آخرین عناوین

دوشنبه 29 شهريور 1395-15:50 کد خبر:31983

وعده استاندار مازندران روی "هوا" ماند:

حرف زدن در مازندران؛عمل کردن در گلستان / پرواز گرگان - اکتائو از سی شهریور می پرد!

با اینکه مسئولان استانی به دفعات از راه اندازی این خط پروازی اکتائو در مازندران صحبت کردند، اما نخستین پرواز آزمایشی از گرگان به اکتائو خواهد بود.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از وارش، بر کسی پوشیده نیست که مهمترین محور توسعه در دنیای کنونی مقوله ارتباطات است، ارتباطات اساس پیشرفت ، رونق اقتصادی، عمرانی و فرهنگی هر کشوری به حساب می آید که اگر مسئولان به آن توجه نکنند نخواهند توانست برنامه های استراتژیک خود را عملی کنند.

ارتباطات در گذشته ای نه چندان دور تنها از راه های سنتی ممکن بود و پیش نیاز آن هم راه های دریایی، و زمینی به حساب می آمد،بعدها ارتباط هوایی هم به آن اضافه شد .

اما در چند دهه گذشته شکل ارتباط از حالت سنتی خارج شده و با اختراع شبکه های مجازی دگرگونی بنیادی در آن ایجاد شده است.

اکنون دیگر مفهوم ارتباط شبکه درهم پیچیده ای از ابزار فیزیکی و مجازی است که روی هم تعریف  ارتباط را ممکن می سازند.

کشور ما از جمله کشورهایی است که در بحث ارتباطات زیر ساخت اعم از فیزیکی و مجازی راه طولانی تا رسیدن به شرایط مطلوب در پیش دارد.

فقدان جاده های استاندارد با معیارهای بین المللی به ویژه در شمال کشور، در کنار استفاده گسترده مردم از شبکه های مجازی مستقر در خارج از مرزها سبب شده است تا نیاز به راه حل های اجرایی برای غلبه بر این معضلات به شدت احساس شود.

با اینهمه عدم توازن در استقرار زیر ساخت ها در کشور هم سبب شده است تا در همه استانها شاهد شرایط برابر نباشیم که این خود  می تواند آسیب هایی در پی داشته باشد.

استان مازندران به دلیل مرز آبی و هوایی با کشورهای آسیای میانه و روسیه از فرصت بزرگی جهت جهش عمرانی و اقتصادی برخوردار است که اگر بتواند به درستی از آن استفاده نماید و قدر موقعیت را بداند به سرعت هرچه تمامتر عقب ماندگی ها را جبران خواهد کرد.

بر همین اساس مقامات دولتی از جمله استانداری مازندران برای فراهم کردن شرایط مطلوب ارتباطی و تراتزیت مناسب کالا و خدمات به اقداماتی دست زدند که در جای خود قابل تقدیر بود از جمله مذاکره با برخی از کشورهای همسایه در راستای تبادل اقتصادی که لازمه آن راه اندازی خط پروازی مستقیم از مازندران به این کشورها و امکان اتصال راه آهن سراسری ایران به حوزه سی آی اس بوده است.

در چند سال گذشته به دفعات از موافقت طرفین برای برقراری پرواز مازندران به اکتائو سخن گفته شد.

منتها در عمل این تصمیم اجرایی نشد و با اینکه بارها وعده راه اندازی این خط مهم پروازی داده شد اما شاهد هستیم که به دلایل نامشخص به ثمر ننشسته است.

با اینکه مسئولان استانی و برخی از نمایندگان به دفعات از راه اندازی این خط پروازی در مازندران صحبت کردند خبرها حکایت از این دارد که سی ام شهریور جاری نخستین پرواز آزمایشی از گرگان به اکتائو پرواز خواهد کرد که این امر ضمن ایجاد پرسش های زیادی در زمینه عملکرد مدیران استان مازندران این مسئله را هم ناگفته می گذارد که چه شرایطی در گلستان فراهم می باشد که مازندران از آن محروم است؟

اگر مسئله امکانات است که باید پی گیری جدی و قوی انجام شود اما اگر مشکل مدیریتی است در اسرع وقت باید رسیدگی و برطرف شود. 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :