آخرین عناوین

چهارشنبه 31 شهريور 1395-10:19 کد خبر:32002

طی عملیات امدادرسانی در جاده هراز رخ داد:

سقوط بالگرد امدادی در مازندران/ جزئیات سانحه هلی‌کوپتر امداد / تکمیلی

بالگرد امدادی اورژانس مازندران که برای انجام عملیات امدادی به منطقه گزنک اعزام شده بود،حین نشستن به تیر چراغ برق برخورد و سقوط کرد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، سخنگوی اورژانس مازندران در ساری از سقوط بالگرد امدادی اورژانس در شهرستان آمل خبر داد.

ذکریا اشکپور تصریح کرد: تاکنون یک نفر در این حادثه فوت کرده و اقدامات امداد و نجات در حال انجام است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر آمل نیز در همین رابطه گفت: بالگرد اورژانس استان مازندران صبح امروز در محور مواصلاتی هراز دچار سانحه شد.

وی افزود: این بالگرد برای جابجایی مصدوم در محور مواصلاتی هراز در حال انجام عملیات بود که حین نشستن به تیر چراغ برق برخورد کرد.

وی با بیان اینکه این حادثه در منطقه گزنک شهرستان آمل اتفاق افتاده است، خاطرنشان کرد: تیم امدادی برای ارائه خدمات مطلوب و انتقال مصدومان راهی محل حادثه شد.

مدیرعامل جمعیت هلال مازندران نیز از جان‌باختن یکی از کارکنان اورژانس و مصدوم شدن چهار خدمه پرواز در سقوط بالگرد در مازندران خبر داد.

مجتبی اکبری با اشاره به سقوط بالگرد امدادی اورژانس در مازندران اظهار کرد: بالگرد اورژانس مازندران هنگام انتقال مجروحان سانحه رانندگی در منطقه گزنک جاده هراز به علت گرد و خاک حین پرواز با کابل برق برخورد و سقوط کرد.

وی افزود: در این حادثه یکی از کارکنان اورژانس مازندران جان باخت و چهار نفر از خدمه پرواز زخمی شدند.

ذکریا اشک‌پور در ارتباط با آخرین وضعیت امدادرسانی به سانحه‌دیدگان حادثه سقوط بالگرد در شهرستان آمل اظهار کرد: یکی از همکاران اورژانس در دم فوت کرد.

وی اضافه کرد: دیگر تکنسین حادثه دیده پس از اقدامات درمانی اولیه به بیمارستان 17 شهریور آمل منتقل شد و اقدامات درمانی بر روی دو خلبان در محل انجام شد.

سخنگوی اورژانس مازندران خاطرنشان کرد: دو خلبان این حادثه در حال حاضر در محل سقوط بالگرد زیرنظر قرار دارند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا برنامه‌ای برای اعزام بالگرد به منطقه برای انتقال مصدومان در دستور کار است، گفت: با بررسی انجام شده در حال حاضر نیاز به اعزام بالگرد جدید نیست.

اشک‌پور یادآور شد: در حال حاضر رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران و مسئول اورژانس استان در حال اعزام به محل حادثه هستند.

خبرتکمیلی

اعلام جزئیات سانحه هلی‌کوپتر امداد مازندران :

براساس این گزارش، بروز سانحه برای بالگرد مرکز اورژانس 115 مازندران که در شهرستان آمل مستقر است، یکی از مهم‌ترین اخبار خبرگزاری‌ها در آخرین روز تابستان بوده است.

سقوط بالگرد 115 و کشته و زخمی شدن کادر درمان و پرواز این وسیله امداد هوایی باعث شده تا از صبح امروز خبرهای زیادی از آمار کشته و مجروحان و علت حادثه در سطح کشور مخابره شود.

رئیس اداره راه و شهرسازی لاریجان مازندران، دقایقی قبل از جزئیات این حادثه خبر داد و گفت: حدود ساعت 8 و 30 دقیقه صبح امروز دو دستگاه خودرو در منطقه آب‌اسک آمل برخورد کردند که برای انتقال مصدومان این حادثه درخواست کمک به وسیله بالگرد هوایی اورژانس 115 مستقر در آمل شد.

یوسف جغتا افزود: این حادثه خودرویی دو مجروح دربرداشت که حاصل برخورد یک دستگاه کامیونت و خودروی سواری پیکان بود.

وی با اشاره به اینکه بالگرد هوایی اورژانس 115 پس از اعلام گزارش تصادف در محور مواصلاتی هراز راهی بخش لاریجان شد، تصریح کرد: معمولاً برای انتقال مصدومان حادثه رانندگی به وسیله بالگرد هوایی اورژانس پد فرود است، پد فرود و برخاستن در مکان گزنک مستقر است.

رئیس اداره راه و شهرسازی لاریجان ادامه داد: بالگرد مرکز اورژانس 115 آمل پس از ورود به بخش لاریجان برای نشستن در پد گزنک با یک تیر چراغ برق فشار قوی برخورد داشت.

این مسئول با اشاره به موقعیت مکانی حادثه امداد هوایی مازندران در 200 متر بالاتر از شهرداری گزنک متذکر شد: بالگرد هوایی اورژانس شامل دو کادر پرواز و یک تیم سه نفره درمانی بوده است که در این حادثه خلبان و کمک‌خلبان هلی‌کوپتر به همراه یکی از افراد تیم پرواز به شدت مجروح شدند.

وی با اعلام اینکه مرحوم مصطفی صادقی از پرسنل توانمند و کارآمد درمانی اورژانس مازندران در این حادثه جان داد، یادآور شد: این فرد 38 سال سن داشته که به دلیل برخورد بالگرد با تیر چراغ برق فشار قوی و شکافته شدن سقف اورژانس هوایی، در دم جان داد.

جغتا با تأکید بر اینکه دو مصدوم حادثه خودرویی در محور هراز برای انتقال به مراکز درمانی وارد اورژانس هوایی نشده بودند، خاطرنشان کرد: سانحه قبل از ورود مصدومان خودرویی و هنگام نشستن بالگرد اتفاق افتاد.

علت اصلی حادثه تعداد مصدومان و کشته شدگان نهایی سانحه اورژانس هوایی 115 شهرستان آمل را متعاقباً اعلام خواهد کرد.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :