آخرین عناوین

شنبه 15 آبان 1395-10:8 کد خبر:32610

تاثیر پس لرزه های تغییر کابینه در مازندران:

سرنوشت جاودانی، قاسمی و حسین زادگان چه خواهد شد؟/ قدم زدن روی تیغ

بعد از رای اعتماد به وزرای پیشنهادی فرهنگ، ورزش و جوانان و آموزش و پرورش همه منتظرند ببینند تغییرات وعده داده شده تا چه اندازه اثر می گذارد.


به گزارش خزرتیترخبر وبه نقل از عبارت، بعد از رای اعتماد مجلس دهم به وزرای پیشنهادی فرهنگ، ورزش و جوانان و آموزش و پرورش همه منتظرند ببینند تغییرات وعده داده شده توسط وزرای جدید تا چه اندازه بر ترکیب اجرایی این وزارتخانه ها در استان های مختلف اثر می گذارد.

صالحی امیری در ارشاد، دانش آشتیانی در آموزش و پرورش و سلطانی فر در ورزش و جوانان به ترتیب وزرای جدید احد جاودانی، سید علی قاسمی و حبیب حسین زادگان در مازندران هستند.

در این میان بیشترین انتظار از صالحی امیری می رود که نخستین وزیر مازندرانی کابینه امید است و از قضا جایگزین کسی شد که بیشترین فشارهار بر دوش وی بود.

هر سه وزیر در مازندران مدیران کل اصلاح طلب دارند،قاسمی و جاودانی از چهره های شناخته شده و حزبی اصلاحات در مازندران هستند و حبیب حسین زادگان نیز مانند برادرش مجید، اصلاح طلبی قدیمی است.

در میان این سه تن سابقه جاودانی در اداره کل فرهنگ بیشتر است، او در دوره اصلاحات نیز سابقه مدیرکلی دارد اما قاسمی و حسین زادگان تا پیش از این طعم تکیه بر جایگاه مدیرکلی را نچشیده اند.

 دانش آشتیانی و سید علی قاسمی

برهمین اساس، اوضاع تا حد زیادی به سود سیدعلی قاسمی مدیر بهشهری این نهاد است،دانش آشتیانی نیز مثل قاسمی اصلاح طلبی شناخته شده است و با مدیرش همسو، اما اینکه نگاه وی به قاسمی چگونه خواهد بود چندان روشن نیست.

به هرحال مازندران جزو استان های برتر کشور در این حوزه، مخصوصا در بخش فرهنگی است اما اظهارات دانش آشتیانی در مجلس نشان داد که او حتما دست به تغییرات خواهد زد و اگر قرار بر این اتفاق باشد،قاسمی در ابتدای صف نیست.

علی الخصوص اینکه مدیرکل فعلی از حمایت برخی چهره های اصلاح طلب نزدیک به دانش آشتیانی نظیر رحمانی خلیلی برخوردار است و از طرف دیگر اشخاصی همچون هادی خانیکی نیز به وی روی خوش نشان داده اند.

 اما در طرف دیگر منتقدان او نیز کم و البته بیکار نیستند و مدت هاست سعی می کنند شخص دیگری را جانشین وی کنند و البته نکته عجیب این است که این تلاش ها از اردوگاه اصلاحات مازندران آب می خورد.

صالحی امیری و احد جاودانی

براساس این گزارش،احد جاودانی از جمله مدیران موفق دولت در استان بوده و با اینکه کمتر از 2 سال از آغاز به کارش در مازندران می گذرد موفق شد در جمع 4 مدیر برتر ارشاد کشور در دولت یازدهم قرار بگیرد.

جاودانی در میان این سه مدیر بیشترین و اثرگذارترین سابقه اصلاح طلبی را دارد و از معدود مدیرانی بود به طور مستقیم و با نظر وزیر برای خدمت راهی  مازندران شد.

 بنابراین اکنون با روی کار آمدن صالحی امیری همه چشم ها به مازندران است و امیدوارند این وزیر تازه رسیده نه تنها جاودانی را تثبیت کرده، بلکه حمایت های خود را نیز از وی افزایش دهد زیرا مازندرانی ها منتظر هستند، تاثیر یک هم استانی را آنهم در حوزه حساس  فرهنگ ببینند.

همچنین جاودانی برخلاف قاسمی و حسین زادگان، سابقه مدیرکلی فراوانی دارد و البته رقیب چندان جدی و مهمی در مازندران ندارد.

اگرچه برخی گمانه زنی ها نام های تازه ای را به میان آورده ، اما بعید به نظر می رسد کسی حداقل تا 8 ماه آینده بتواند جایگاه محکم احد جاودانی را متزلزل کند.

البته نباید فراموش کرد این مدیر نوشهری در خود استان منتقدانی جدی دارد که مدت هاست تلاش می کنند کار را برای وی سخت کنند، اما رابطه خوب جاودانی با اهالی فرهنگ و هنر، ائمه جمعه و شخصیت های اثرگذار سیاسی و عدم تمکین به دخالت های نمایندگان مجلس باعث شده است که انتقادها از وی تا به امروز بی اثر باشد.

شاید نگرانی برخی از دوستداران جاودانی به دلیل رابطه بسیار خوب وی با جنتی وزیر قبلی است، اما بعید به نظر می رسد صالحی امیری چنین دیدگاهی داشته باشد و دست به ترکیب تیمش در مازندران بزند.

از طرف دیگر از جاودانی انتظار می رورد در حوزه  شهرستان ها نگاهی تازه را حکمفرما کند و برخی از مدیران شهرستانی ضعیف که در قواره دولت نیستند را برکنار کرده و نیروهای تازه را به جریان بیاندازد.

همچنین با تغییر وزیر، جاودانی می تواند سیاست استفاده صرف از کارمندان ارشاد برای ریاست شهرستان ها را نیز تغییر داده و از نیروهای شایسته خارج از بدنه نیز استفاده کند.

سلطانی فر و حسین زادگان

براساس گزارش های رسیده، اما نوبتی هم که باشد نوبت حبیب ورزش مازندران است،این نامی است که طرفداران حسین زادگان بر وی نهاده اند و از وقتی که سلطانی فر جانشین گودرزی شد مدام در حال چانه زنی برای حفظ حسین زادگان هستند .

در میان سه مدیر نامبرده در این مطلب حسین زادگان کمترین سابقه را در نهادی که در آن مشغول شده دارد و از طرف دیگر عملکرد شخصی روشنی در این مدت نداشته است.

به همین دلیل تحلیلگران معتقدند اگر تغییری در این سه وزارتخانه در استان صورت بگیرد، بی شک حسین زادگان جلوی صف خواهد بود.

اما نباید فراموش کرد نفوذ سیاسی مجید حسین زادگان، برادر حبیب و همچنین برخی تغییرات تازه در ورزش و جوانان استان، به ویژه در حوزه روابط عمومی تا حدی از نارضایتی ها کاسته ،اما همچنان ورزشکاران و به خصوص جوانان استان از عدم تغییرات جدی و قابل لمس، مخصوصا در بخش جوانان گلایه مند هستند.

سلطانی فر نیز در سازمان میراث نشان داد، که مدیری به شدت جزئی نگر است و اگر این اخلاقش را در وزارت ورزش هم پیاده کند کار برای حبیب حسین زادگان دشوار خواهد شد.

 به هر روی انتخاب وزرای جدید توقع عمومی برای تغییرات را بالا برده و مردم منتظرند ببینند به جز سیاست ها، چه تغییری در نیروی انسانی رخ خواهد داد، در این میان مازندران همچنان چشم انتظار تصمیمات تازه مدیران نورسیده خواهد ماند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :