آخرین عناوین

دوشنبه 19 مهر 1395-8:58 کد خبر:32286

معاون هواشناسی مازندران:

آسمان مازندران در تاسوعا و عاشورا ابری است

معاون هواشناسی مازندران گفت: از دوشنبه‌ شب انتظار داریم شاهد افزایش ابر و رگبار پراکنده باران باشیم که شرایط برای بارش در غرب مازندران بیشتر خواهد بود.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، احمد اسدی اظهار کرد: روز یکشنبه جو نسبتاً پایداری در آسمان مازندران حاکم بود به طوری‌ که بیشترین دما مربوط به ساری و قائم‌شهر با 28 درجه و کمینه دما مربوط به بلده با پنج درجه سانتی‌گراد بالای صفر بوده است.

وی بیان کرد: روز دوشنبه جو نسبتاً پایداری در آسمان مازندران حاکم بوده و هوای استان عمدتاً صاف تا قسمتی ابری پیش‌بینی می‌شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران تصریح کرد: با توجه به تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، از دوشنبه شب تا صبح سه‌ شنبه موج ضعیفی از روی نوار شمالی عبور می‌کند که به‌دنبال آن جریانات کمی شمالی شده و انتظار داریم شاهد افزایش ابر و رگبار پراکنده باران باشیم که شرایط برای بارش در غرب مازندران بیشتر خواهد بود.

اسدی ادامه داد: از بعد از ظهر سه ‌شنبه مصادف با (تاسوعا) تا روز چهارشنبه (عاشورا) انتظار داریم آسمان مازندران صاف تا نیمه ابری باشد و در برخی ساعات شاهد افزایش ابر باشیم، اما پدیده بارشی خاصی پیش‌بینی نمی‌شود.

وی اضافه کرد: از چهارشنبه شب تا صبح شنبه با عبور موج کم و بیش ناپایدار انتظار داریم شاهد افزایش ابر، ابرناکی آسمان، رگبار پراکنده و وزش باد باشیم که احتمال بارش در غرب مازندران بیشتر است.

معاون توسعه و پیش ‌بینی هواشناسی مازندران با بیان اینکه آسمان استان روز جمعه صاف تا قسمتی ابری پیش‌بینی می‌شود، افزود: از لحاظ دمایی نیز تغییرات دمایی چندانی در این مدت پیش‌بینی نمی‌شود.

اسدی یادآور شد: از روز سه‌ شنبه انتظار داریم حداکثر دمای هوای مازندران یکی دو درجه خنک‌تر می‌شود.

وی در پایان گفت: دریای مازندران امروز به‌ صورت موج کوتاه پیش‌بینی می‌شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :