آخرین عناوین

شنبه 27 شهريور 1395-13:54 کد خبر:31958

معاون فني و عمراني شهرداري ساري اعلام کرد:

احداث بيش از سي و يك هزار متر كانال در يك سال

معاون فني و عمراني شهرداري ساري گفت:فقط در سال ۹۴ بيش از سي و يك هزار متر انواع كانال براي مهار آبهاي سطحي در ساري احداث شد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از مركز امور رسانه شهرداري، عباس رشيدي طي مصاحبه اي ضمن بيان اين مطلب كه پروژه  مهار آبهاي سطحي پر هزينه ترين پروژه در كل استان مازندران است كه از سوي شهرداري ها اجرا گرديده گفت:ما در سال گذشته دقيقا ۳۱۵۱۷ متر انواع كانال در مناطق سه گانه احداث كرديم تا بتوانيم كابوس آبگرفتگي در شهر را به پايان برسانيم .

وي با اشاره به ميزان احداث كانال هاي مهار آبهاي سطحي در هر منطقه خاطرنشان كرد: در منطقه يك ۶۸۲۰ متر در منطقه دو ۱۴۵۶ متر و در منطقه سه هم ۱۰۱۳۷ متر كانال احداث شد تا در جاي جاي ساري بتوانيم آبهاي سطحي را مهار كنيم .

معاون فني و عمراني شهرداري ساري آنگاه از ضرورت استفاده از لوله هاي كاروگيت براي پروژه مهار آبهاي سطحي سخن گفت  و افزود : براي اولين بار بود كه در استان مازندران از اين نوع لوله براي هدايت آبها استفاده شد كه آنهم به دليل ويژگيهاي اين نوع از لوله مي باشد كه مي تواند تحت هر شرايطي قطره قطره آبها را هدايت كند استفاده از كاروگيت هم به اين دليل انجام شد كه در برخي از محدوده ها به دلايلي از جمله بالا بودن سطح آب يا وجود تأسيسات بي شمار نمي توانستيم كانال هاي عميق ايجاد كنيم و يا شيب مناسب را بوجود بياوريم بنابراين از كاروگيت استفاده كرديم .

وي سپس لايروبي و بهسازي كانال ها را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان كرد:ما در مجموع ۵۰۴۰ متر لايروبي و بهسازي داريم كه اين اقدام نيز در هدايت آبهاي سطحي بسيار موثر بودند چرا كه بسياري از كانال ها و انهار حتي طي سي سال اخير يك بار هم لايروبي يا مناسب سازي نشده بودند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :