آخرین عناوین

دوشنبه 1 آذر 1395-10:24 کد خبر:33764

برای حضور دركنگره جهاني مبارزه با سلاحهاي شيميايي انجام شد:

سفر پزشک بدون مرز مازنی به پاکستان/ تصاویر

پزشک بدون مرز مازنی وعضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي تهران بعنوان نماينده كشور، به كنگره جهاني مبارزه با سلاحهاي شيميايي اعزام گرديد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر مازندران ، سید ناصر عمادی ، پزشک بدون مرز و عضو هیئت مدیره جمعیت هلال احمر مازندران در ششمين كنگره جهاني آموزش مبارزه با سلاحهاي شيميايي که به مدت يك هفته با همكاري سازمان ملل و وزارت خارجه پاكستان در اسلام آباد پایتخت این کشور برگزار مي گردد حضور یافت.

براساس این گزارش، وی در این زمینه گفت:در اين دوره آخرين حملات تروريستي شيميايي، ميكروبي و بيولوژي كه در نقاط مختلف دنيا حادث گرديده و نيز راه هاي مبارزه با آن مورد بحث و گفتگو قرار گرفته و بخصوص آخرين تجربه و دانش حفظ جان انسانهاي غيرنظامي به نماينده هاي مختلف شركت كننده از كشورهاي مختلف جهت آموزش آن در كشور شان منتقل مي گردد.

گفتنی است سيد ناصر عمادي عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي تهران بعنوان نماينده كشورمان به اين دوره اعزام گرديد.

عمادي كه در گذشته نيز تجربيات قابل توجهي از مطالعه و مبارزه با سلاح هاي شيميايي بخصوص در جنگ عراق عليه ايران و حمله داعش به جنوب كركوك در كارنامه درماني و تحقيقاتي خود دارد ،از حضور در اين دوره آموزشي بعنوان داوطلب هلال احمر و عضو هيات علمي دانشگاه براي حفظ جان انسانهاي بي گناه در مقابل حملات تروريستي ابراز خرسندي نموده و گفت : همزمان با پيشرفت علوم پزشكي در شاخه هاي مختلف همانند مبارزه، پيشگيري و درمان آسیبهای ناشی از سلاحهاي شيميايي، پزشكان و كارشناسان كشور ما هم باید در این عرصه حضور فعال داشته باشند زيرا حضور يكصد هزار جانباز شيميايي در كشور ما و به دفعات حملات شيميايي به مناطق مسكوني غرب كشور در دوران جنگ تحمیلی  اين ضرورت را ايجاد مي نمايد كه هرگز از كينه و حمله دشمنان اين مرز و بوم غافل نباشيم و بعنوان نخبه هاي جامعه حملات دشمنان را قبل از وقوع بشناسيم و با آن مقابله نماييم.

وی  اظهار نمود:همه آموخته هاي اين دوره به مراكز و كارشناسان مرتبط در كشور منتقل ميشود.

وی افزود:اعتقاد عميق به اين موضوع دارم  كه  براي نجات جان انسانها و بخصوص ملت عزيز و بزرگ ايران از هر خطر احتمالي و تروريستي، بايد كامل و جامع آگاه و مطلع بود تا به وقت نياز بتوانيم بعنوان اولين امدادگر حافظ جان انسانها و هموطنان باشيم.

عمادی ادامه داد:اين شايد اندك تعريف از لباس سرخ هلال احمر و امداد باشد كه به آن ملبس مي باشيم. دانستن و تلاش براي فراگيري حتي در غربت از خانه و خانواده راهي بسوي تعالي و حراست و حفاظت از ملت و ميهن است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :