آخرین عناوین

سه شنبه 2 آذر 1395-11:25 کد خبر:33781

معاون بهره برداری آبفاشهری مازندران هشدار داد:

هشدار برای یخ زدگی کنتورهای آب

معاون بهره برداری آبفاشهری مازندران گفت:مشترکین با انجام اقدامات پیشگیرانه از یخ زدگی کنتور و ترکیدگی لوله های آبرسانی جلوگیری کنند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومی آبفاشهری مازندران، محمدرضا محمودی، معاون بهره برداری آبفاشهری مازندران گفت: با توجه به کاهش شدید دمای هوا و بارش برف در نقاط مختلف استان، مشترکین برای جلوگیری از یخ زدگی کنتور و ترکیدگی لوله های آبرسانی اقدامات پیشگیرانه انجام دهند.

وی با بیان اینکه عایق بندی کنتور و لوله های آبرسانی در جلوگیری از یخ زدگی آن موثر است، افزود: برای این منظور می توان از پشم شیشه ، گونی کنفی، پوشال در محفظه کنتور و نیز عایق کردن لوله های سطحی استفاده نمود.

محمودی از مشترکین خواست در صورت مشاهده یخ زدگی از حرارت دادن مستقیم و یا ریختن آب جوش بر روی کنتور و یا شبکه آب داخل ساختمان پرهیز و از بر افروختن آتش در مجاورت تاسیسات آبی خودداری کنند.

معاون بهره برداری آبفاشهری مازندران، ادامه داد: برای رفع مشکل یخ زدگی توصیه می شود با صبر و حوصله از آب ولرم و حرارت غیر مستقیم استفاده شود.

وی گفت: مشترکینی که درمناطق کوهستانی و سردسیر قرار دارند نسبت به عایق بندی تاسیسات آبرسانی منازل و یا واحدهای تجاری خود هر چه سریع تر اقدام نمایند.

محمودی از آمادگی اکیپهای عملیاتی و پشتیبانی آب وفاضلاب شهری مازندران در صورت بروز مشکل یخ زدگی تاسیسات آبرسانی خبر داد و گفت: شهروندان می توانند درصورت بروز مشکل با شماره 122 تماس گرفته تا همکاران ما در سریع ترین زمان نسبت به رفع مشکل اقدام نمایند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :