آخرین عناوین

چهارشنبه 3 آذر 1395-9:34 کد خبر:34791

معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران خبر داد:

برف راه ارتباطی بیش از ۵۰۰ روستای مازندران را مسدود کرد

معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران گفت:  به دلیل بارش برف در همه مسیرهای استان راه بیش از 500 روستای استان بسته است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از ایرنا، عباسعلی نجفی افزود : گروههای راهداری زمستانی سرگرم بازگشایی راههای اصلی روستاهای مسدود شده هستند.

وی گفت که به دلیل حجم زیاد بارش برف در راههای اصلی و روستایی و محدودیت تجهیزات و گروههای راهداری، کار بازگشایی با تمام ظرفیت تجهیزاتی و نیروی انسانی در دست انجام است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران در ارتباط با وضعیت راه‌های روستایی استان نیز گفت: به دلیل بارش برف در همه مسیرهای استان راه بیش از 500 روستای استان بسته است که همکاران این اداره در حال برف‌روبی مسیر هستند.

نجفی افزود : اولویت ما به دلیل بارش فراگیر برف در استان مازندران بازگشایی راههای اصلی قرار داشت که با تلاش راهداران تمام محورهای اصلی استان شامل هراز، کندوان و سوادکوه باز و تردد در آنها به دلیل لغزندگی با کندی برقرار است.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران به رانندگانی که قصد تردد در محورهای این استان را دارند توصیه کرد تا خودروهایشان را به تجهیزات زمستانی به خصوص زنجیرچرخ مجهز کنند.

نجفی افزود : به دلیل بارش سنگین برف در محورهای اصلی مازندران و لغزندگی جاده ها؛ امکان تردد بدون زنجیر چرخ وجود ندارد.

مازندران سه هزار روستا دارد و ۴۷ درصد از جمعیت سه میلیونی استان در این مناطق ساکن هستند.

همچنین از ۱۰ هزار و ۷۰۰ کیلومتر جاده اصلی و فرعی استان ، سه هزار و ۷۰۰ کیلومتر برفگیر است و ۶۰۰ کیلومتر را گردنه و جاده های صعب العبور تشکیل می دهد.

براساس گزارش هواشناسی مازندران بارش برف و باران و کاهش دما تا عصر روز پنجشنبه چهارم آذر در این استان ادامه دارد.

بارش برف در مناطق کوهستانی مازندران از یکشنبه شب آغاز شد و از دوشنبه شب هم مناطق جلگه ای استان را تحت تاثیر قرار داد.

برف و سرما امروز مدارس تمامی مقاطع تحصیلی در ۱۶ شهرستان و مدارس پیش دبستانی و ابتدایی در تمامی استان را به تعطیلی کشاند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :