آخرین عناوین

شنبه 20 شهريور 1395-17:10 کد خبر:31929

دبیر اجلاس جهانی دکترین غدیر:

آقای استاندار اگر نمی توانند استعفا بدهند/ رئیس جمهور به قول‌های خود نسبت به مردم پایبند باشد

اگر آقای استاندار نمی توانند مشکلات را حل کنند بهتر است استعفا بدهند، انشاالله این پیام ما به آقای استاندار برسد چون از روی خیرخواهی و دلسوزی است.


به گزارش خزرتیترخبر، حجت‌الاسلام محمود نظری در جمع خبرنگاران به مناسب برگزاری هفتمین اجلاسیه بین‌المللی دکترین جهانی غدیر اظهار کرد: این اجلاسیه 10 مهرماه در تهران برگزار می‎شود.

وی تصریح کرد:موضوع اجلاسیه امسال در ارتباط با استراتژی راهبردی مقام معظم رهبری در اجرای پیام سال اقدام و عمل برگزار می‎شود و تلاش داریم در این اجلاسیه فرمایشات مقام معظم رهبری را به صورت جدی در این اجلاسیه که با حضور شخصیت‌های کشوری و لشگری برگزار می‎شود برجسته کنیم.

رئیس ستاد غدیر کشور در ادامه خاطرنشان کرد: تاکنون 200 مقاله از داخل کشور و نیز 200 مقاله خارجی به دبیرخانه همایش ارسال شد که مقالات توسط اساتید دانشگاه مازندران در حال بررسی است و برگزیدگان این اجلاسیه در همان روز در تهران معرفی می‌‏شوند.

وی اضافه کرد:مقالات برجسته به این اجلاسیه قرار است در غالب کتاب چاپ و منتشر شود.

وی در ادامه با بیان اینکه دکترین غدیر در واقع مبین فرهنگ عاشورایی نیز هست اظهار داشت: این موضوع پیش از انقلاب اسلامی توسط آیت الله نظری خادم الشریعه مطرح شد و بعد از انقلاب با جدیت توسط ایشان دنبال گردد تا به جایگاه امروزی اش رسید.

دبیر اجلاس جهانی دکترین غدیر در ادامه با اشاره به موفقیت دولت در حوزه خارجی و تصویب برجام، این مسئله را حاصل حمایت های رهبری دانسته و تصریح کرد: دولت باید در حوزه داخلی، مخصوصا اقتصاد عملکرد بهتری داشته باشد و به نظر بنده آقای روحانی با توجه به پشتوانه رای خوب و حمایت های عمومی می توانستند بهتر کار کنند، هرچند هنوز هم دیر نشده است.

* غدیر یک فرهنگ است

نظری در ادامه خاطرنشان کرد:غدیر یک فرهنگ است و فرهنگ‌سازی در ارتباط با توجه به غدیر در این ستاد پیگیری می‎شود، اجرای برنامه‌های فرهنگی غدیر برعهده متولیان و مجریان است، برنامه‌های این ستاد به دلیل اینکه مردمی برگزار می‎شود مورد توجه مردم قرار دارد.

وی با اعلام اینکه اگر جامعه امروز بخواهد به تعادل، تعاون و تکامل برسد باید فرهنگ غدیر را نهادینه کندن، در دهه غدیر اساسی‎ترین اتفاق جهان اسلام شکل گرفت و پیامبر خدا در دهه غدیر دین اسلام را با معرفی حضرت علی(ع) به عنوان جانشین خویش تکمیل کرد.

رئیس ستاد دهه غدیر کشور تأکید کرد: حضرت علی(ع) از روز خلقت بشر به عنوان امام مسلمانان توسط خداوند انتخاب شده بود و پیامبر در این روز به رسالتی که داشت عمل کرد، علی(ع) انتصاب نشد، بلکه فردی بود که از سوی خداوند به این امر الهی گماشته شد و مورد تأیید حضرت باریتعالی بود.

وی با اعلام اینکه دهه غدیر یک فرهنگ یک هدف، یک نظریه مبارک برای همه بشریت، است، افزود: با روی تفاهم و همدلی باید زمینه ترویج فرهنگ غدیر را در جامعه نهادینه کنیم.

نظری اضافه کرد:احیاء این دهه وظیفه تک تک مسلمانان و شیعیان است، باید با ترویج فرهنگ غدیر در برابر دشمنانان اسلام و مسلمین ایستادگی کرد، دنیا با عناد و دشمنی به جای نمی‎رسد و برای ایجاد آرامش در دنیا باید فرهنگ غدیر در جهان نهادینه شود.

وی در ادامه به کشتار حجاج بی‎دفاع کشورهای اسلامی توسط عربستان در مراسم حج سال گذشته اشاره کرد و گفت: این فاجعه عظیم و دردناک به جهانیان ثابت کرد که آل‌سعود لیاقت خادمین‌ حرمین شریفین را ندارد.

رئیس ستاد دهه غدیر کشور در ادامه خاطرنشان کرد: آل‌سعود از وهابیت تزریق و وهابیون دست نشانده صهیونیست‌ها و آمریکا بوده و همه اینها دشمن دین اسلام هستند با این روند آل‌سعود به فنا می‌‏رود.

وی در ارتباط با ولایت‌مداری آیت‌الله نظری و بیت‌ ایشان نیز گفت: بیت‌الله نظری ذوب در ولایت است، علاقه‌مندی به رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در این خانواده نهادینه شد و ما ارادت خویش به انقلاب اسلامی ایران را زمانی که امام راحل در پاریس بودند، اثبات کردیم.

* اطاعت از ولایت‌فقیه در عمل باید ثابت شود

نظری در ادامه خاطرنشان کرد: اطاعت از ولایت‌فقیه باید در عمل ثابت شود، مردم بیدار و هوشیار هستند و ناملایمت‌ها را به خوبی درک کرده و نسبت به آن واکنش نشان می‌دهد.

رئیس ستاد دهه غدیر کشور در ادامه به اقدامات انجام شده دولت در کشور اشاره کرد و افزود: روحانی زمانی که زمام‌دار امور شد می‎توانست اثرگذارتر در کشور عمل کند.

مازندران در دولت آقای روحانی به حقش نرسید

وی اضافه کرد:رئیس جمهور به وعده‌های که به مردم داد عمل کند و هرچه زودتر غبار بیکاری و گرانی در کشور را کاهش دهد، اگر دولت در برجام موفق شد همه را مدیون راهبرد مقام معظم رهبری است.

نظری یادآور شد:مازندران به حق خویش در توسعه نرسید و حق مردم استان با وجود استقبال از روحانی ادا نشده است.

محمود نظری ادامه داد:متاسفانه در این میان سهم مازندران بسیار اندک بود آنهم در حالیکه خود آقای روحانی در سفر انتخاباتی به ساری در مسجد جامع گفتند:احساس کردم رئیس جمهور خواهم شد اما من سوال می کنم آیا مازندران به حقش رسید؟ ما برادری را نخواستیم حداقل حق خواهری ما را ادا کنند.

آقای استاندار اگر نمی توانند استعفا بدهند

وی با بیان اینکه «گویا مازندران نفرین شده است» افزود: چرا نساجی به قوطی فروش بدل شده، چرا وضعیت چیت سازی اینگونه است و چرا ابریشم مازندران که روزگاری رونقی طلایی داشت حالا به خاک سیاه نشسته است،اینها را باید آقای استاندار و مسئولین دولتی پاسخ دهند.

اگر آقای استاندار نمی توانند مشکلات را حل کنند بهتر است استعفا بدهند،این البته مختص به ایشان نیست بنده هم اگر در اجلاس غدیر و به عنوان دبیر این اجلاس بزرگ و جهانی کارم را درست انجام ندهم باید آن را به کس دیگری واگذار کنم و به طور کلی هرکس توان کاری را (به هر دلیلی) ندارد باید آن را به دیگری واگذار کند.

نظری گفت: بنده از قدیم آقای استاندار را می شناسم و با ایشان رفاقت دارم و می دانم آدم اخلاقی و خوبی است اما این موضوعی جدا از رفاقت است و سرنوشت و خواسته مردم است، انشاالله این پیام ما به آقای استاندار برسد چون از روی خیرخواهی و دلسوزی است.

مردم در شناخت خدا دچار مشکل و خطا هستند

محمود نظری تصریح کرد: دبیرخانه دائمی اجلاس مدتهاست راه اندازی شده است و هزینه های آن نیز با حمایت های مردمی تامین می شود و ما نهادی دولتی نیستیم.

در دنیای امروز و در اطرافمان می بینیم که مردم در شناخت اصول و امور الهی و حتی شناخت خدا دچار مشکل و خطا هستند و دهکده جهانی معرفت چشمه ای است که برای سیراب کردن مردم آماده و حرف ما این است که این دکترین به شبهات پاسخ خواهد داد.

انتخاب سرلشگرقرنی به عنوان رئیس ارتش حاصل سفارش و مشورت آیت الله نظری به امام (ره)بود

وی در پاسخ به پرسشی درباره اتفاقات تلخ سفر سیدعلی خمینی به قائمشهر و حواشی ایجاد شده، با محکوم کردن رفتار نادرست در قبال یادگاران امام گفت: همه می دانند که رابطه بیت آقای نظری و بیت امام از دیرباز حسنه و نزدیک بوده است، نظری آنقدر به امام(ره) نزدیک بودند که در دوران تحصیلشان در حوزه نزد امام (ره) ایشان را با نام کوچک «شیخ عبداله» صدا می زدند.

هرچند متاسفانه برخی به دلایلی که بر ما روشن نیست سعی دارند رابطه نزدیک ایشان و امام(ره) را کتمان کنند اما آیت الله نظری 11 روز در فرانسه بودند و به امام(ره) مشاوره هم می دادند که یک نمونه اش انتخاب سرلشگر قرنی به عنوان رئیس ارتش بود که با سفارش و مشورت آیت الله نظری صورت گرفت.

سیدحسن آقای خمینی فردی فرهیخته، شجاع و شایسته است

دبیر اجلاس جهانی دکترین غدیر افزود: مرحوم احمد خمینی نیز ابوی را حاج عمو صدا می زدند و امروز نیز ارتباط ما با بیت ایشان نزدیک و حسنه است و سیدحسن آقای خمینی که فرد فرهیخته، شجاع و شایسته ای است تولیت حرم امام(ره) را به عهده دارند و باید احترام متولی را حفظ کرد تا احترام حرم حفظ بماند.

برخورد آقای معلمی با سیدعلی خمینی نادرست و مذموم بود

حجت الاسلام محمود نظری اظهار داشت: مازندرانی ها از دیرباز به مهمان نوازی شهره بودند و واقعه قائمشهر برای ما تلخ بود و اصلا آن را تائید نمی کنیم. اگر کسی انتقادی دارد آنهم انتقاد منطقی باید در زمان و مکان مناسبش آن را بیان کند  و شیوه برخورد با ایشان در قائمشهر اصلا درست نبود .

اخوان خمینی( یاسر، حسن و علی) از دوستان قدیمی بنده هستند و هر سه شایسته، عالم و آگاه به امور می باشند و البته هر سه ذوب در رهبری هستند. بنابراین باید حرمت مهمان را نگه می داشتند و شرایطی که پیش آمد اصلا درست نبود و هم از نظر مردمی، خدایی و اخلاقی مذموم بود و نباید اجازه داد که حرمت شکنی باب شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :