در زندگی من جوان ندارد؟ حتماً برای آقازاده‌ها انجام دادند.

این جوان بهشهری گفت: متأسفانه مسئولان ما به‌جای اینکه به دنبال راه‌حل مشکلات شهرستان باشند به دنبال پاک کردن مسئله بیکاری جوانان ما هستند، چه خوب است همان اندازه که برای سلامت جسم جوانان بهشهری در یک اقدام ضربتی قلیان سراهای شهر را پلمب کردند به‌صورت ضربتی فکری برای اشتغال جوانان و فرزندان شهر خود باشند.

احمدزاده در ادامه سخنان خود به معضلات بیکاری جوانان اشاره و تصریح کرد: همسر من به دلیل نداشتن شغل و بیکاری از من جدا شده است، چراکه سال‌ها است به دنبال شغل هستم و متأسفانه نمی‌توانستم با حقوق کارگری ساختمان زندگی در شان وی را فراهم کنم.

وی به سخنان رهبری اشاره کرد و افزود: اگر مسئولان بهشهر که شهری تاریخی، صنعتی، توریستی و پرظرفیت در حوزه کشاورزی است به سخنان رهبری گوش کنند مشکل همه جوانان این شهر برطرف می‌شود، در شهر پرشده از بنرهای شعار سال اما هیچ اقدام و عملی در این مورد انجام‌نشده است.

سهم جوانان ما از این‌همه ساحل بلال فروشی کنار خیابان است

متأسفانه امروز شهرستان بهشهر با دارا بودن پتانسیل‌های بالای اقتصادی در صنایع مختلف مانند گردشگری و توریست، کشاورزی و صنعتی به‌عنوان یکی از عقب افتاده‌ترین شهرهای استان مازندران محسوب می‌شود.

اگر ساعات پایانی شب گذری در خیابان‌های بهشهر داشته باشی قطعاً یاد این جمله تلخ و درست و معروف می‌افتی که « سهم جوانان ما از این‌همه ساحل بلال فروشی کنار خیابان است...»

در پایان پیشنهاد می‌شود تا اداره ورزش و جوانان بهشهر در حوزه جوانان عملکرد خود را منتشر کند تا مخاطبان عزیز بدانند این اداره چه کرده است، البته این نکته را هم یادآور شویم، منظور از عملکرد تنها جلسات کارشناسی و دورهمی نیست بلکه اقدام و عملی که مشکل یک جوان را حل کرده باشد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :