آخرین عناوین

دوشنبه 19 مهر 1395-8:58 کد خبر:32287

جاده خاکی اینترنت در روستاهای مازندران:

سرعت برش ربان‌ها بالاتر از سرعت اینترنت دار شدن روستاهای مازندران

خبر اینترنت‌دار شدن 1500 روستا در استان دست به دست می‎چرخد، ولی اینکه کدام روستا در کدام منطقه، هنوز شائبه‌ای بدون پاسخ است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از ایسنا، اینترنت در حال حاضر نبض دولت الکترونیک است که اختلال در آن همه فعالیت های بانک ها، ادارات، رسانه ها و بسیاری از شرکت ها را به خواب می برد.

این وسیله ارتباط مدرن که زیرساختش در مازندران به لطف دولت تدبیر و امید بسیار هموارتر از دیگر استان ها است و بارها از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام شده، رتبه مازندران را در زیرساخت آی تی و آی سی تی، دوم است، امروز در عرصه عمل از اینترنت پر سرعتی که بارها مسئولان آن را از اقدامات شاخص خود در این دولت اعلام کردند خبری نیست.

نوسان اینترنت چیزی نیست که من بخواهم شرح ماجرا کنم و هر لحظه که بخواهیم در فضای مجازی سرکی بکشیم به جاده خاکی اینترنت برمی خوریم که دست یافتن به مقصد را زمانبر کرده که این مهم نه با آنچه که از وضعیت اینترنت از مسئولان شنیدیم سازگار است و نه با روحیه نسل امروز.

در هفته دولت یدالله طهماسبی مدیر کل  ارتباطات و فناوری و اطلاعات  مازندران در نشست خبری گفت: تا  پایان سال امسال 1528 روستا به اینترنت تری جی متصل می‌شوند و تا سه ماهه اول  96 بیش از 95 درصد از روستاهای بالای 30 خانوار مازندران از اینترنت برخوردار خواهند شد.

و نیز در هفته دولت سال جاری شاهد بودیم که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، استاندار مازندران، مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری مازندران،  مراسم افتتاح همزمان اینترنت پرسرعت 1605 روستای مازندران در شهرستان آمل برگزار شد.

در این مراسم محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از اختصاص اعتبار سالانه 350 میلیارد تومان برای ارائه خدمات ارتباطی روستایی در کشور خبرداد و گفت: باید زمینه ای فراهم شود تا خدمات لازم به روستاها داده شود.

اکنون این حق مردم و رسانه است تا از اداره کل ارتباطات و فناوری و اطلاعات بخواهد لیست روستاهایی که در سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از اینترنت پرسرعت برخوردار شدند با قید نام شهرستان برای افکار عمومی و رسانه‌های استان اعلام کند.

البته آیت‌الله طبرسی نماینده ولی فقیه در مازندران نیز در خطبه‌های نماز جمعه استان مازندران درباره پروژه‌های افتتاح شده وزیر ارتباطات در استان، واکنش نشان داد و در خطبه‌های نماز جمعه اعلام کرد: که به بنده گفتند که تعداد پروژه‌های افتتاح شده در استان درست نبوده است.

در حال حاضر خبر اینترنت‌دار شدن 1500 روستا در استان دست به دست می‎چرخد، ولی اینکه کدام روستا در کدام منطقه، هنوز شائبه‌ای بدون پاسخ است.

جالب است در نشست اداری اخیر استان مازندران که با حضور عادل آذر رئیس دیوان محاسبات کشور در استانداری مازندران برگزار شد، ربیع فلاح استاندار مازندران گریزی هم به موضوع سرشماری اینترنتی زد و از وضعیت ثبت نام مردم در سایت سرشماری اینترنتی ابراز نگرانی کرد.

به نظر می رسد  دسترسی ناکافی به اینترنت در روستاها و مناطق کم برخوردار مازندران و شکایتی که همواره در این زمینه در برخی مناطق مازندران وجود دارد از دلایل عدم اقبال در سرشماری اینترنتی نیز باشد اما نکته مهم تر این است که گاهی سرعت برش ربان‌ها از سرعت اینترنت دار شدن روستاهای مازندران بیشتر است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :