آخرین عناوین

شنبه 15 آبان 1395-22:50 کد خبر:32621

قابل توجه مدیران ارشد استان و نمایندگان مجلس:

عدم پرداخت مطالبات پرسنل دانشگاه علوم پزشکی مازندران

مسئله مهمی که این روزها بیشتر به چشم می‌آیدعدم عمل تعهدات است ،اگر این نارضایتی ادامه یابد موفقیت‌های طرح تحول سلامت را به باد می‌دهد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، رئیس هیأت مدیره نظام پرستاری آمل با اشاره به لزوم محسوب شدن پرستاری به‌ عنوان مشاغل سخت، ازعدم پرداخت مطالبات پرسنل از 8 تا 9 ماه در دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبر داد.

اعضای هیأت مدیره نظام پرستاری این شهرستان برای بررسی برخی مشکلات پرستاران، چگونگی پرداخت معوقات، مطالبات و وضعیت محسوب شدن به‌ عنوان مشاغل سخت و زیان‌آور به دیدار عزت‌الله یوسفیان‌ملا نماینده آمل و رئیس مجمع نمایندگان استان‌های شمالی کشور رفتند.

رئیس هیأت مدیره نظام پرستاری شهرستان آمل در این دیدار بیان کرد: طرح تحول سلامت به یکی از چاه‌هایی در دولت یازدهم تبدیل شده است که با افتادن در آن راه فراری وجود ندارد.

این مسئول با اشاره به اینکه بسیاری از کارشناسان امر اقتصاد درمان شرایط و محل‌های هزینه کردن بودجه طرح تحول سلامت را درست نمی‌دانند، افزود: متأسفانه هیچ تغییری در رویکرد ناصحیح وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به وجود نیامده است.

مظلوم با تأکید بر اینکه معتقدم مقصر اصلی این بی‌نظمی و عدم کارشناسی صحیح، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است، تصریح کرد: عوامل دیگری هم در این مهم دخالت دارد که می‌توان به عدم توجه وزارت بهداشت به کارکنان صف و توجه بیش از اندازه به نیروهای ستادی و برخی پزشکان اشاره کرد.

* لزوم توجه نمایندگان مجلس به پرداخت مطالبات پرستاران

وی یادآور شد: مسئله مهمی که این روزها بیشتر به چشم می‌آید نیازمند توجه نمایندگان مجلس شورای اسلامی است زیرا با توجه نمایندگان عدم عمل تعهدات توسط وزارت رفاه و بدهی‌های کلان این وزارت‌خانه به وزارت بهداشت و درمان می‌تواند به سرانجام برسد هر چند این امر باعث بدهی‌های وزارت بهداشت و درمان به کارکنان از جمله پزشکان تا سایر فعالان حوزه درمان شده است.

رئیس هیأت مدیره نظام پرستاری شهرستان آمل ادامه داد: اگر این نارضایتی ادامه یابد موفقیت‌های طرح تحول سلامت را به باد می‌دهد زیرا این نارضایتی به دلیل عدم پرداخت مطالبات پرسنل از 8 تا 9 ماه در دانشگاه علوم پزشکی مازندران بوده و حتی در برخی دانشگاه‌ها این مدت بیشتر می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه عدم محاسبه مرخصی‌های پرسنل، اجرای طرح مبتنی بر عملکرد و کاهش بودجه بیمارستان‌ها مواردی است که باعث نارضایتی‌ها شده است، بیان کرد: از نمایندگان مجلس درخواست می‌شود تا با پیگیری‌های لازم مانع شکست جدی طرح بزرگ تحول سلامت شوند هر چند پرستاران خواهان پیگیری هزینه‌کرد بودجه عظیم این طرح در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هستند.

مظلوم با اعلام قول پیگیری نماینده مردم آمل در مجلس طی جشن گرامیداشت روز پرستار سال گذشته، یادآور شد: پرستاری جزو مشاغل سخت و زیان‌آور در کشورهای مختلف جهان است ولی متاسفانه در ایران هنوز به مهم عملی نشده است و از نمایندگان می‌خواهیم پیگیر محسوب شدن شغل پرستاری جزو مشاغل سخت باشند.

* وجود پرستاران به صورت نیروی شرکتی با 10 سال سابقه

وی با بیان اینکه بسیاری از پرستاران مشغول به کار در دانشگاه‌های علوم پزشکی بیش از 10 سال به صورت نیروهای شرکتی یا قرداد معین کار می‌کنند، تصریح کرد: این روند باعث شده هنوز برخی پرستاران شامل تبدیل وضعیت نشوند.

رئیس هیأت مدیره نظام پرستاری شهرستان آمل بیان کرد: با توجه به نزدیک بودن آزمون استخدامی وزارت بهداشت و درمان در 21 آبان امسال تقاضا می‌شود برای این فعالان حوزه بهداشت و درمان که سال‌ها با صداقت انجام وظیفه می‌کنند امتیازی در نظر گرفته شده تا تبدیل وضعیتشان از راه آزمون قابل حل باشد.

این مسئول با اعلام اینکه مطابق بند 10 ماده 68 قانون مدیریت خدمات کشوری نیروهای ستادی وزارت‌خانه‌ها و مؤسسات زیر نظر رئیس جمهور مشمول پرداخت فوق‌العاده ویژه تا سقف 35 درصد می‌شوند، افزود: اجازه اجرای این مهم در جلسه هیأت وزیران سال 1393 مصوب و ابلاغ شد.

مظلوم یادآور شد: با وجود اجرای این بند برای پرسنل ستاد وزارت بهداشت و درمان، دیگر نیروهای ستادی و عملیاتی در مراکز درمانی و اورژانس 115 در نظر نگرفته شده است که این روند تبعیض آشکار را رقم می‌زند.

وی گفت: با توجه به اجرای این ماده در وزارت‌خانه‌هایی همانند جهاد کشاورزی اقدامات لازم برای بهره‌مندی نیروهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی لحاظ شود.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :