آخرین عناوین

دوشنبه 1 آذر 1395-11:17 کد خبر:33765

هواشناسی مازندران خبر داد:

دمای زیر صفر درجه در انتظار مازندرانی ها/شهروندان در مصرف گاز صرفه جویی کنند

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران گفت: دمای استان با تداوم بارش برف به زیر صفردرجه می رسد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از ایرنا، احمد اسدی ، معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران با اشاره به ماندگاری سامانه سرد بارشی تا پنج شنبه در استان گفت: دمای هوا روزهای آینده به شدت کاهش می یابد تا جایی که پیش بینی شده درمناطق جلگه ای و ساحلی هم با بارش برف،دما به 3 تا 4 درجه زیر صفربرسد.

وی بارندگی متناوب،لغزندگی جاده های کوهستانی مه آلودگی و افزایش مصرف انژی گرمایی را از دیگر پیامد فعالیت این سامانه سرد درمازندران اعلام و به تامین تجهیزات ایمنی در جاده ها و فراهم کردن تمهیدات لازم در بخشهای مختلف کشاورزی و دامی توصیه کرد.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران گفت: بلده با 6 و آلاشت و سیاه بیشه با 5 درجه زیر صفرسردترین و بندر امیر آباد با 12 درجه گرمترین مناطق مازندران در 24 ساعت گذشته بودند.

اسدی افزود:نوشهر با 116 و رامسر با 57 میلیمتر بیشترین میزان بارندگی از جمعه گذشته با ورود جریانات سرد به مازندران داشتند.

وی با بیان اینکه برف در مناطق کوهستانی و ارتفاعات همچنان در حال باریدن است و در روزهای آینده هم ادامه می یابد گفت: تا صبح امروز درایستگاه آلاشت 33 سانتی متر ،کجور 10 ،سیاه بیشه 4 و پل سفید 3 سانتی متر بارش برف به ثبت رسید.

وی دمای ساری مرکز مازندران 24 ساعت گذشته بین حد اقل 6 و حداکثر 11 درجه در نوسان بود.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران از شهروندان خواست تا در مصرف گاز در روزهای سرد صرفه جویی لازم را داشته باشند.

وی گفت : هر چند مشکلی در خطوط انتقال گاز وجود ندارد ، ولی دست اندرکاران شرکت گاز در آماده باش هستند .

او افزود : معمولا اگر سرما تمام کشور را فرا بگیرد و دمای هوا پنج درجه زیر صفر برسد ،افت فشار گاز در استان مازندران محتمل است.

مازندران یک میلیون و۲۱۵ هزار مشترک گاز دارد.

**استفاد از سوخت دوم توسط مشترکان غیر خانگی

ابراهیم زاده همچنین گفت: از سه سال پیش و بر اساس مصوبه شورای برنامه ریزی استانداری مازندران از همه ادارات ، صنایع ، مدارس و دانشگاهها خواسته شده است تا نسبت به دوگانه سوز کردن سامانه گرمایشی خود اقدام کنند تا در صورت افت فشار یا قطعی گاز ، دچار مشکل نشوند.

بر اساس تصمیمات اتخاذ شده ، برقراری مستمر جریان گاز خانگی ، بیمارستان ها و صنایع کم مصرف در اولویت شرکت گاز قرار دارد و صنایع عمده و سپس نیروگاهها نیز در اولویت آخر هستند.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران گفت : در صورت افت فشار گاز ، محدودیت مصرف برای نیروگاهها ، صنایع عمده پر مصرف و سپس کم مصرف به ترتیب اولویت اعمال خواهد شد.

نیروگاه نکا، شرکت صنایع چوب و کاغذ ، کارخانه های سیمان نکا و کیاسر از جمله صنایع بزرگ استان مازندران هستند.

مازندران بیش از ۲ هزار واحد تولیدی و صنعتی دارد که بر اساس آمارهای رسمی ۶۰ هزار نفر در آنها مشغول کار هستند.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران تاکید کرد: در صورت افت فشار گاز ، خبازی ها برای ادامه فعالیت باید از سوخت جایگزین استفاده کنند.

بر اساس آمار شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲ کشور مستقر در ساری ، چهار هزار و ۳۵۰ نانوایی در مازندران فعالیت دارند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :