آخرین عناوین

شنبه 1 آبان 1395-9:2 کد خبر:32430

اظهارات نماینده غرب مازندران درباره معضل زباله عباس‌آباد:

کم‌کاری شهرداری و اختلاف در شواری شهر علت حاد شدن معضل/توپ؛ فعلاً در زمین مدیریت شهری

نماینده مردم تنکابن و عباس آباد، کم کاری شهرداری و اختلاف در شورای شهر را علت حاد شدن مشکل زباله در عباس آباد دانست.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از تیتر امروز، شمس الله شریعت نژاد گفت : با اینکه از حدود 20 سال پیش اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری غرب مازندران مجوز مکانی به مساحت حدود 2 هکتار واقع در پلهم چال بالادست روستای ماشاء الله آباد بخش مرکزی روستای عباس آباد برای دفع زباله صادرکرد ، اما شهرداری نتوانست با انجام اقداماتی مانند فنس کشی و آهک پاشی موازین زیست محیطی را رعایت کند.

وی افزود : بوی تعفن ناشی از دفع سنتی و غیربهداشتی زباله ها در این منطقه با نارضایتی شمار زیادی از روستائیان پیرامون زمین زباله در این منطقه همراه شد و در نتیجه اهالی این منطقه از انتقال و تخلیه زباله در این مکان جلوگیری کردند.

این نماینده مجلس عدم همگرایی در میان اعضای شورای اسلامی و شهردار عباس آباد را از دیگر علت های اساسی عدم ساماندهی صحیح زباله و درپی آن تخلیه زباله در محدوده ساحلی این شهر معرفی کرد.

شریعت نژاد گفت : حدود 2 سال است که اعضای شورای اسلامی این شهر با همدیگر اختلاف نظر دارند ضمن آنکه در بیشتر نشست ها و کمیسیون های شورا نیز شرکت نمی کنند و درپی چنین وضعیتی شهروندان این شهر خسارت و آسیب می بینند.

وی با تاکید بر این که زباله امروز به عنوان یک معضل و عامل آلاینده محیط زیست در شمال کشور مطرح است ، افزود : متاسفانه در دولت گذشته توجه چندانی به این موضوع مهم نشد و در دولت کنونی نیز به علت شرائط بد اقتصادی ، مشکل حل نشده باقی ماند.

شریعت نژاد ساماندهی زباله در شمال کشور را نیازمند اقدام ملی دانست و با ابراز نگرانی از دپوی زباله در محدوده ساحلی شهرعباس آباد ، خواستار اقدام فوری مسئولان بویژه شهرداری این شهر برای انتقال این زباله های به مکان دیگری شد.

شهرداری عباس آباد از تیر ماه سال جاری تاکنون روزانه به طور متوسط 20 تن زباله را در پشت ساختمان شهرداری و در کنار ساحل دپو می کند .

نماینده مردم تنکابن ، عباس آباد و رامسر در مجلس همچنین به تصمیم هفته گذشته برای ساماندهی زباله های شهرستان های غرب مازندران در نشستی در فرمانداری تنکابن اشاره کرد و گفت که امیدواریم با اجرای این تصمیم مشکل زباله با همکاری سرمایه گذاران بخش خصوصی و خارجی و امحاء آن به صورت مدرن حل شود.

شهرستان عباس آباد با دستکم 50 هزار نفر جمعیت یکی از شهرهای ساحلی زیبا غرب مازندران است و به دلیل برخورداری از موقعیت های ممتاز طبیعی مانند نزدیکی به دریا در تمامی فصول به ویژه نیمه نخست سال پذیرای میلیون ها مسافر، گردشگران داخلی و خارجی است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :