آخرین عناوین

پنجشنبه 4 آذر 1395-9:20 کد خبر:34814

پیشنهاد جالب رئیس جهاد کشاورزی مازندران :

باغداران برای جلوگیری از خسارت در باغ آتش روشن کنند!/در نقاط مختلف باغ آتش و دود ایجاد کنند !

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: باغداران با آتش زدن کنده درخت و ایجاد آتش در چند منطقه از باغ برودت را کاهش داده و از خسارت جلوگیری کنند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از وارش، رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: احتمال خسارت سنگین برای باغداران استان وجود دارد.

دلاور حیدرپور در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: وقوع بارش برف که از دیشب شروع شد، زمین‌های مرکبات را دچار برف و سرمازدگی کرد و سرمای حادث شده نگرانی‌هایی هم ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه با این شرایط احتمال خسارت سنگین وجود دارد افزود: برداشت پرتقال شروع شده و نیمی از نارنگی و کیوی برداشت شده و برخی محصولات هنوز روی درخت است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در توصیه به باغداران، خاطرنشان کرد: باغداران با آتش زدن کنده درخت و ایجاد آتش در چند منطقه از باغ برودت را کاهش داده و از خسارت جلوگیری کنند.

این مسئول با بیان اینکه در بعضی از نقاط بارش برف ادامه دارد، یادآور شد: باغداران در مناطقی که حجم بارش زیاد است با سبک کردن درخت از احتمال شکستگی تنه درخت جلوگیری کنند.

حیدرپور با اشاره به ایجاد آتش و دود در نقاط مختلف باغ، تأکید کرد: این عمل سبب تعدیل برودت شده و از گستردگی خسارت جلوگیری می‌‎کند.

وی با اعلام اینکه عمده تولیدات مرکبات در مرکز مازندران و در شهرهای آمل، بابل، قائم‌شهر، ساری و میاندرود است، تصریح کرد: این شهرستان‌ها کانون برف و سرما بوده و قطعا خسارت سنگینی داریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه محصول زیادی از مرکبات روی درخت است، افزود: 60 درصد کیوی غرب استان هنوز روی درخت است و طبیعتاً امشب و فردا برودت سرما بیشتر می‌شود که نگرانی مسئولان و کشاورزان را در پی داشته است.

این مسئول خاطرنشان کرد: مدیریت این مسئله در استان تشکیل می‌شود تا دامنه و حجم خسارت را کمتر کنیم.

حیدرپور گفت: خسارت ارزیابی و رصد می‌شود و گزارش آن به استانداری داده و در سطح کشور و هیأت وزیران برای کمک به باغداران مورد بررسی قرار می‌گیرد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :