آخرین عناوین

پنجشنبه 29 مهر 1395-8:49 کد خبر:32413

در اینجا، آنچه که به‌جایی نمی‌رسد، فریاد مردم است!

گلایه مردم از پروژه فرسایشی فاضلاب شهری محمودآباد/ پروژه‌ای با 24 ماه زمان اما همچنان ناتمام!

پروژه فرسایشی فاضلاب شهری محمودآباد پس از گذشت 24 ماه هنوز به سرانجام نرسیده است و خرابی‌هایی همچون مناطق جنگی را بوجود آورده است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از بلاغ، شهرستان ساحلی محمودآباد به دلیل قرارگرفتن در مرکز جغرافیایی مازندران در تمامی ایام سال شاهد حضور گردشگران و مسافران برای بهره‌مندی از مواهب خدادادی شمال کشور از جمله دریا و جنگل است، اما این شهرستان علی‌رغم پتانسیل بالای گردشگری از کمبود زیرساخت توسعه و امکانات رفاهی رنج می‌برد.

مشکل مردم باید دغدغه تعطیل‌ناپذیر مردم باشد

یکی از مشکلاتی که تنها در یکی از کوچه‌های این شهر چشم هر بیننده و رهگذری را به خود جلب می‌کند، پروژه فرسایشی و آزاردهنده فاضلاب شهری است، که در زمان ارسال این گزارش تقریبا 24 ماه از انعقاد قرارداد آن می‌گذرد، اما به دلیل عدم تزریق اعتبارات هنوز به سرانجام نرسیده است.

این در حالی است که رئیس اداره آبفای شهری در چندین نشست خبری شهرستان از عدم اختصاص اعتبار از محل صندوق توسعه اسلامی به عنوان مشکل اصلی کندی پیشرفت این پروژه یاد کرده است.

اما مشکلات فراوانی که مردم این منطقه در طی این 22 ماه تحمل کرده‌اند، انگار برای مسئولان امر اهمیتی ندارد، که اگر این مهم برای مدیران مربوطه به این پروژه از اهمیتی برخوردار می‌بود، لااقل چانه‌زنی‌های مناسب‌تری در سطوح استانی و کشوری انجام می‌شد.

آیا آنچه که به‌جایی نمی‌رسد، باید فریاد مردم نزد مسئولان باشد؟!

خبرنگار ما در محمودآباد بر اساس رسالت ذاتی خود در پیگیری مطالبات مردم چندین‌بار به فرمانداران وقت و نمایندگان وقت و همچنین مدیرکل آبفای مازندران و مدیر آبفای شهری محمودآباد این خواسته به حق مردم منطقه یادشده را تذکر داد، اما به قول معروف "آنچه که البته به جایی نرسد فریاد است" در این مسئله کامل مشهود بود.

یکی از ساکنان کوچه کوثر در خیابان امام خمینی، که اتفاقا اداره آبفای شهری نیز در این کوچه مستقر است، با ابراز گلایه‌مندی از وضع موجود تصریح کرد: اگر پروژه‌ای اعتبار لازم را ندارد، چرا باید آغاز شود که زمانی بیش از دو سال برای یک پروژه زمان ببرد.

نماینده پیمانکار پروژه فاضلاب شهری محمودآباد با اشاره به طلب 2.5 میلیارد تومانی از اداره آبفای شهری محمودآباد اظهار کرد: با توجه به عدم تحقق اعتبارات لازم، شرکت طرف قرارداد در این پروژه دچار مشکلات زیادی از جمله عدم پرداخت حق بیمه کارگران و پرسنل مشغول در این پروژه و هزینه روکش آسفالت این کوچه شده است.

بیچاره پیمانکار با این سطح از بدهی، چه کند؟

وی افزود: اگر کمی از مطالبات شرکت توسط اداره آبفای شهری پرداخت شده بود، تعداد ماشین‌آلات و کارگران برای اتمام به موقع پروژه فاضلاب شهری اضافه می‌شد تا ساکنان کوچه بیش از این دچار مشکلات نشوند.

نماینده پیمانکار پروژه آبفای شهری محمودآباد خاطرنشان کرد: با وجود همه این مشکلات، مدیرعامل شرکت تمام داشته‌های خود را برای اتمام هرچه زودتر پروژه به کار بسته است، که امیدواریم هرچه زودتر شاهد تکمیل شدن این فاز از کار باشیم.

مشکلی که بزودی به معضل تبدیل خواهد شد

مسئول واحد فنی شهرداری محمودآباد نیز با انتقاد از عدم اتمام پروژه مذکور در زمان موعد بیان داشت: تا بیستم آبان‌ماه به اداره آبفای شهری فرصت دادیم تا این کار را به سرانجام برساند و پس از این تاریخ مجوز حفاری به هیچ‌عنوان صادر نمی‌شود و جلوی کار را خواهیم گرفت.

علی حیدری افزود: شهرداری در این کوچه کانال هدایت آب‌های سحطی را در موعد مقرر به پایان رساند و با پایان یافتن کار پروژه فاضلاب شهری، به طور کامل کوچه کوثر را زیرسازی مجدد و آسفالت می‌کند.

نکته پایانی در این گزارش، عدم نگاه ملی به این پروژه علی‌رغم حضور مستقیم حمیدرضا جانباز معاون وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور بود، که تاکنون هیچ اعتباری از سوی وزارت متبوع برای رفع مشکلات منطقه و اتمام پروژه تخصیص پیدا نکرد و امیدواریم که مسئولان ذیربط از جمله مدیرکل آبفای شهری و نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی با انتشار این خبر، برای رفع مشکلات شهروندان ساکن در این کوچه فکری اساسی و عملی کنند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :