آخرین عناوین

يکشنبه 16 آبان 1395-16:38 کد خبر:32635

پایگاه خبری پلیس خبر داد:

برگزیده اخبار ناجای مازندران در یک نگاه

نقش آموزش همگاني در کاهش حوادث رانندگي/شوخي دوستانه در تلگرام دردسرساز شد/ دستگيري دو عامل افيوني /دستگيري7سارق اموال داخل خودرو/اعتمادي که منجر به سوء استفاده شد


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل پايگاه خبري پليس ،مهمترین اخبار ناجای مازندران به شرح ذیل می باشد:

تاکيد بر نقش آموزش همگاني در کاهش حوادث رانندگي در مازندران

فرمانده انتظامي استان با اشاره به کسب رتبه سوم کشوري در کاهش حوادث رانندگي در شش ماهه اول سال جاري،نقش آموزش همگاني را در اين امر بسيار مهم ارزيابي کرد.

سيد محمود ميرفيضي عصر روز گذشته در جلسه کميسيون تحول راهور با اعلام اين خبر، افزود:برابر آمارها در شش ماهه نخست امسال با کاهش 20 درصدي حوادث رانندگي در سطح استان، استان مازندران موفق به کسب رتبه سوم کشوري در کاهش تصادفات شده است.

وي با اشاره به نقش اقدامات فرهنگي و اجتماعي در ارتقاء فرهنگ ترافيک در جامعه، نقش آموزش را در کاهش حوادث رانندگي بسيار موثر دانست و افزود: بايد آگاهسازي عمومي و آموزش همگاني براي کاهش حوادث رانندگي در جامعه نهادينه شود.

فرمانده انتظامي استان مازندران، بر استفاده از همه ظرفيت هاي استاني به ويژه رسانه هاي گروهي استان ، آموزش و پرورش و نهادهاي فرهنگي در راستاي ارتقاء فرهنگ ترافيک تاکيد کرد و افزود: بي شک تعامل و همکاري آحاد جامعه با پليس و رعايت قوانين و مقررات راهنمايي و رانندگي نقش موثري در کاهش حوادث رانندگي دارد.

ميرفيضي با بيان اينکه 46 درصد کشته شدگان حوادث رانندگي درون شهري را عابران پياده تشکيل مي دهند، افزود: بيشترين علت تامه تصادفات با 38 درصد مربوط به عدم توجه به جلو و 25درصد مربوط به عدم رعايت حق تقدم بوده است.

فرمانده انتظامي استان مازندران،در همين ارتباط ،از کاهش 26 درصدي کشته شدگان حوادث رانندگي در مهرماه سال جاري در مقايسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد.

شوخي دوستانه در تلگرام دردسرساز شد

شخصي که در شبکه اجتماعي تلگرام، با ورود به حريم شخصي ايجاد دردسر کرده بود توسط کارآگاهان سايبري پليس فتا استان شناسايي و دستگير شد.

حسن محمدنژاد رئيس پليس فتاي استان مازندران،گفت:در پي مراجعه فردي به هويت معلوم اهل و ساکن ساري، به پليس فتا مبني بر اين که ؛ در شبکه اجتماعي تلگرام مدتي پيش شخصي ناشناس براي وي پيامي مبني براين که در گروهي که در آن عضو بوده بلاک شده است ارسال و از وي تقاضاي کد 5 رقمي کرده  و وي نيز پس از ارسال کد متوجه هک شدن تلگرام خود شده است ، موضوع در دستور کار کراشناسان پليس فتا قرار گرفت.

محمد نژاد، افزود:با انجام تحقيقات پليسي متهم که با هک تلگرام شاکي ، با آن اقدام به ارسال پيام به اعضاي گروه و انتشار مطالب غير اخلاقي براي آنان مي کرد ، توسط کارآگاهان پليس فتا شناسائي شد.

وي،تصريح کرد: کارشناسان پليس فتا استان با هماهنگي مرجع  قضايي متهم را دستگير و ضمن جمع آوري سيستمهاي رايانه اي و مخابراتي متهم وي را به مرجع قضائي معرفي کردند.

محمدنژاد خاطر نشان کرد: متهم در بازجوئي ها و تحقيقات پليسي هدف از اين کار را شوخي با يکي از دوستانش عنوان کرد و افزود؛ شماره شاکي را به اشتباه به عنوان شماره دوست خود ثبت کرده بود و با انجام مهندسي اجتماعي به تلگرام وي شاکي پيدا کرده بود.

رئيس پليس فتا مازندران در پايان هشدار داد: هرگز کد 5 رقمي ارسالي از طرف شبکه اجتماعي تلگرام را در اختيار ديگران قرار ندهند، زيرا با در اختيار داشتن اين کد امکان دسترسي به صفحه شخصي تلگرام توسط افراد غير وجود خواهد داشت.

چگونه در دام کلاهبرداران تلفني گرفتار نشويم

کلاهبرداري هاي تلفني که بدوا با تماس تلفني با مالباختگان شروع مي شود معمولا بر اساس نقاط ضعف آنها، سناريوي کلاهبرداري از سوي افراد سودجو طراحي و به اجراء گذاشته مي شود.

کلاهبرداران تلفني با منتسب کردن خود به ارگان ها و نهادهاي دولتي به دنبال سوء استفاده و اخاذي از افراد هستند و عليرغم آموزش هاي ارائه شده، اطلاع رساني هاي صورت گرفته و حضور مسئولان و کارشناسان پليس در برنامه هاي تلويزيوني و راديويي و ديگر ابزارهاي ارتباطي، متاسفانه اين پديده اجتماعي کماکان در اقشار گوناگون جامعه استمرار دارد.

کلاهبرداري هاي تلفني که بدوا با تماس تلفني با مالباختگان شروع مي شود معمولا بر اساس نقاط ضعف آنها، سناريوي کلاهبرداري  از سوي افراد سودجو طراحي و به اجراء گذاشته مي شود.

کلاهبرداران معمولا خود را نماينده و شاغل در ارگان ها و نهادهاي دولتي و يا شرکت هاي وابسته معتبر معرفي و از موضوعات و مناسبت هاي اجتماعي ملي و مذهبي اعم از اعياد، جشن ها، سفرهاي زيارتي، سياحتي و برنامه هاي رسانه اي از قبيل راديو جوان، معارف، خندوانه و ... استفاده مي کنند.

آنها ، بياني شيوا و سوء استفاده از احساسات و غرايض نفساني و مادي مالباختگان، آنها را تحت تاثير قرار داده و بصورت لحظه اي قدرت و فرصت تصميم گيري و تجزيه و تحليل ماجرا را از آنها سلب و به نتيجه منظور مي رسند.

بعنوان مثال اخيراً کلاهبرداران هنگام تماس تلفني مشخصات هويتي مخاطب را دانسته و با اعلام نام و نام خانوادگي آنها بيشتر جلب اعتماد کرده و از اين طريق ارتکاب اعمال مجرمانه شان تسريع مي شود .

مع الوصف مي طلبد در راستاي پيشگيري از شيوع و گسترش روبه رشد اين معظل، به موازات اقدامات اطلاعاتي و کارآگاهي پليس ، شهروندان نير با افزايش سطح دانش و آگاهي هاي عمومي در اين زمينه ، در ريشه کن کردن اين جرم فراگير از بروز ضرر و زيان مادي و معنوي به خود و ساير لايه هاي اجتماعي جامعه جلوگيري کنند .

تهيه شده در : آموزش و مشارکت همگاني معاونت اجتماعي فرماندهي انتظامي استان مازندران

دستگيري دو عامل افيوني و کشف 3کيلو هروئين در سوادکوه

رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر از کشف 3 کيلو هروئين و دستگيري 2 قاچاقچي مواد مخدر در شهرستان سوادکوه خبر داد.

عليرضا ثقفي رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر استان در تشريح اين خبر گفت : در اجراي طرح ارتقاي امنيت اجتماعي و برخورد با عاملان سودجوي مواد مخدر ، ماموران اجرائي پليس مبارزه با مواد استان موفق به شناسايي دو قاچاقچي مواد مخدر اهل يکي از استانهاي همجوار ، در شهرستان سوادکوه شدند.

رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر مازندران افزود: ماموان ضمن هماهنگي با مرجع قضائي و با همکاري ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر شهرستان سوادکوه موفق شدند ، در عملياتي غافلگيرانه متهمان را که با يک دستگاه خودروي پژو پارس قصد انتقال مواد مخدر به اين شهرستان را داشتند توقيف کنند.

ثقفي ، تصريح کرد:در بازرسي از اين خودرو 3 کيلوگرم هروئين در بسته هاي آماده براي فروش کشف شد.

به گفته ثقفي يک دستگاه خودروي ال90 که در تعقيب خودروي حامل مواد مخدر با متهم همکاري مي کرد نيز در ادامه اين عمليات متوقف و سرنشين آن دستگير شد.

ثقفي در ادامه با اشاره به اين که ، سوء مصرف مواد مخدر از اين جهت كه بنيان‏هاى روحى، روانى، اخلاقى و اجتماعى خانواده و اجتماع را متزلزل می‏كند ،گفت:امرئزه مواد مخدر به عنوان مسئله‏اى اجتماعى تلقى مى‏شود که سبب به وجود آمدن رفتارهاى آسيب زايى مانند اختلال و تنش در نقش‏هاى خانوادگى، ولگردى و خيابانگردى، تكدى گرى، انجام رفتارهاى كجروانه و ... مى‏شود.

وي ، افزود : مصرف روزافزون و بي رويه مواد مخدر به عنوان يکي از بزرگترين مشکلات قرن حاضر تلقي مي گردد و زيان هاي ناشي از آن در زمينه هاي اجتماعي واقتصادي بسيار سنگين است زيرا قدرت تفکر، خلاقيت ، توان و کوشش و سازندگي را از انسان ها مي زدايد و ويرانگريهاي حاصل از آن زمينه ساز سقوط بسياري از ارزشها و هنجارهاي فرهنگي  و اخلاقي مي گردد و سلامت جامعه را به مخاطره مي اندازد.

ثقفي در خاتمه، اظهار داشت : اعتياد خانواده ها را فرو مي پاشد و شخصيت و زندگي قربانيان خود را به اشکال بسيار گوناگون نابود و متلاشي مي کند.

دستگيري 7 سارق اموال داخل خودرو با 12 فقره سرقت در بابل

فرمانده انتظامي شهرستان بابل از اجراي طرح مقابله با سرقت و دستگيري 7 سارق اموال داخل خودرو در اين شهرستان خبر داد.

سيد محسن جعفري فرمانده انتظامي شهرستان بابل در تشريح اين خبر ،گفت: در پي وقوع چندين فقره سرقت اموال داخل خودر در سطح شهرستان ، طرح مقابله با سرقت در اين شهرستان به مرحله اجرا در آمد .

فرمانده انتظامي شهرستان بابل، افزود:به همين منظور ، ماموران يگان هاي اجرائي و عملياتي اين فرماندهي با انجام تحقيقات گسترده پليسي و بررسي هاي همه جانبه موفق به شناسائي ودستگيري 7 سارق اموال داخل خودرو در اين شهرستان شدند.

سيد محسن جعفري درادامه ،تصريح کرد:متهمان در تحقيقات و بازجوئي هاي انجام شده تاکنون به 12 فقره سرقت اموال داخل خودرو در اين شهرستان اعتراف کردند که تلاش براي کشف اموال مسروقه و شناسائي مالباختگان ادامه دارد .

وي خاطر نشان کرد: متهمان پس از تشکيل پرونده و بازجوئي هاي اوليه به مرجع قضائي معرفي شدند .

فرنانده انتظامي بابل در خاتمه از شهروندان خواست : براي جلوگيري از سوئ استفاده افراد فرصت طلب خودروهاي خود را به وسايل ايمني و بازدارنده مجهز کرده و از پارک خودرو و وسايط نقليه در مکان هاي کم تردد ، فاقد روشنائي و خلوت خودداري کنند .

اعتمادي که منجر به سوء استفاده شد

زن و شوهري که با سوء استفاده از اعتماد فردي اقدام به برداشت غير مجاز از حساب وي کرده بودند توسط کارآگاهان سايبري پليس فتا استان شناسايي و دستگير شدند.

حسن محمدنژاد رئيس پليس فتا استان مازندران گفت : در پي مراجعه زني به هويت معلوم به پليس فتا با ارائه مرجوعه قضائي ،مبني بر اين که شخص ناشناسي مبلغ  40 ميليون ريال به صورت غيرمجاز از حساب وي برداشت کرد، موضوع در دستور کار کارآگاهان پليس فتاي استان قرار گرفت.

وي افزود :پس از اخذ اين مرجوعه قضايي بلافاصله ماموران با انجام تحقيقات اوليه و پس از بررسي فني مشخص شد، برخي از وجوه مسروقه جهت واريز اقساط سامانه متمرکز بانکي به حسابهايي متعلق به دو نفر واريز شده بود که پس از بررسي هاي صورت گرفته متهان که زن و شوهر بودند شناسايي شدند.

محمدنژاد تصريح کرد:کارشناسان پليس فتاي استان با هماهنگي مرجع قضايي متهمان را در عملياتي غافلگيرانه دستگير کردند .

محمد نژاد خاطر نشان کرد :يکي از اين متهمان که در بازجويي هاي به عمل آمده از موضوع اظهار بي اطلاعي کرده با مشاهده ادله موجود به بزه انتسابي اقرار کرد .

رئيس پليس فتاي استان درادامه گفت: متهم در تحقيقات به عمل آمده اظهار داشت ؛ با توجه به اينکه شاکيه که از بستگان وي بوده به دليل نسبت و اعتمادي که به وي داشت به دليل بي سوادي کارهاي بانکي اش را به وي سپرده بود که متهم نيز به خاطر مشکلات مالي از اعتماد شاکيه سوء استفاده نموده و با استفاده اطلاعات حساب وي اقدام به پرداخت اقساط خود و همسرش از روي کارت عابربانک شاکيه ،خريد شارژ تلفن همراه و فروش آن به همکاران خود کرده بود .

متهم پس از تشکيل پرونده جهت سير مراحل قانوني به مرجع قضائي معرفي شد.

رئيس پليس فتا مازندران در پايان هشدار داد:حتي المقدور کارت بانکي و اطلاعات آن را در اختيار سايرين قرار ندهند و به منظور جلوگيري از بروز چنين اتفاقاتي گزارش خريد پيامکي خود را فعال نمايند تا در جريان تمامي تراکنش هاي مالي خود قرار بگيرند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :