آخرین عناوین

جمعه 28 آبان 1395-18:11 کد خبر:33741

رئیس منابع طبیعی چالوس خبر داد:

مهار شعله‌های آتش جنگل هلیک مرزن‌آباد با بارش باران

رئیس اداره منابع طبیعی چالوس گفت: پس از چند روز آتش‌سوزی سرانجام با نزول باران آتش‌سوزی جنگل هلیک متوقف شد.


به گزارش خزرتیتر خبر و به نقل از فارس، مهرداد خزایی با اشاره به اینکه با بارش باران که از دیشب شروع شد آتش‌سوزی جنگل‌های مرزن‌آباد منطقه هلیک مهار شد، اظهار کرد: این حادثه که از روز سه‌شنبه شروع شده بود به‌ دلیل صعب‌العبور بودن مسیر و شرایط نامساعد جوی تا شب گذشته ادامه داشت و هر لحظه بر شدت آن افزوده می‌شد.

وی شیب 100 درجه‌ای مسیر وقوع آتش‌سوزی را از دلایل مهار نشدن آتش در طول این چند روز خواند و افزود: با توجه به سخت بودن مسیر و همچنین خطرناک بودن آن امکان مهار آن توسط نیروی انسانی مقدور نبود و حضور بالگرد نیز به‌دلیل شرایط بد‌جوی مهیا نشده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان چالوس با بیان اینکه با بارش رحمت باران الهی از شب گذشته آتش‌سوزی مهار شد، خاطر‌نشان کرد: هم‌اکنون مه شدیدی در منطقه مورد نظر وجود دارد اما نیروهای منابع طبیعی و محیط زیست در محل وقوع آتش‌سوزی در حال آماده‌باش هستند.

وی با اشاره به اینکه دود ناشی از خاموش شدن آتش توسط باران نیز وجود دارد، تصریح کرد: هیچ نگرانی برای اهالی وجود ندارد چرا که شعله‌های آتش به‌ صورت کامل مهار شده است.

خزایی با تأکید بر اینکه علت آتش‌سوزی جنگل صد درصد  ناشی از عوامل طبیعی بوده است، گفت: 12 هکتار از جنگل‌های هلیک در این آتش‌سوزی سوخت که با توجه به شرایط سخت عبور و مرور و شیب موجود امکان مهار آن به تأخیر افتاده بود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :