آخرین عناوین

سه شنبه 27 مهر 1395-11:53 کد خبر:32385

بارش باران در فریدونکنار و رونق چکمه‌ها!

ضعف زیرساختی فریدونکنار با یک بارش باران مشخص شد

زیرساخت‌های شهری و روستایی آنچنان ضعیف است که در هر نقطه‌ای از فریدونکنار با بارش باران مصائب خانواده‌ها آغاز می‌شود.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از بصیرنیوز، یکی از موهبت‌های خداوند که بی‌شک موجب سرریز شدن نعمت‌های فراوان پس از آن می‌شود باران است اما این نعمت خدادادی همیشه برای همه مطلوب نیست و برای تعدادی از افراد آسیب‌های جبران‌ناپذیری را به همراه دارد.

به عنوان مثال اگر باران در فصل برداشت برنج در شمال کشور شروع به باریدن کند، چیزی جز خسارت را به همراه ندارد اما در این وضعیت با خنک شدن هوای آن منطقه تعدادی دیگر از وضعیت موجود ابراز رضایت می‌کنند.

اما آنچه هدف از این گزارش است رضایت یا نارضایتی از بارش باران نیست بلکه مصائبی است که پس از باریدن در شهرستان فریدونکنار ایجاد می‌شود و به محدوده شهری یا روستائی مربوط نمی‌شود.

زیرساخت‌های شهری و روستایی آنچنان ضعیف است که در هر نقطه‌ای از فریدونکنار با بارش باران مصائب خانواده‌ها آغاز می‌شود و این امر در منطقه‌ای رودخانه در آنجا قرار دارد، به فراوانی قابل تشخیص است.

بارش باران در فریدونکنار آنچنان مخرب است که نیازی به زمان طولانی بارش ندارد بلکه فقط با باریدن است که خیابان‌ها به سرعت به یک استخر روباز تبدیل می‌شود و به سخت‌ترین شکل ممکن قابل رفت و آمد است.

همه این مسائل در حال حاضر در فریدونکنار زمانی اتفاق می‌افتد که در فصل پاییز قرار داریم و اگر وارد فصل زمستان شویم این امر شدت بیشتری به خود می‌گیرد و حال تصور کنید که قرار باشد از کوچه‌ پس کوچه‌های این خیابان‌ها در فریدونکنار کودک، نونهالا و نوجوان دانش‌آموزی بخواهد پیاده مسیر خانه تا مدرسه را طی کند، آن وقت است که مصیبت‌ها واقعه قابل درک می‌شود.

هرچند خرابی زیرساخت‌های شهری و روستایی در مناطق پایین دست بیشتر نمایان است و دلیل اصلی آن نیز سطح پایین درآمدی خانوارها است.

اگر نگاهی به خیابان‌های شهری و روستایی بیاندازیم به راحتی قابل درک است آن مکان‌هایی که مسئولان در آنجا زندگی می‌کنند از کمترین مشکل این‌چنینی برخوردار هستند و در سال‌های گذشته نیز شاهد بهبود وضعیت زیرساختی مناطق محل کار و زندگی آنها شده است.

سوالی که اینجا مطرح می‌شود این است که تفاوت میان کودکان و نوجوانان این مردم با فرزندان مسئولان چیست که آنها باید در بهترین شرایط و در منطقه‌ای با وضعیت مناسب زندگی کنند و دیگران به جای کفش‌هایی که در روزهای شهریور با شوق و ذوق فراوان خریدند با «چکمه» و «شلوارهای بالازده تا زانو» رفت و آمد کنند.

به هر حال به نظر می‌رسد مسئولان شهرستان نسبت به رفع مشکلات زیرساختی این شهرستان اقدام به موقعی بکنند و به جای ورود به مسائل سیاسی که آنها را به حاشیه می‌برد و یا تلاش برخی برای حضور در انتخابات سال‌ آینده و رها کردن کار به خدمت‌رسانی مردم بپردازند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :