آخرین عناوین

دوشنبه 26 مهر 1395-16:23 کد خبر:32372

پایگاه خبری پلیس خبر داد:

برگزیده اخبار ناجای مازندران در یک نگاه

کشف 150 ميليارد ريال کالاي قاچاق/بازگشت سارق سابقه دار به زندان در کمتر از يک هفته/ دستگيري شرور تحت تعقيب/دستگيری سارق مسلح خودرو/ انهدام باند مسلح تهيه و توزيع موادمخدر


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل پايگاه خبري پليس ،مهمترین اخبار ناجای مازندران به شرح ذیل می باشد:

کشف 150 ميليارد ريال کالاي قاچاق در مازندران

فرمانده انتظامي استان مازندران از کشف بيش از 150 ميليارد ريال کالاي قاچاق در 6 ماهه نخست امسال در استان خبر داد.

سيد محمود ميرفيضي ، با اعلام اين خبر، افزود: در راستاي مقابله بي امان با قاچاق کالا و ارز در استان و در جهت تحقق شعار اقتصاد مقاومتي اقدام و عمل و حمايت از توليدات داخلي، اين فرماندهي با استفاده از همه ظرفيت ها و امکانات، طرح هاي مقابله با قاچاق کالا و ارز را در دستور کار قرار داده است.

فرمانده انتظامي استان مازندران با اشاره به اجراي بيش از نه مرحله طرح مقابله با قاچاق کالا و ارز در سطح استان، از کشف بيش از 150 ميليارد ريال کالاي قاچاق در مدت 6 ماهه نخست امسال خبر داد.

وي از افزايش 14 درصدي کشفيات کالاي قاچاق در مقايسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد و افزود: 12 باند قاچاق کالا و ارز در طي اين مدت در استان شناسايي و متلاشي شدند.

ميرفيضي با تاکيد بر استمرار طرح مقابله با قاچاق کالا و ارز در 6 ماهه دوم سال جاري، از فعاليت گسترده قرارگاه مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان با همکاري همه عوامل انتظامي و امنيتي استان خبر داد.

فرمانده انتظامي استان مازندران، در بخشي ديگر از سخنان خود با اشاره به نقش مردم و دستگاه هاي دولتي و غير دولتي در همکاري با پليس براي مقابله با قاچاق کالا، افزود: تعامل و همکاري مردم با پليس نقش سازنده اي در موفقيت نيروي انتظامي در مقابله با کالاي قاچاق دارد.

وي عدم خريد کالاي بي کيفيت خارجي قاچاق در بازار و حمايت از توليدات داخلي را در پيشگيري از قاچاق کالا مهم دانست و تاکيد کرد: تحقق شعار " اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل" نياز به عزم همگاني دارد.

نظارت بر عملکرد پليس و خودکنترلي، انتظارات پليس از مردم

فرمانده انتظامي استان مازندران ، در حاشيه برنامه ارتباط مسقيم مردم با مسئولان انتظامي استان، گفت: انتظار پليس از مردم، نظارت بر عملکرد پليس، خودکنترلي و همکاري با پليس است.

سيد محمود مير فيضي با حضور در مسجد "شکوهي" شهرستان ساري، در سامانه 197 مشکلات شهروندان را مورد بررسي قرار داد و به سوالات آنان پاسخ گفت.

فرمانده انتظامي استان مازندران، در حاشيه اين برنامه در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، با اشاره به اينکه برقراري نظم، امنيت و تامين آسايش و آرامش از وظايف هر حاکميتي است،افزود: بدون امنيت هيچ اموري قابل اجرا نخواهد بود.

وي با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري در خصوص ضرورت و اهميت وجود امنيت در جامعه، امنيت را به مانند اکسيژن و هوا براي انسان و موجودات دانست و افزود: لازمه توسعه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي هر جامعه اي امنيت است.

ميرفيضي، با اشاره به نقش مردم در توليد امنيت، گفت: مردم نقش اساسي را در توليد امنيت دارند و پليس با رويکرد اجتماعي بدنبال تقويت سرمايه اجتماعي يعني مردم است.

فرمانده انتظامي استان مازندران، سرمايه اجتماعي پليس را مهم ترين سرمايه برشمرد و افزود: نيروي انتظامي به دنبال برقراري ارتباط مستمر با مردم براي جلب اعتماد و افزايش مشارکت عمومي است و افزايش مشارکت موجب تقويت سرمايه اجتماعي و موجب ايجاد آسايش و آرامش در جامعه مي شود.

وي اظهار داشت: انتظار پليس از مردم خودکنترلي و مراقبت از خود و خانواده در برابر آسيب ها و تهديدات است.

وي افزود: انتظار ديگر پليس از مردم نظارت بر عملکرد پليس است و اينکه مردم پليس ما باشند که در اين ارتباط با راه اندازي مرکز 197 دفتر نظارت همگاني به طور شبانه روز آماده دريافت انتقاد، پيشنهاد و نظرات مردم وتقدير وتشکر از عملکرد خود است.

ميرفيضي با بيان اينکه موفقيت پليس در عرصه نظم وامنيت،نشان دهنده تعامل و همکاري خوب مردم و آحاد جامعه با پليس است، افزود: اقتدار نرم پليس، نفوذ کلام و اقناع سازي از ويژگيهاي پليس اسلامي ايران است.

وي گفت:اقدامات پليس همواره با تعقل و تدبير است و پليس همواره سعي دارد تا موضوعات و مسائل امنيتي و شبه امنيتي و اجتماعي را با سازوکار و راهکارهاي اجتماعي حل کند.

کشف 2 تن چوب آلات جنگلي قاچاق در ساري

فرماندهي انتظامي شهرستان "ساري"، از کشف بيش از دو تن چوب آلات جنگلي قاچاق از قاچاقچيان چوب در منطقه "فريم" بخش "دودانگه" خبر داد.

زيدالله کاظمي با اعلام اين خبر افزود: در راستاي مبارزه با ورود و عرضه کالاي قاچاق، ماموران پاسگاه انتظامي دودانگه اين فرماندهي حين گشت زني در حوزه استحفاظي به يک دستگاه خودرو وانت نيسان  که از مسير دودانگه به ساري در حال حرکت بود، مشکوک شدند و اين خودرو را متوقف ومورد بازرسي قرار دادند.

وي افزود: با انجام تحقيقات تکميلي مشخص شد، متهم به نام"ميلاد – ر" چوبهاي قاچاق را به صورت غير قانوني از جنگلهاي اطراف به سرقت برده و قصد فروش آنها را در شهر ساري داشته است.

متهم به همراه بار مکشوفه و خودرو براي سير مراحل قانوني به مرجع قضائي معرفي شد.

کاظمي، قاچاق كالا را معضلي اجتماعي و بزرگترين خطر براي اقتصاد کشور و توليد داخلي برشمرد و افزود: قاچاق کالا توليدات داخلي و اقتصاد کشور را تهديد مي كند.

فرمانده انتظامي شهرستان ساري از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هر گونه فعاليت غير مجاز از جمله قاچاق و توزيع کالاهاي ممنوعه مراتب را سريعاً به مرکز فوريت هاي پليسي 110 اطلاع دهند.

بازگشت سارق سابقه دار به زندان در کمتر از يک هفته

فرمانده انتظامي شهرستان"ساري"، از شناسايي و دستگيري سارق سابقه دار با چندين فقره سرقت پس از رهايي از زندان خبر داد.

زيدالله کاظمي با اعلام اين خبر، افزود: ماموران گشت انتظامي کلانتري 14 معلم اين فرماندهي حين گشت زني در کمربندي شرقي به يک دستگاه خودرو وانت نيسان که در کنار خيابان پارک  بود، مظنون شدند.

وي تصريح کرد: راننده خودور که به محض مشاهده ماموران پليس اقدام به فرار کرده بود، با عکس العمل سريع ماموران و اخطار ايست پس از دقايقي تعقيب و گريز سرانجام با همکاري عوامل انتظامي کلانتري 13 و تيراندازي ماموران به سمت چرخ خودرو متوقف شد.

فرمانده انتظامي شهرستان ساري، افزود: متهم به نام"عارف– ش"پس از دستگيري در تحقيقات و بازجويي هاي فني پليس، به چندين فقره سرقت اقرار کرد.

وي اظهار داشت: برابر بررسي هاي به عمل آمده متهم به سرقت چند روز قبل از زندان آزاد شده بود، که با ارتکاب به جرم و دستور قضائي دوباره به زندان بازگشت.

100 فقره کلاهبرداري از طريق فروش اينترنتي

کارآگاهان سايبري پليس فتاي استان مازندران موفق شدند، زني را که از طريق فروش اينترنتي 100 فقره کلاهبرداري کرده بود را دستگير کنند.

حسن محمدنژاد در تشريح اين خبر، گفت: در پي شکايت يکي از شهروندان مبني بر کلاهبرداري از وي در شبکه اجتماعي تلگرام، موضوع در دستور کار کارآگاهان و کارشناسان پليس فتاي استان قرار گرفت.

وي تصريح کرد: کارشناسان پليس فتا با انجام تحقيقات از مالباخته دريافتند، زني کلاهبردار با حضور در شبکه اجتماعي تلگرام با انجام تبليغات فروش البسه و دريافت سفارش خريد و وجه مورد نظر ار مشتريان با سوء استفاده از اعتماد اعضاي گروه، از آنان کلاهبرداري مي کند.

رئيس پليس فتاي مازندران، خاطر نشان کرد: کارشناسان پليس فتا با انجام تحقيقات فني و استفاده از شگرد هاي خاص پليسي ، رد زن کلاهبردار را در يکي از استان هاي شمال غرب کشور ، شناسايي کردند.

وي افزود: ماموران در ادامه تحقيقات با هماهنگي قضائي اين زن کلاهبردار را دستگير کردند که متهم در تحقيقات و بازجويي هاي فني پليس، به 100 فقره کلاهبرداري به ارزش بيش از دو ميليارد ريال به اين شيوه اقرار کرد.

محمدنژاد اظهار داشت: متهم براي انجام تحقيقات بيشتر با صدور قرار از سوي مرجع قضائي روانه زندان شد.

رئيس پليس فتاي مازندران با هشدار به شهروندان گفت: صفحاتي كه ناخواسته در برابر شما باز مي شوند و حاوي تبليغات فروش كالاها و ارائه خدمات هستند، ممكن است تقلبي بوده و قصد كلاهبرداري داشته باشند.

وي تاکيد کرد: از سايت هايي خريد کنيد که حتماً نماد اعتماد الکترونيکي را داشته باشند. اين فروشگاه ها در سايت Enamad.ir قابل مشاهده است.

محمدنژاد همچنين گفت: در هنگام تصميم به خريد از فروشگاه‌هاي الكترونيكي، از تجربه دوستان و آشنايان نزديك در خصوص خريدهاي آنلاين استفاده كنيد.

 سارق مسلح خودرو در چالوس دستگير شد

سرپرست پليس آگاهي استان مازندران ، از شناسايي و دستگيري سارق مسلح و کشف خودروي سرقتي خبر داد.

رضواني با اعلام اين خبر افزود: ماموران پليس آگاهي شهرستان چالوس حين انجام ماموريت و گشت زني در سطح حوزه استحفاظي به يک دستگاه خودرو سواري پرايد مظنون شدند.

وي تصريح کرد: ماموران با انجام اقدامات فني و اطلاعاتي و استعلام پلاک خودرو دريافتند، اين خودرو داراي سابقه سرقت به عنف در استان قم در تاريخ 20 مهرماه است.

سرپرست پليس آگاهي استان مازندران، افزود: با دريافت اين اطلاعات، ماموران در اقدامي غافلگيرانه اين خودرو را متوقف و راننده خودرو را دستگير کردند.

رضواني،خاطر نشان کرد: ماموران در بازرسي از خودرو موفق به کشف لوازم و تجهيزات دفاع شخصي و يک قبضه کلت کمري شدند، که در ادامه با تحقيق از متهم به سرقت مشخص شد، اين فرد به نام " احمد – س" 28 ساله با زورگيري از مالک خودرو در استان قم اقدام به سرقت خودرو کرده است.

رضواني از تشکيل پرونده براي متهم و تحويل وي به مرجع قضائي خبر داد و افزود: اين فرد براي تحقيقات بيشتر روانه زندان شد.

دستگيري شرور تحت تعقيب در عمليات ضربتي پليس بابل

فرمانده انتظامي شهرستان"بابل"، از شناسايي و دستگيري متهم به شرارت و تحت تعقيب در عمليات ضربتي پليس آگاهي شهرستان خبر داد.

سيد محسن جعفري با اعلام اين خبر، افزود: در پي وقوع چندين فقره درگيري، شرارت و ايجاد مزاحمت براي شهروندان از سوي فردي شرور به نام"حسن – ر" در سطح شهرستان بابل،که موجبات نارضايتي شهروندان را در پي داشت، موضوع به طور ويژه در دستور کار ماموران پليس آگاهي اين فرماندهي قرار گرفت.

فرمانده انتظامي شهرستان بابل، تصريح کرد: ماموران پليس آگاهي با انجام اقدامات اطلاعاتي و تحقيقات گسترده پليسي دريافتند، متهم به شرارت فردي سابقه دار است که به اتهام مشارکت در قتل، سرقت، حمل سلاح گرم و سرد و شرارت تحت تعقيب مراجع قضائي و انتظامي است.

وي خاطر نشان کرد: با دريافت اين اطلاعات، ماموران پليس آگاهي با استفاده از شگرد هاي خاص پليسي موفق شدند،مخفيگاه متهم را در يکي از مناطق روستايي حومه شهرستان بابل شناسايي کنند.

جعفري از اقدامات ويژه پليس براي دستگيري اين فرد خبر داد و افزود: با تشکيل تيم هاي ويژه عملياتي و هماهنگي قضائي، متهم در عملياتي ضربتي و غافلگيرانه دستگير شد.

فرمانده انتظامي شهرستان بابل، گفت: متهم پس از تشکيل پرونده براي سير مراحل قانوني تحويل مرجع قضائي شد.  

هشدار پليس فتاي مازندران ؛مراقب عکس‌هاي خصوصي خود در فضاي مجازي باشيد

برخي سودجويان با سوء استفاده از عکس‌هاي شخصي برخي کاربران در شبکه‌هاي اجتماعي، به ساخت صفحات جعلي با عکس اين افراد اقدام مي‌کنند.

برخي از جرايمي که در فضاي مجازي و در بستر اينترنت رخ مي‌دهد کلاهبرداري، سرقت اطلاعات، مزاحمت ‌هاي اينترنتي، فروشگاه‌هاي کاذب و ... است. اين جرايم در حالي رخ مي‌دهد که همزمان با رشد و گسترش فضاي مجازي در کشور هر روز شاهد گسترش ارتکاب اين دست جرايم در کشور و متعاقبا نقض حريم خصوصي افراد هستيم، عواملي که توالي فاسد زيادي را در پي خواهد داشت.

حسن محمدنژاد رئيس پليس فتاي  استان مازندران با اعلام اين خبر،گفت:  امروزه يکي از شايع ترين جرايم، سوء استفاده از عکس‌هاي خصوصي و شخصي افراد است.

وي افزود: به عبارتي ديگر درست است که در برخي از برنامه‌هاي موجود مانند تلگرام و اينستاگرام امکان دسترسي به شماره تلفن افراد وجود نخواهد داشت اما بايد گفت، عکس هاي کاربران اين فضاها در معرض سوء استفاده خواهد بود.

رئيس پليس فتاي مازندران ، خاطر نشان کرد: برخي سودجويان با سوء استفاده از عکس‌هاي برخي کاربران شبکه‌هاي اجتماعي، به ساخت صفحات جعلي با عکس اين افراد اقدام مي‌کنند و از اين راه با انتشار مطالب خلاف قانون اقدام به انجام اعمال خلاف خود مي‌کنند.

وي در ادامه گفت: اما قربانيان اين نوع از جرايم بيشتر زنان هستند، لذا افراد بايد از قرار دادن عکس‌هاي خود بر روي پروفايل شخصي و قرار دادن آنها در صفحات اجتماعي همچون فيس بوک، تلگرام و اينستاگرام خودداري کنند.

رئيس پليس فتا مازندران، خطاب به شهروندان هشدار داد: چنانچه قرباني اين نوع از جرايم و سوء استفاده ها شده ايد توصيه مي شود:

اقدام به جمع آوري دليل کنند، به عبارتي ديگر اعمال خلافي که به نام يا با عکس شما صورت مي گيرد را از طريق مقتضي مانند گرفتن اسکرين شات جمع آوري کنند.

عکس‌هاي شخصي را به سرعت از صفحات اجتماعي برداريد.

به دادسراي جرايم رايانه‌اي مراجعه کنيد و با ثبت شکايت خود برخورد با متجاوزان به حريم خصوصي را خواستار شويد.

پيشگيري از وقوع اتفاق همواره بايستي مورد توجه افراد باشد چه اينکه بسياري از مسائل و مشکلات حقوقي در اثر عدم رعايت احتياطات قانوني و لازم رخ مي دهد.

لکن افراد با قرار ندادن عکس ها و فيلم هاي شخصي خود در فضاهاي مجازي و شبکه هاي اجتماعي تا حدود بسيار زيادي مي توانند از وقوع بسياري از اين دست جرايم پيشگيري کنند و به نوعي خود حافظ حقوق خود باشند.

انسداد شبانه محور هراز

پليس راه فرماندهي انتظامي استان مازندران در اطلاعيه اي از انسداد شبانه محور"هراز" از 25 مهرماه تا 11 آبان ماه از ساعت 21 شب تا پنج بامداد خبر داد .

در اين اطلاعيه آمده است،برابر درخواست مرکز مديريت راه هاي سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي کشور مبني بر انسداد محور هراز براي انجام عمليات کارگاه جاده اي، اين محور از يک شنبه 25 مهرماه همه روزه(شنبه، يکشنبه، دوشنبه و سه شنبه) تا تاريخ 11 آبان ماه از ساعت 21 شب تا پنج بامداد مسدود است.

براساس اين گزارش، انسداد شبانه اين محور به منظور اجراي عمليات ترميم روشنايي تونل شماره دو، عمليات اصلاح، ايمن سازي، لق گيري، اصلاح شيب شيرواني راه و عمليات خاک برداري از ريزش محدوده ابتهاج، عمليات تعريض ، بهسازي و چهار خطه کردن محور هراز و کنار گذر امامزاده هاشم است.

اين گزارش حاکي است، محور هراز در طول ايام هفته به استثناي روزهاي (چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه) و ايام تعطيلات رسمي مسدود خواهد شد و تردد وسايل نقليه از ساير محورهاي منتهي به شمال کشور (محور فيروکوه و محور کندوان ) صورت پذيرد.

مرکز کنترل ترافيک پليس راه استان با خط امين 2182934 به طور شبانه روزي پاسخگوي وضعيت راه هاي استان است.

انهدام باند مسلح تهيه و توزيع موادمخدر در چالوس

سرپرست انتظامي شهرستان "چالوس"، از شناسايي و دستگيري اعضاي باند مسلح تهيه و توزيع مواد مخدر خبر داد.

مجيد رودگر با اعلام اين خبر، گفت: در پي کسب خبري مبني بر فعاليت اعضاي باند مسلح تهيه وتوزيع موادمخدر در سطح شهرستان هاي غرب استان، موضوع در دستور کار ماموران پليس آگاهي اين فرماندهي قرار گرفت.

وي تصريح کرد:ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتي وتحقيقات پليسي ، اعضاي اين باند به نام هاي "الف – ب" و "ع – م" و زني به نام "ه – خ" شناسايي کردند.

سرپرست انتظامي شهرستان چالوس، خاطر نشان کرد:ماموران در ادامه با شناسايي مخفيگاه متهمان با هماهنگي قضائي و تشکيل تيم هاي ويژه عملياتي،پس از محاصره مخفيگاه متهمان در عملياتي ضربتي همه اعضاي باند را دستگير کردند.

رودگر، اظهار داشت: در بازرسي از منزل متهمان يک قبضه قمه و کارد و مقادير زيادي انواع موادمخدر و 23 ميليون ريال وجه نقد  کشف شد.

وي افزود: متهمان پس از تشکيل پرونده براي سير مراحل قانوني تحويل مرجع قضائي شدند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :