آخرین عناوین

شنبه 17 مهر 1395-16:36 کد خبر:32266

كوروش غفاري چراتي/کارشناس رسانه ای:

عوام فریبی برخی مدیران مجتمع های گردشگری ساحلی جویبار در ماه محرم

برخی از مجتمع های گردشگری جویبار که تا قبل از ماه محرم سرگرم برگزاری پارتی های شبانه بودند، این روزها به منظور تطهیر خود  تدابیر به ظاهر هوشمندانه ای را در پیش گرفتند.


خزرتیترخبر: برخی از مجتمع های گردشگری ساحلی شهرستان جویبار که تا همین روزهای قبل از ماه محرم سرگرم برگزاری مراسم های به اصطلاح عروسی و پارتی های شبانه بودند و بواسطه عدم رعایت شئونات اسلامی و اخلاقی چندین بار از سوی دستگاههای مسئول مورد تذکر و توبیخ قرارگرفتند.

این روزها به منظور تطهیر خود تدابیر به ظاهر هوشمندانه ای را در پیش گرفتند که برگزاری مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان آن هم با حضور چهره های خاص منطقه و نه توده مردم ساکن روستاهای اطراف که شیفتگان واقعی امام حسین (ع) هستند،از این جمله است.

آنچه مسلم است در نگاه نخست آدمی با دیدن این صحنه ها به یاد مظلومیت حضرت امام حسین (ع) می افتد، امام رئوفی که بعداز 1400 سال هنوز عده ای از مظلومیت او اینگونه سوء استفاده می کنند.

آیا واقعا برگزاری مراسم عزاداری امام حسین (ع) در مکانی که هیچ سنخیتی با اینگونه مراسم ندارد و در طرح کاربری آن نیز برای برگزاری چنین مراسمی  هیچگونه  تعریفی نشده و از منظر افکار عمومی نیز قابل پذیرش و باور نیست، عقلانی است؟

آنچه مسلم است کسی با برگزاری اینگونه مراسم آن هم برای سرور و سالار شهیدان نه تنها مخالف نیست بلکه به اعتقاد نگارنده باید دست و پای بانیان چنین مراسماتی را بوسید که در راستای این فریضه ارزشمند هزینه می کنند.

اما پرسش اساسی در این زمینه آن است که آیا نباید در برگزاری اینگونه برنامه ها شانیت و جایگاهی که قرار است میزبان مراسم باشد رعایت شود؟

آیا شایسته است در هر فضایی نظیر تالار عروسی و یا مجتمع گردشگری ساحلی مراسم عزاداری امام حسین(ع) را برگزار کرد؟

سخن صریح در این مقوله آن است که اگر نیت خیری در برگزاری اینگونه مراسم وجود داشت ، برگزار کنندگان آن می توانستند مراسم را در مسجد و حسینیه روستای مجاور مجتمع مزبور که تنها 100 متر با آن فاصله دارند برگزار نمایند تا هم شانیت و جایگاه برگزاری مراسم رعایت شود و هم در ماهیت و چرایی برگزاری این مراسم مردم و مدعوین دچار تردید و تشکیک نمی شدند.

امر بسیار مهمی که انتظار می رود مسئولان شهرستان جویبار بیشتر به آن اهتمام داشته باشند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :