آخرین عناوین

دوشنبه 26 مهر 1395-10:2 کد خبر:32365

سرپرست اداره کل محیط زیست مازندران خبر داد:

صیادان بوشهری در مازندران پرنده شکار می کنند و به شیوخ عرب می فروشند

سرپرست اداره کل محیط زیست مازندران گفت: صیادان بوشهری با شکار و فروختن پرندگان به شیوخ کشورهای عربی پول زیادی بدست می آورند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از ایسنا، عباسعلی مسعود کیایی با اشاره به اینکه با شروع مهاجرت و فعالیت پرندگان شکاری در نقاط مختلف استان افرادسودجو و فرصت طلب برای صید و خرید و فروش پرندگانی نظیر بالابان، شاهین و بحری اقدام و با  استخدام افراد حرفه ای تنوع زیستی کشور را در معرض تهدید قرار می دهند، تصریح کرد: گرایش صیادان متخلف به شکار این پرندگان به خاطر پول زیادی است که با فروختن آن به شیوخ کشورهای عربی بدست می آورند.

وی با بیان اینکه در این رابطه در ماه گذشته صیاد بوشهری به همراه همدستش به جهت اقدام به صید پرندگان شکاری در پارک ملی پابند توسط ماموران این پارک دستگیر و در دادگاه به سه سال وسه ماه حبس محکوم شد، عنوان کرد: این صیادان روش های مختلفی را برای صید پرندگان شکاری در منطقه بکار می گیرند که مهم ترین آن احداث کوخه است.

کیایی افزود: کوخه که در اصطلاح محلی در استان بوشهر به آن ˈکوختˈ گفته می شود، گودالی است به عمق بیش از یک متر که در زمین حفر و سقف آن به صورت قوسی شکل با سوراخ هایی برای دیدن جلو و اطراف پوشانده می شود.

وی با اشاره به اینکه در جلوی کوخه سه رشته تور پهن می شود و شخص کوخه نشین با قرار گرفتن در این گودال و طعمه قراردادن پرندگانی نظیر کبوتر و قمری اقدام به جلب پرندگان شکاری نظیر بالابان و بحری کرده و در نهایت پرنده گرفتار در تور را صید می کنند، تصریح کرد: در همین راستا مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهید شاهکومحلی 2 رشته دام صید پرندگان شکاری و 2 کوخه صید پرندگان شکاری به همراه یک بهله دلیجه و 1 عدد قمری کشف و اقدام به تخریب و پاکسازی مکان های مربوطه کردند.

سرپرست اداره کل محیط زیست مازندران بیان کرد: همچنین ماموران یگان حفاظت محیط زیست میانکاله با همکاری مامورین حفاظت  محیط زیست نکا دو کوخه صید پرندگان شکاری را کشف و اقدام به تخریب و پاکسازی کوخه ها کردند.

وی افزود: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان جویبار یک کوخه صید پرندگان شکاری به همراه ادوات مخصوص صید را کشف و اقدام به تخریب و پاکسازی کوخت ها کردند.

کیایی تصریح کرد: ماموران محیط بانی قلعه پایان گلوگاه پنج دستگاه تله مخصوص پرندگان شکاری را در ضلع جنوبی خلیج میانکاله کشف و اقدام به پاکسازی منطقه از تله ها کردند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :