آخرین عناوین

دوشنبه 10 آبان 1395-8:57 کد خبر:32559

آیا خانه مطبوعات استان رها شده !!

فراموشی پیگیری مطالبات صنفی خبرنگاران مازندران در خانه مطبوعات و غوطه‌ور شدن در جریان‌های سیاسی

صدور اعلام حمایت خانه مطبوعات استان مازندران از صالحی امیری نشان از غوطه‌ور شدن اعضا در فعالیت‌های سیاسی و فراموشی پیگیری مطالبات صنفی دارد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از بلاغ، در حالی که مردم این روزها در حوزه مسائل اجتماعی و اقتصادی مشکلات جدی دارند، سه وزیر دولت استعفا دادند و این استعفاها تاثیری در حوزه اقتصادی مردم نداشت و بیشتر برای کشور هزینه دارد، در صورتی که اگر دولت قرار بود طرحی برای رفع مشکلات معیشتی مردم داشته باشد، بنابه اذعان بسیاری از کارشناسان، طرح تغییر در مدیریت‌های اقتصادی را در پیش می‎گرفت.

از همه این امور گذشته سه وزیر از سوی دولت برای دریافت رای اعتماد به مجلس معرفی شدند، که از قضا یکی از وزراء مازندرانی است، در گوشه و کنار استان حمایت‌هایی از این فرد مازندرانی در قالب‌های مختلف و از جمله بنر و بیلبورد می‌شود، حمایت‌هایی که نمی‎تواند چندان  اثربخش باشد و به نوعی شاید هم فرصت‌سوزی تلقی شود.

در این بین خانه مطبوعات استان  مازندران در اقدامی بی سابقه، که در بسیاری از مناسبت‌ها اطلاعیه و اعلامیه‌ای منتشر نمی‎کرد، در سایت منتسب به خود طی اعلامیه‌ای از وزیر پیشنهادی دولت در وزارتخانه ارشاد که از قضا مازندرانی هست، حمایت کرد.

خانه مطبوعات مازندران در حالی حمایت خویش را از وزیر پیشنهادی ارشاد اعلام کرد که اینگونه حمایت‌ها بیشتر از آنکه تاثیری در انتخاب وزیر داشته باشد حتی نفی آزادی نمایندگان در تعیین صلاحیت فرد پیشنهادی برای وزارت است، که نوعی اعمال فشار به مجلس نیز قلمداد می‌شود.

متولیان خانه مطبوعات مازندران نباید یادشان برود که شأن اصلی‌ شکل‌گیری‌شان رفع مشکلات و پاسخگویی به مطالبات اعضاء خود و دور نگه داشتن این نهاد صنفی از بهره‌برداری‌های جناحی است، و خارج کردن خانه مطبوعات از مسیر اصلی وظائف و کارکردش، نوعی بی‌مهری به اعضاء این خانه و سوءاستفاده از جایگاه حقوقی خانه مطبوعات مازندران است. 

در حال حاضر نظر اغلب اعضاء بر این است که خانه مطبوعات استان رها شده است.

خانه مطبوعات استان مازندران که این روزها مشکلات جدی در حوزه رسیدگی به امور خبرنگاران دارد و تنها اقدامات آنها پس از روی کارآمدن اعضا جدید تغییر مدیرعامل و اعزام خبرنگاران به نمایشگاه کتاب بود و در رفع مشکلات صنفی خبرنگاران گامی بر نداشتند، این روزها به جای پیگیری مسائل صنفی خبرنگاران پا را فراتر گذشته تلاش دارد در حوزه‌هایی ورود پیدا کند که چندان به آنها ارتباط ندارد.

انتخاب یا رد صالحی امیری بستگی به رای و نظر نمایندگان مجلس دارد، مسئولان خانه مطبوعات نیک می‎دانند که اعلام حمایت یا عدم حمایت آنها تاثیری در رای و نظر نمایندگان ندارد، این اطلاعیه نشان داد که اقدامات انجام شده در این خانه چندان پشتوانه فکری ندارد و حتی احتمال اینکه تحت تاثیر کانون خاصی هم صادر شده باشد، وجود دارد که با صدور این اطلاعیه بخواهند بعدا از همین موضوع امتیازاتی برای خویش دست و پا کنند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :