آخرین عناوین

چهارشنبه 28 مهر 1395-9:45 کد خبر:32398

کتمان از این بزرگ‌تر؟!

گزارشی مبنی بر رنگ افزایی مرکبات در مازندران ارائه نشد!!/وقتی آقای مدیر زیرش می‌زند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: تاکنون گزارشی مبنی انجام رنگ افزایی مرکبات از سوی سورتینگ داران به جهاد کشاورزی ارائه نشده است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از تیتر امروز، در حالی که بحث رنگ‌افزایی مرکبات یکی از معضلات در سورتینگ‌های مازندران است و اگر به‎ طور گذری به چند سورتینگ به‌عنوان یک فرد عادی مراجعه کنید، قطعاً موضوع رنگ‌افزایی را می‌توان به عینه مشاهده کنید، اما متولی امر اظهارات دیگری درباره این موضوع دارد و این معضل را کلاً رد می‌کند.

دلاور حیدرپور در شورای معاونان اظهار کرد: در این استان حدود ۱۶۰ سورتینگ مرکبات با ظرفیت یک‌میلیون تن فعال‌ هستند که ۱۰۸ واحد سورتینگ مجوزشان را از جهاد کشاورزی و مابقی از صنعت، معدن و تجارت دریافت کردند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: تاکنون گزارشی مبنی انجام رنگ افزایی مرکبات از سوی سورتینگ داران به جهاد کشاورزی ارائه نشده است و در صورت گزارش این سازمان با متولیان امر برخورد می‌کند.

وی اضافه کرد: برای ارتقاء کیفیت بهداشتی و سطح نگهداری مرکبات سه باکس پوسال ساخت داخل و خارج از سوی مراکز بهداشتی به سورتینگ داران پیشنهادشده و آن‌ها از این باکس‌ها برای نگهداری استفاده می‌کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت که این سازمان ازاین‌پس صدور مجوز و یا تمدید آن را منوط به دریافت جواز بهداشتی می‌داند و به واحدها فاقد مجوز بهداشتی نیز جواز کار نخواهد داد.

وی میزان پیش‌بینی برداشت مرکبات در استان را ۲.۵ میلیون تن اعلام کرد و افزود: این استان ظرفیت صادرات بیش از ۴۰۰ هزار تن مرکبات مازاد را به خارج از کشور دارد.

در مازندران ۱۷۰ هزار هکتار از اراضی باغی زیرپوشش مرکبات شامل پرتقال، نارنگی و کیوی قرار دارد و سالانه ۴۰ درصد نیاز به مرکبات کشور در این استان تأمین می‌شود.

هم‌اکنون برداشت نارنگی پیش رس در مازندران شروع شد که پیش‌بینی می‌شود میزان این مرکبات پیش رس به ۱۲۰ هزار تن برسد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :