آخرین عناوین

سه شنبه 16 شهريور 1395-9:57 کد خبر:31876

وعده های سرخرمن مسئولان:

مسکوت ماندن چهارساله طرح برق‌رسانی به منطقه نمونه گردشگری در چهاردانگه

طرح برق‌رسانی یکی از مناطق شصت‌گانه در چهاردانگه با چهار سال اما و اگر همچنان در پیچ و خم‌های اداری به امروز و فردا موکول می‎شود.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس ، روستای جمال‌الدین‌کلا یکی از مناطق شصت‌گانه گردشگری استان مازندران است که بر اساس جدول مناطق نمونه هیأت وزیران در 26 اردیبهشت ماه 1385 ثبت شد.

این روستا برای اجرای این مصوبه هیأت وزیران نیاز به تأمین زیرساخت‌های اولیه و حضور سرمایه‌گذار دارد.

طرح برق‌رسانی به دو چشمه در این منطقه با توجه به بررسی‌های اولیه و طرح توجیهی فنی و اقتصادی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران و با توجه به تجمع مسافران در کارگروه کمیته برنامه‌ریزی فرمانداری ساری با 25 درصد اعتبار مصوب شد و همچنین عملیات اجرایی پروژه در سال 91 اجرایی شد اما پس از شروع در همان سال متوقف شد.

طرح‌های مصوب در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان و فرمانداری از اعتبارات تملک دارایی برخوردار هستند که باید اعتبارات تملک دارایی به پروژه‌هایی اختصاص یابد که توجیه و مصوبه و موافقت کمیته برنامه‌ریزی شهرستان را دارد.

اجرای این پروژه در حالی با بی‎مهری از سوی معاون عمرانی فرماندار وقت مواجه بود که در سال 91 همین پروژه اعتبار 25 درصدی با امضای همین معاون عمرانی را دریافت کرد، از طرفی در صورتی که اعتبار تملک دارایی برای پروژه‌ای هزینه شود که توجیه نداشته باشد، امکان اجرای پروژه وجود ندارد.

* اهمیت منطقه نمونه گردشگری

وقتی منطقه‌ای به‌عنوان منطقه نمونه گردشگری انتخاب شد، نیاز است که زیرساخت‌های این منطقه نیز بنا به قانون منطقه نمونه گردشگری تأمین شود که در این زمینه الزامات نیز برای مسؤولان اجرایی و فنی شهرستان‌ها تهیه و در قانون مصوب سال 83 ذکر شد.

برای تأمین برق این منطقه شرکت توانیر در نامه‌ای به مسئولان توزیع برق مازندران خواستار برق‌رسانی به این منطقه شد و اسناد آن نیز موجود است.

دیگر مشکلی که برای اجرای طرح برق‌رسانی و توسعه این منطقه مطرح بود بحث واگذاری زمین دولتی به سرمایه‌گذار بود که فرماندار وقت سید عباس حسینی در نامه به مسئول میراث فرهنگی خواستار واگذاری زمین به سرمایه‌گذار و افرادی که خواهان اجرای طرح در این منطقه هستند، شد.

اسناد و مدارک و پیگیری‌های زیادی در ارتباط با تأمین زیرساخت‌های این منطقه برای توسعه گردشگری و ایجاد امکانات برای این منطقه وجود دارد ولی وقتی پای عمل می‎رسد ظاهراً با مخالفت‌ها و گاهی کارشکنی‌هایی مواجه است.

* بی‌اطلاعی معاون فرماندار

موضوع قابلیت‌های چشمه جمال‌الدین‌کلا ساری و دلیل عدم توجه فرمانداری ساری به اجرای این پروژه در نخستین روزهای کاری عباسی معاون عمرانی فرماندار ساری مورد سؤال خبرنگار فارس قرار گرفت، که وی نبود سرمایه‌گذار در این منطقه را دلیل تأمین نشدن زیرساخت‌ها عنوان کرد، عباسی در زمان مطرح شدن این سؤال مدت کوتاهی بود که به این سمت منصوب شد و در جریان پیگیری‌های انجام‌شده قبلی و اشتیاق سرمایه‌گذاری در این منطقه قرار نداشت، به همین دلیل چندان نمی‌‏توان به وی در این ارتباط خرده گرفت.

* استقبال گردشگران

اما برای اطلاع معاون عمرانی فرماندار ساری به استناد مدارکی که در اختیار داریم سرمایه‌گذاران بومی و محلی در نامه‌ای به مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران آمادگی خویش برای سرمایه‌گذاری در این منطقه را اعلام کردند.

با توجه به تقاضایی که برای حضور سرمایه‌گذار بومی وجود دارد و استقبالی که از این منطقه گردشگری توسط مسافران استان‌های همجوار در حین تردد در منطقه انجام می‎شود، انتظار است که مسئولان فرمانداری ساری نسبت به رفع مشکلات و موانع برای توسعه سرمایه‌گذاری در این منطقه که تأمین زیرساخت‌ها برای مدت زمانی حدود پنج سال از اجرا مسکوت مانده، اقدام کنند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :