آخرین عناوین

جمعه 30 مهر 1395-18:3 کد خبر:32424

فقط معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران بخواند:

خبرنگاران غرب مازندران فقط این ۷نفر نیستند/خودی و غیرخودی کردن، مرام این دولت نبود!

جناب دکتر ازجنابعالی که همواره الگوی اخلاق و انصاف هستید انتظار بیشتری داریم که در حباب حلقه ای قبیله های رسانه ای غرق نشوید‼


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از عبارت، معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران که در حاشیه شورای اجتماعی در غرب استان طی جلسه مطبوعاتی در جمع ۷نفره برخی به اصطلاح خبرنگاران حضور یافت که باعث تعجب بسیاری ازفعالان رسانه ای و خیل ۷۰نفره جمعیت رسانه ای غرب استان  شده است‼

جناب دکتر یونسی ازجنابعالی که همواره الگوی اخلاق و انصاف هستید انتظار بیشتری داریم که در حباب حلقه ای قبیله های رسانه ای غرق نشوید‼

بیراه نیست که به حضرتعالی یادآوری کنیم یک انجمن مردم نهاد و خودساخته با تعداد اندکی عضو ، نمی تواند نماینده تمام اهالی خبر و رسانه و تشکل های این صنف باشد. کمااینکه برخی از فعالین رسانه ای در غرب استان عضو دیگر نهادهای صنفی درکشور و استان هستند و بعضی ازسوی این انجمن به عضویت دعوت نشده اند و یا  بنابر تصمیم شخصی تمایل به حضور در آن نداشته اند.

صدای این عده قابل توجه در استان و غرب استان، باید چگونه شنیده شود و چه کسی پای درددل های آنها می نشیند؟!

جناب یوسنی امیدوارم فراموش نکرده باشید که غرب استان مازندران یعنی از نور و محمود آباد تا تنکابن و رامسر!

آیا این گستره جغرافیایی فقط ۷ خبرنگار و روزنامه نگار و رسانه نگار دارد؟!

عجیب است شما بدنبال مرزبندی میان رسانه هستید و از واژه "خبرنگاران حامی دولت یا غیر دولت" استفاده می کنید‼

طبق منشور رسانه، خبرنگاران و روزنامه نگاران واقعی همواره باید در مرز بی طرفی و سوق به اعتدال جامعه قلم بزنند نه آنکه برای مسئولین "غش"کنند‼

بد نیست که بدانید یک روزنامه نگار واقعی،با هر عقیده و باوری،موظف است برای حمایت از منفعت جامعه به نقد خودادامه دهد ومطالبات جامعه،‌ وعده‌های دولت‌مردان و ازهمه مهم‌تر وعده های رئیس‌جمهوری ومعاونین ایشان و نمایندگان وی دراستان ها وشهرستان ها و بخش ها را که در اوج نا امیدی و بی‌اعتمادی،مردم را امیدوار کرده اند؛پیگیری کند.

اگر روزنامه‌نگار به وظیفه‌ی خود عمل نکند و جامعه‌ای را که غرق در مشکلات اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی است یادآوری نکند، فراموشی به بار می‌آید و اگر بنا باشد به مصلحت شخصی یا جمعی بگوییم "الان زمانش نیست"، هیچ‌ وقت، زمان آن فرا نخواهد رسید ، چراکه ما همیشه در بحران بوده وهستیم...‼

اگر قرار باشد وعده های دولتمردان در حد حرف باقی بماند، جامعه در رفتارهای هیجانی خلاصه خواهد شد، در حالی‌که دقیقا در این موعد است که وظیفه‌ی یک روزنامه‌نگارمتعهد پررنگ‌تر می‌شود.

اما متاسفانه وقتی درکلام جنابعالی بعنوان مسئول که باید امانت دار مردم و انقلاب باشید، چنین تعابیری به کار می رود و اهالی خبر و رسانه را به دوقطب خودی و غیر خودی و یا حامی وغیرحامی دسته بندی می کنید، آه از نهاد رسانه ای های واقعی بلند می شود!

به نظر می رسد قرار است با فوتوشاپ عده ای از تصاویر واقعی جامعه رسانه ای غرب استان حذف شوند و عده ای دیگر به آن اضافه گردند که این رفتار خارج از شعار امیدوارکننده دولت و وعده های اعتدالی و مدبرانه است.

فراموش نشود که یک رسانه نگار حق دفاع از دولت و حکومت را به هیچ وجه ندارد‼

بلکه وظیفه‌ی او نقد است و با این نقد می‌توان مشکلات را ـ اگر دولت‌ مردان دل‌سوزی داشته باشیم ـ بهبود بخشید وگرنه با مجیز گویی نه تنها هیچ مشکلی حل نخواهد شد بلکه همگان این تصور راخواهند داشت که همه جا گل و بلبل است و معضلی گریبانگیر مردم شریف وصبور نیست.

گرچه بارها در فضای نقد دولت و مسئولان به سکوت دعوت شده ایم ، اما این رفتار  نه فقط نقض وظایف روزنامه‌نگاری‌ و رفتاری غیرحرفه‌ای است ، بلکه به هدف ما که حمایت از نفع عمومی جامعه، کشور و انقلاب است، ضربه می‌زند!

همیشه بر آن بوده ایم که وظیفه‌ی اصلی روزنامه‌نگار درجستجو، نگارش و تحلیل ها ، تعهد به حقیقت است،با هر نتیجه ای که می‌تواند  در پی داشته باشد، و این، حقی است که مردم برای دانستن دارند...

جناب دکتر یونسی؛ حال که با ۷ نفر از جمعیت بیش از ۷۰ نفره اهالی رسانه غرب استان ، نشست و جلسه برگزار کرده اید، آیا مطالبه بحق خبرنگاران غرب استان در گفتار این اقلیت مطرح شد که سرگذشت پروژه مسکن مهر خبرنگاران به کجا رسیده است؟

آیا وقت آن نرسیده  بپرسید چرا از اعضای بیش از ۱۵۰ نفره سهامدار مسکن مهر خبرنگاران غرب استان ، بیش از ۸۰درصد در تصرف غیرخبرنگاران قرار دارد؟

آیا می دانید نحوه واگذاری واحدهای پروژه مسکن مهر خبرنگار،  بنام خبرنگار است و به کام دیگران؟

آیا می دانید فیش های این پروژه چگونه جابجا و خرید و فروش می شود‼

آیا می دانید برخی صاحب چند واحد شده اند ولی عده ای دیگر که جزو خبرنگاران واقعی بودند، محروم ماندند؟

آیا بهتر نیست این حباب حلقه ای و استعمار عده ای خاص بعنوان نمایندگان خبرنگاران را بترکانید‼

آیا می دانید خبرنگار واقعی در غرب استان بجای عده ای حلقه ای که به سمت مسوولین غش می کنند و هر لحظه در "مگان" مسئولی خاص جلوس می نمایند، برای ارتزاق و  کسبنان حلال در کنار همه دغدغه هایش به خرمافروشی بسنده می کند اما عزتش را در ذلالت قرار نمیدهد؟

جناب یونسی فراموش نفرمایید که همه ما برابریم! همراه و همسنگریم!  همه ما در راستای اهداف نظام و زیر پرچم جمهوری اسلامی ایران و در پیروی از آرمان های معمارکبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) ورهبری حکیمانه آن حضرت آیت الله العظمی سیدعلی خامنه ای (حفظ الله تعالی) فعالیت می کنیم و نباید از دید و منظر مسئولین فرقی بین آحاد ملت ایران گذاشته شود؛ چه برسد که بخواهند فقط تعداد کمتر از انگشتان یک دست را از یک صنف ، خودی بنامند و بدانند.

فعالان عرصه مطبوعات و رسانه در غرب استان مازندران ، امیدوارند مسئولان استانداری فرصت را برای اطلاع رسانی شفاف و سالم باز نموده و اعمال سیاست های سلیقه ای و دعوت از افراد خاص را به فرصت برابر برای آگاه سازی مبدل کنند.

لازم به توضیح است مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران بارها بر لزوم حضور همه رسانه ها در برنامه  های مختلف و همکاری مدیران با تمامی اهالی  خبر و رسانه های مکتوب و مجازی و برخط در انعکاس اخبار و عملکردها دستگاه های اجرایی و معضلات و مشکلات شهروندان مازنی تاکید داشته اند و نیاز است تا  این سفارش سرلوحه قرار گیرد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :