آخرین عناوین

پنجشنبه 1 مهر 1395-8:31 کد خبر:32013

سومین سالگرد درگذشت زنده‎یاد معافی :

جابرعزیز! غم نبودنت هر سال تازه ‎تر می‎شود

سومین سالگرد درگذشت مرحوم معافی در حالی برگزار شد که غم نبودنش هر روز تازه‎ تر می‌شود و به قول خواهرش، انگار همین دیروز بود که در مراسم تشییع و خاکسپاری او بودیم.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس،عصر چهارشنبه با حضور آیت‎الله علی معلمی نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری،حسن کربلایی مدیر گروه استان‎های خبرگزاری فارس، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و معاونان ایشان، مدیران نهادها و ادارات و روابط‎عمومی‎ها، همچنین با حضور مدیران خبرگزاری‎ها، روزنامه‎ها و پایگاه‎های خبری و خبرنگاران مازندران و با شرکت دوستان و آشنایان و خانواده زنده‎یاد جابر معافی، سومین سالگرد درگذشت آن اسطوره رسانه مازندران در مسجد زادگاهش روستای «اناردین» از بخش گهرباران شهرستان میاندورود برگزار شد.

حضور مسئولان و اصحاب رسانه مازندران دلگرمی بزرگی برای خانواده مرحوم معافی است و این حضور نه از سر دوستی و همکاری با آن مرحوم بلکه احساس وظیفه‎ای درونی است که بسیاری را ناخودآگاه به این حضور می‎کشاند.

 

در این مراسم با سخنرانی آیت‌الله علی معلمی، معنویت مراسم دوچندان شد، مداحی کربلایی علی نثاری نیز زینت‎بخش این محفل صمیمی شد.

* داغ رفتن «جابر» هنوز تازه است

 

خواهر زنده‎یاد معافی از اینکه بار دیگر همکاران برادرش را می‎بیند، احساس خرسندی کرد و گفت: جمعه هفته گذشته مراسم عروسی پسرم بود و در تمام مدت آن مراسم به یاد «جابر» بودم.

خانم معافی ادامه داد: سه سال از رفتن او گذشته است اما داغ او هنوز تازه است و انگار همین دیروز بود که در مراسم تشییع و خاکسپاری او بودیم.

 

* تقدیر از شهردار ساری در مراسم زنده یاد معافی

براساس این گزارش، در این مراسم از مهدی عبوری شهردار ساری به‌ دلیل نام‌گذاری میدانی به نام «میدان خبرنگار فقید جابر معافی» تقدیر و تشکر شد، در این تقدیرنامه آمده است؛

جناب آقای مهدی عبوری، شهردار محترم شهر ساری، با سلام و تحیات الهی

خبرنگاران متعهد، سربازان بیدار عرصه اطلاع‌رسانی بوده و در راه ایفای رسالت خطیر خود از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنند، واقعیت آن است که بخش اعظمی از تحولات اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی جوامع مرهون تلاش حرفه‌ای خبرنگاران است.

در دنیای معاصر، خبرنگاران به‌عنوان پل ارتباطی مردم و مسؤولان در فرایند انتقال و انعکاس مطالبات مشروع شهروندان و تبیین عملکرد مدیران نقشی بی‌بدیل دارند.

 

همت و تلاش والای شما در نام‌گذاری میدان زنده‌ یاد جابر معافی سرپرست فقید خبرگزاری فارس مازندران قابل تقدیر بود و بدین‌وسیله لازم می‌دانم از سعی وافر جنابعالی و همکاران محترم شما در تجلیل و تکریم از مجاهدان عرصه اطلاع‌رسانی و خبر تقدیر و تشکر نماییم.

* یک خانواده شدهایم!

مراسم سومین سالگرد زنده‎یاد جابر معافی به پایان رسید، آیت‎الله معلمی با لبخندهای خاص خود از خانواده آن مرحوم خداحافظی کرد، برخی از مدیران و روابط‎عمومی‎هایی که در مراسم حضور داشتند نیز آرام‎آرام خداحافظی کردند، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون فرهنگی ایشان نیز با قدردانی خانواده مرحوم معافی بدرقه شد، یکی یکی از جمعیت میهمانان کم شد و مانده بودند خبرنگاران و خانواده زنده‎یاد معافی، گویا به‏راستی با هم یک خانواده شده‎ایم!

خبرنگاران حس مشترکی داشتند، اینکه هنوز غم او تازه است، حضور او احساس می‎شود و باید بیشتر کار کرد، باید همچون مرحوم معافی با عشق و امید و تخصص قلم زد و به کار خود تعهد داشت.

 

* باید تمام عمر تو را آرزو کنم

مراد نعمتی از خبرنگاران فعال مازندران و از دوستان زنده‎یاد معافی است، او شعری را به آن مرحوم تقدیم کرده است.

زائری که عزم جانان داشت جابر بود و رفت/  مهر سالار شهیدان داشت جابر بود و رفت/ آنکه با عمق وجودش مرهم هر درد بود/ در دلش مهر عزیزان داشت جابر بود و رفت.

تمام هستی من خلاصه می‌شود در قاب عکسی که زبان لالایی شعر توست، ریزش مرواریدها از گونه‌های مخملی هستی تو جاری‌ست.

ای مهربان بابا قسمت نشد که با تو کمی گفت‌وگو کنم/ با یک دل شکسته تو را روبه‌رو کنم/ قسمت نشد که لحظه غمگین رفتنت/ با اشک دل مسیر تو را شست‌وشو کنم/ بوسیدنت که هیچ/ بغل کردنت که هیچ/ حتی نشد که تو را یک دل سیر، بو کنم.

با خاطرات تو همه جا خو گرفته‌ام/ باید تمام عمر تو را آرزو کنم/  چهره جابر به هنگام نوشتن باز بود / چونکه جابر هر کجا آماده پرواز بود/ من نمی‌گویم قلم فریاد خود را داد کرد/ عاقبت با رفتنت زخم قلم سر باز کرد.

* سخت است نوشتن از کسی که نوشتن را به تو آموخته

محمدرضا احمدی‏‌آسور خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان فریدونکنار‌ است، او از آشنایی خود با زنده‎یاد معافی گفت، در آن اتاق کوچک اما صمیمی با بوی عطر مهربانی، صفا و صداقت.

احمدی‎آسور در دلنوشته خود گفت:زنده‎یاد معافی هر روز بیشتر از قبل مرا شیفته خود می‌کرد، هیچ‎گاه مستقیم نمی‌گفت که چه کاری را انجام بدهم یا نه، اما از رفتارش می‌شد جغرافیای وسیعی از آداب و فرهنگ اصیل یک بچه مسلمان شیعه ایرانی مازندرانی را درک کرد.

زمان می‌گذشت و ما صمیمی‌تر می‌شدیم، چه‌قدر سخت است نوشتن از کسی که نوشتن را به تو آموخته، سه سال گذشته و من هنوز نتوانستم یک متن از او و یاد او بنویسم، هرگز قلمم برای نوشتن از او نمی‌چرخد چرا که چرخش اشک در چشمانم است و بغض گلویم را می‌فشارد، اما امروز توانستم که بنویسم.

 

* بدون تو روز خبرنگار برایم معنایی ندارد

صاحب نجفی از خبرنگاران فارس مازندران است، او در دلنوشته خود به استادش می‎گوید: پنجمین سال حضورم را در عرصه خبرنگاری تجربه می‌کنم و روزهایی که در فشار کار و استرس قرار می‌گیرم به حرف‌های تو می‌اندیشم که می‌گفتی: خبرنگاری عشق و علاقه می‌خواهد، اگر علاقه نداشته باشی، فشار کار تو را ناامید می‌کند.

در روز خبرنگار همه همکاران این روز را به یکدیگر تبریک می‌گویند اما من هیچ حسی از 17 مرداد ماه ندارم، چون بدون تو روز خبرنگار برایم معنایی ندارد.

آقا جابرعزیز! وقتی به عکس تو نگاه می‌کنم هنوز هم باورم نمی‌شود که تو در بین ما نیستی اما می‌دانم که تو در قهقهه مستانه و در شادی وصل هستی.

حسن کربلایی مدیر گروه استان‎های خبرگزاری فارس مازندران قبل از شروع سومین سالگرد درگذشت زنده‎یاد معافی به‎اتفاق تنی چند از خبرنگاران و خانواده آن خبرنگار مجاهد، بر مزارش حاضر شده و به قرائت فاتحه پرداختند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :