آخرین عناوین

يکشنبه 16 آبان 1395-10:48 کد خبر:32629

بررسی پرونده‌ اقدامات کاندیداهای فدراسیون دوچرخه‌سواری:

اقدام آشکار رئیس هیأت دوچرخه‌سواری مازندران/شمال باش، رئیس فدراسیون انتخاب کن!

همیشه در آستانه انتخابات فدراسیون‌های ورزشی شایعه‌هایی به وجود می‌آید ،‌اما در این میان برای فدراسیون دوچرخه سواری داستان متفاوتی را شاهد بوده‌ایم.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از تیتر امروز، همیشه در آستانه انتخابات فدراسیون‌های ورزشی شایعه‌ها و شائبه‌هایی در مورد تبلیغات نامزدها و وابسته بودن آنها به برخی سازمان‌ها یا افراد به وجود می‌آید که در اکثر مواقع هم هرچند درست از سوی همان نامزدها رد و تکذیب می‌شود که در چند سال گذشته به روالی عادی و معمولی تبدیل شده است.

در حالی که هنوز اسامی نامزدهای انتخابات فدراسیون دوچرخه سواری اعلام نشده است،‌اما در این میان و برای انتخابات فدراسیون داستان متفاوتی را شاهد بوده‌ایم.

یکی از نامزدهای انتخابات ریاست فدراسیون که از قضا ریاست هیات مازندران را هم برعهده دارد در اقدامی آشکار و البته نادر روسای هیات‌های مختلف را برای خوشگذرانی در شمال کشور دعوت کرده و تمام هزینه‌های آنها را نیز تقبل کرده است!

آیا غیر از این است که اعضای مجمع باید به برنامه‌ها و سوابق یک فرد در مجمع رای بدهند؟

مگر می‌شود با خوشگذرانی دو روزه در شمال و گشتن و گذار به شخصی که نامزد شده است، رای داد؟

اگر شخصی تا این اندازه از وضعیت مالی خوبی برخوردار بوده و به دنبال خریدن رای است، چرا همان هزینه‌ها را برای بهبود شرایط دوچرخه سواری استانش انجام نمی‌دهد؟

چه اطمینانی وجود دارد همان فردی که برای انتخابات فدراسیون و خریدن رای چنین هزینه‌هایی را انجام منی‌دهد، پس از انتخابش و برای گرفتن کرسی در آسیا و جهان همان کارها را انجام ندهد؟

نصرالله پریچهره در این باره گفته است: تا زمانی که جواب استعلام‌ها به طور کتبی برای ما ارسال نشود، هیچ کس نمی‌تواند خود را 100 درصد کاندیدای انتخابات فدراسیون دوچرخه‌سواری بدان، به نظر من جلوی شائبه‌ها گرفته شود، بهتر است، افراد بدانند روسای هیات‌ها به برنامه‌ها، گفته‌های عملی رای می‌دهند.

به نظر می‌رسد با شرایط فعلی و اقدامات صورت گرفته حراست وزارت ورزش و جوانان و نهادهای نظارتی باید ورود جدی  در این زمینه داشته باشند تا افرادی که صلاحیت و شایستگی لازم را دارند در انتخابات حضور پیدا کنند و از روسای هیات‌ها و اعضای مجامع هم انتظار می‌رود همانند سابق برنامه‌ها و سوابق نامزدها را در نظر بگیرند، تا فردی برای فدراسیون انتخاب شود که دلسوز این رشته باشد.

از سوی دیگر وزیر تازه‌ وارد وزارت ورزش و جوانان به عنوان متولی جدید ورزش کشور باید در نخستین اقدام خود تعیین تکلیف فدراسیون های بلاتکلیف و دارای سرپرست را در دستور کار قرار دهد.

در دوره وزارت گودرزی یکی از مهمترین برنامه‌ها که وزیر سابق به آن تاکید جدی داشت، برگزاری انتخابات فدراسیون های ورزشی در تاریخ‌های معین و تعیین تکلیف برای فدراسیون های ورزشی بود و سلطانی فر نیز برای پرهیز از هر گونه شائبه و رانت باید برای فدراسیون‌های بلاتکلیف برنامه‌ای جدی و عاجل داشته باشد تا بساط اینگونه رفتارهای غیراخلاقی و تمامیت خواهانه برچیده شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :