آخرین عناوین

يکشنبه 25 مهر 1395-10:13 کد خبر:32355

مدیر امور آبفاشهری بهشهر خبر داد:

فعالیت مجدد تصفیه خانه آب بهشهر

مدیرامور آبفاشهری بهشهر گفت: تصفیه خانه آب چشمه عمارت پس از  بهسازی و ارتقاء، مجددا راه اندازی شد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از شرکت آبفاشهری مازندران، کمال الدین گودرزی با بیان اینکه آب چشمه عمارت از سالیان گذشته تا کنون بخشی از آب شرب ساکنان شهر بهشهر را تامین می کند، تصریح کرد: به دلیل نفوذ ذرات گل و لای در آب  چشمه به هنگام بارندگی، در سال 1356تصفیه خانه آب بر روی این چشمه احداث  و به بهره برداری رسید.

وی، با بیان اینکه این تصفیه خانه شامل حوضچه های ته نشینی اولیه، مرکب، ثانویه و همچنین ایستگاه تزریق مواد شیمیایی و فیلتراسیون بوده است، افزود: این تصفیه خانه پس از تحویل گیری از شهرداری بهشهر، با احداث یک واحد حوضچه ته نشینی مرکب فعالیت داشت.

مدیرامور آبفاشهری بهشهر ادامه داد: با توجه به قدمت تصفیه خانه ، بازسازی و تعویض بخشی از تاسیسات برقی و مکانیکی آن ضروری بوده است که با تامین اعتبار مورد نیاز در سال 1391 و عقد قرار داد با پیمانکار مربوطه عملیات بهسازی و ارتقای تصفیه خانه شامل تعویض قطعات مکانیکی، تابلوهای برق، احداث ایستگاه تزریق مواد شیمیایی، احداث فیلتر های شنی و تعویض الکتروپمپ انجام شد.

گودرزی با بیان اینکه عملیات ارتقای این تصفیه خانه با صرف3 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار در سال 93  به پایان رسید، گفت: بعد از دوسال، تصفیه خانه آب چشمه عمارت مجدد راه اندازی و وارد مدار بهره برداری شد.

وی، ظرفیت تصفیه آب این تصفیه خانه را 30 لیتر در ثانیه عنوان  کرد.

 مدیرامور آبفاشهری بهشهردر بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه امور بهشهر شهرهای رستم کلا ، خلیل شهر و بهشهر را پوشش می دهد، تصریح کرد: منابع تامین آب این شهرها از طریق 25 حلقه چاه و 6 دهنه چشمه با آبدهی 424 لیتر در ثانیه تامین می شود.

گفتنی است امور آب  وفاضلاب بهشهر دارای 39475مشترک و 55706 اشتراک آحاد است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :