آخرین عناوین

پنجشنبه 6 آبان 1395-11:10 کد خبر:32506

انتقاد شدید آیت‌الله معلمی به اوقاف مازندران:

اوقاف مازندران صدای موقوفات مختص زوّار امام رضا (ع) را در نمی‌آورد/اوقاف در اجرای نیت جدی نیست

قطعا در سطح استان مازندران موقوفاتی وجود دارد که مختص زوّار امام رضاء (ع) است، متاسفانه اداره کل اوقاف استان صدای آنرا در نمی آورد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از تیتر امروز، آیت اله علی معلمی امام جمعه قائم شهر و نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در جلسه شورای زکات شهرستان قائم شهر  توجه به فقراء را یکی از اساسی ترین آموزه های دینی بر شمرد و گفت: در آن روزگاران سخت دوره حضرت محمد (ص) اگر کسی 850 کیلو گندم داشت یک دهم آنرا باید بعنوان خیرات و زکات پرداخت می کرد در شرایط امروز شاید گندم نکارند و محصول دیگری کشت کنند عاقلانه نیست که بگوئیم این محصول زکات ندارد بسیاری از فقها اعتقاد دارند زکات شامل همه گونه پرداخت های مالی و محصولات کشاورزی می شود اصل توجه و رسیدگی به فقراء و نیازمندان است.

وی از شورای زکات خواست راهکار اجرائی برای دریافت زکات با رضایت خیّران بیابند.

معلمی عنوان کرد : دریافت زکات 40 گوسفند یک گوسفند آنهم در شرایطی که دام در مرتع و صحرا بچرد و تغذیه کند اما اگر دامدار از علوفه دستی برای تغذیه دام استفاده کند زکات 80 گوسفند یک گوسفند است در مورد گندم هم همنیطور است اگر کشت دیم باشد یک دهم محصول و اگر آبیاری دستی باشد یک بیستم محصول زکات دارد.

وی راه اندازی مراکز نیکوکاری با حضور افراد مورد اعتماد مردم هر منطقه را راهکار مناسبی برای ترویج امر دینی زکات بیان کرد و گفت : رسیدگی و برطرف کردن نیاز نیازمندان از اصول مسلم دین اسلام است حتی برادران سنّی ما اهمیت بیشتری بر فریضه دینی زکات دارند باید بیشتر در رواج این سنّت تلاش کنیم.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در خصوص اعزام زائران امام رضا ع با انتقاد از عملکرد اداره کل اوقاف مازندران اعلام کرد : قطعا در سطح استان مازندران موقوفاتی وجود دارد که مختص زوّار امام رضاء (ع) است متاسفانه اداره کل اوقاف استان صدای آنرا در نمی آورد همانطور که دائم برای احیای وقف تبلیغ می کند باید در اجرای نیّت واقف هم جدی باشد اجرای نیت واقف تشویقی و تبلیغی برای رواج وقف است اما کمتر موارد مصرف موقوفات اعلام می شود .

وی به بیان خاطره ای از سالهای 37 و 38 خورشیدی مرحوم امامی در شهرستان ساری پرداخت و افزود : مرحوم امامی سال 37 بما گفته بود اگر طلبه هائی مشتاق زیارت امام رضا ع هستند اوقاف هزینه  سفر آنها را تامین می کند ولی الان با موقوفات مختص زائران امام رضا ع چکار می کنند ؟ و به کجا می دهند ؟ صدایش در نمی آید من بعد از پبروزی انقلاب اسلامی نه دیده ام و نه شنیده ام ، مطمئن هستم در قائم شهر چنین موقوفاتی وجود دارد باید پیگیری گردد .

معلمی امام جمعه قائم شهر اظهار کرد : امثال ولی نژاد ( رئیس اداره اوقاف قائم شهر ) همه دریافتی ها را جمع و به مرکز سرریز می کنند نه امامزاده یوسف رضا (ع) واقع در مرکز شهر موقوفاتی مختص زائران امام رضا (ع) داشت زیرا زائران امام رضا ع در میانه راه در یوسف رضا (ع)اطراق می کردند در حال حاضر عواید این موقوفات چه می شود ؟ مشخص نیست هیچ گاه اعلام نمی گردد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :