آخرین عناوین

چهارشنبه 28 مهر 1395-9:45 کد خبر:32399

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران اعلام کرد:

کاهش ۱۱ درصدی تلفات رانندگی در مازندران

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: در شش ماه اول امسال ۳۴۷ نفر براثر تصادفات رانندگی جان باختند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱ درصد کاهش داشت.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی مازندران، علی عباسی با اشاره به کاهش تلفات حوادث رانندگی در دو محور درون، برون‌شهری و افزایش ۳۸ درصدی راه روستایی تصریح کرد: جاده‌های برون‌شهری با ۲۳۰ مورد و پس‌ازآن به ترتیب محور درون‌شهری با ۹۵ و راه روستایی با ۲۲ مورد فوتی ناشی از تصادف در آن به ثبت رسید.

وی اظهار داشت: بیشترین آمار تلفات حوادث رانندگی مربوط به شهرستان‌های بابل با ۴۹، ساری و میان درود با ۴۷، و آمل با ۳۶ مورد در رتبه بعدی قرار دارند.

عباسی در تفکیک وضعیت متوفی افزود: در زمان وقوع تصادف ۱۱۰ نفر از افراد عابر،۹۳ مورد موتورسوار، ۶۸ مورد راننده و سرنشین و ۸ مورد هم دوچرخه‌سوار هستند.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران با اشاره به اینکه صرفاً آمار مصدومینی که به مراکز پزشکی قانونی ارجاع می‌شود در این سازمان ثبت‌شده است اظهار داشت: در شش ماه امسال، هشت هزار و ۵۱۳ نفر مصدوم حوادث رانندگی به پزشکی قانونی مراجعه کردند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل سه درصد افزایش داشت.

این مقام اجرایی استان یادآور شد: دستگاه‌های اجرایی استان می‌توانند در امر فرهنگ‌سازی با استفاده از آمارهای پزشکی قانونی با برنامه‌ریزی پیشگیرانه و ارتقای آگاهی عمومی مردم در راستای کاهش آمار کشته‌ها و مصدومین در حوادث رانندگی مؤثر باشند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :