آخرین عناوین

يکشنبه 11 مهر 1395-9:2 کد خبر:32179

هشدار فرمانده انتظامی مازندران به مأموران راهور!!

پلیس نباید درجایی کمین کند وجریمه بنویسد/ با متخلفین برخود می کنیم،تعارف نداریم

فرمانده انتظامی مازندران گفت:در هر سازمانی ممکن است برخی‎ها تخلف کنند،با هیچ‎کس تعارف نداریم و به ‎شدت برخورد می‎کنیم.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از تیتر امروز، سردار سیدمحمود میرفیضی به دو رسالت مهم مطالبه‌گری و آگاهی‌بخشی رسانه، بر تعامل بیشتر پلیس و اصحاب رسانه تأکید کرد.

فرمانده انتظامی مازندران با بیان اینکه رسانه‌ها پل ارتباطی بین پلیس و مردم هستند، اظهار کرد: در واقع رسانه تکمیل‌کننده عملیات پلیس است و «تغییر رفتارهای پُرخطر در جامعه» نقطه مشترک و تأثیرگذار فعالیت پلیس و رسانه است.

این مسئول با تأکید بر اینکه مردم سرمایه اجتماعی هستند، ادامه دا:اگر این سرمایه را به‌خوبی مدیریت کنیم، پلیس تا حد زیادی در اهداف خود موفق می‎شود.

میرفیضی با اشاره به نشست اردیبهشت‌ماه فرماندهان انتظامی با رهبر معظم انقلاب اسلامی، افزود: بنا به فرمایش رهبری، پلیس باید یار مهربان باشد و باید تلاش کنیم که مسائل اجتماعی و امنیتی هر کدام در جای خود بوده و هیچ‌گاه مسائل اجتماعی به شبه‌امنیتی تبدیل نشود.

وی بیان کرد: اقتدار پلیس در این است که رحمت و مهربانی را برای مردم و ترس و وحشت را برای هنجارشکنان اعمال کند.

فرمانده انتظامی مازندران با توجه به اینکه بسیاری از مردم نسبت به تکالیف شهروندی آگاهی ندارند، گفت: این وظیفه مشترکی بین رسانه و سایر دستگاه‎های فرهنگی و پلیس است که به مردم آگاهی بدهند.

این مسئول ادامه داد:پلیس آینده پلیس افکارساز و هوشمند است و به سمت فراهوشمند می‎رود، اما نقش مردم همچنان تأثیرگذار بوده و معتقدیم که با ارتباط خوب اعتماد ایجاد می‎شود و سطح مشارکت بالا می‎رود و در این زمان، کاهش جرایم اتفاق می‎افتد.

میرفیضی با اشاره به 208 هزار تماس تلفنی با 110 در 6 ماه نخست امسال، اظهار کرد: تنها 63 هزار تماس، فوریتی بودند و دو سوم آنها ارتباطی به کار فوریتی نداشته، یا مشاوره و راهنمایی و یا بی‌ارتباط به 110 بوده است، لذا شهروندان باید نسبت به وظایف پلیس آگاهی داشته باشند و برای هر پیشامد غیرفوریتی یا خارج از کار پلیس، با سامانه 110 تماس نگیرند.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر تخلفات برخی از مأموران پلیس در برخورد با مردم یا دریافت رشوه، بیان کرد:البته درهر سازمانی ممکن است برخی‎ها تخلف کنند،در تخلفات(رشوه‌ گیری‎های مأموران)، با هیچ‎کس تعارف نداریم و به‎شدت برخورد می‎کنیم.

عضو شورای تأمین مازندران ادامه داد: این را هم قبول داریم که پلیس نباید در جایی کمین کند و برای رانندگان متخلف جریمه بنویسد.

این مسئول درباره آخرین وضعیت پرونده پلیس جوان بابلسری که سال گذشته به دست اراذل و اوباش کشته شد، اظهار کرد: پرونده به تجدیدنظر رفته است، پیگیری‎های قضایی را ادامه می‎دهیم و موضوعاتی مطرح شد که قابل پیگیری است.

میرفیضی در پایان گفت:رویکرد پلیس در برابر اراذل و اوباش این است که به آنها اجازه بروز و ظهور تخلف و قدرت‎نمایی را نمی‎دهیم، اقتدار پلیس در این زمینه سبب کاهش 14 درصدی شرارت‌ها در سال 95 نسبت به مشابه سال گذشته شده است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :