آخرین عناوین

پنجشنبه 11 آذر 1395-0:2 کد خبر:34926

یک سوزن به خودت بزن یک جوالدوز به دیگران:

از نبود تنوع محصولات تا فاصله بین مکان‌های خرید در سورک

سورک به‌ عنوان مرکز شهرستان میاندورود روستاهای بسیاری را در بر گرفته است که نبود پاساژهای خرید و بازار یکی از عمده مشکلاتی است که با آن روبه‌رو است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از بلاغ، میاندورود از قابلیت‌های بسیاری برای پیشرفت و آبادانی برخوردار است که به همت مسئولان دلسوز و پرتلاش میاندورودی این امر تحقق پیدا می‌کند.

شهر سورک به‌ عنوان مرکز شهرستان میاندورود روستاهای بسیاری را در بر گرفته است که نبود پاساژهای خرید و بازار شهری یکی از عمده مشکلاتی است که این شهرستان با آن روبه‌رو است.

با وجود اینکه چندین سال از مستقل شدن این شهرستان می‌گذرد، اما میاندورود باید از نظر اقتصادی به جایگاه قابل قبولی برسد تا در این عرصه حرفی برای گفتن داشته باشد.

پیشرفت میاندورود در گرو همکاری مسئولان

به‌ طور قطع پیشرفت و آبادانی شهرستان در گرو همکاری و مساعدت همه مسئولان است که اگر در ایجاد زمینه مناسب در میاندورود اقدامی صورت نگیرد، در نتیجه نمی‌توان پیشرفت در دیگر حوزه‌ها را انتظار داشت.

برای احداث پاساژ و مراکز خرید در این شهرستان، نیاز به برنامه کلی و هدفمند بوده چرا که بدون هدف نمی‌توان تحقق این مهم را انتظار داشت.

با توجه به اینکه شهر سورک در مسیر اصلی بزرگراه مشهد به تهران قرار دارد، می‌تواند به پیشرفت اقتصادی قابل توجه‌ای دست پیدا کند و در مقابل نیز کمتر شاهد خروج سرمایه از میاندورود باشیم و این امر در نهایت موجب می‌شود تا اشتغال و کسب و کار نیز رونق پیدا ‌کند.

لزوم توجه به ظرفیت گردشگران در رونق اقتصادی

با ایجاد مراکر عرضه کالا و بازار در شهر سورک، از احداث پارکینگ گرفته تا تمام مایحتاج و لوازم مورد استفاده خانواده‌ها می‌توان در این صورت حرفی برای اشتغال و اقتصاد در این منطقه داشته باشیم و از ظرفیت گردشگر و مسافران به بهترین شکل استفاده کرد اما این کار در گرو حمایت خود مردم است که از نبود چنین فضایی انتقاد و در کنار آن از فروشندگان میاندورودی حمایت کافی نمی‌کنند.

درباره اینکه چرا همشهریان شهر سورک و حومه برای خرید اقلام مصرفی اعم از پوشاک، خوراک و... به شهرهای اطراف می‌روند با چند نفر از همشهریان صحبتی کوتاهی داشتیم که بیشتر به نبود تنوع در کالاها، افزایش بیش از حد قیمت، نبود کمیت در اجناس و از همه مهمتر نبود مراکز خرید متنوع اشاره کردند.

یک شهروند میاندورودی با اشاره به اینکه بازار و مرکز خرید این شهر تنوع محصول ندارد، اظهار کرد: در بیشتر مواقع به‌دلیل گران بودن اجناس ناگزیر به شهرهای اطراف برای خرید روانه می‌شویم.

از نبود تنوع محصولات تا فاصله بین مکان‌های خرید در سورک

زهرا کریمی بیان کرد: فاصله زیاد بین مکان‌های خرید یکی دیگر از مواردی است که افراد رغبتی برای بازدید از این فضاها نداشته و پاساژهای زنجیره‌ای و در دسترس شهرهای اطراف را ترجیح می‌دهیم.

وی با تأکید بر اینکه تنوع محصولات برای مشتریان بسیار مهم است، افزود: نبود تنوع و محدود بودن طرح‌ها یکی از موضوعاتی است که با سلیقه مشتری سازگار نیست زیرا بسیاری از افراد به ‌دنبال تنوع در اجناس هستند.

این شهروند میاندورودی خاطرنشان کرد: اگر اجناس از نظر کمی و کیفی در حد خوب بوده و قیمت هم مناسب باشد می‌توان از رفتن به شهرهای اطراف برای خرید جلوگیری کرد، اما متأسفانه این موضوع در سورک وجود ندارد.

کریمی ادامه داد: با احداث مراکز خرید و ایجاد جایگاه مناسب در شهر از نظر اقتصادی می‌توانیم شاهد پیشرفت در میاندورود باشیم.

وی در پایان گفت: با توجه به اینکه شهر سورک در جاده اصلی تهران - مشهد قرار دارد، در نتیجه مرکز خرید باید در قسمتی از شهر قرار بگیرد که در مرحله نخست چشم‌انداز خوبی داشته باشد و همچنین در دید همه مسافران و گردشگران قرار بگیرد.

غلام‌رضا طریقی یکی از کسانی است که در شهر سورک مغازه فروش لباس مردانه دارد، می‌گوید: مردم سورک بیشترشان از شهرهای اطراف خرید می‌کنند اما در این بین، کسانی هم در شهر اقدام به خرید می‌کنند.

وی با بیان اینکه تنوع اجناس در مغازه وجود دارد، اظهار کرد: در یک مغازه این تعداد تنوع با وجود مقدار فروش به نسبت با فروشگاه‌های شهرهای بزرگ بسیار خوب است، همان‌طور که در شهرهای دیگر به چند مغازه می‌روند تا یک جنس مورد پسند خود را خریداری کنند نباید از من هم توقع بیشتر داشته باشند.

فروشندگان دوره‌گرد و هفتگی معضل شهر سورک

طریقی گفت: قیمت اجناس مغازه به نسبت شهرهای دیگر بسیار خوب است و اگر کمتر نباشد بیشتر نیست.

وی با بیان اینکه بسیاری از مشتری‌های ما نسیه خرید می‌کنند، افزود: به‌ دلیل اینکه همشهری هستیم و اغلب یکدیگر را می‌شناسیم با مشتریان کنار می‌آییم و حتی پیش می‌آید که بعد از یک سال یا بیشتر بدهی خود را به ما می‌دهند.

این مغازه دار شهر سورک با اشاره به اینکه ما با مشتریان همشهری خود کنار می‌آییم، تاکید کرد: همشهریان نیز کالاهای مورد نیاز خود را از شهر سورک تهیه کنند.

طریقی به نبود پاساژ و مکان مناسب برای تجمیع فروشندگان اشاره کرد و گفت: باید محلی مانند پاساژ ساخته شود تا فروشندگان از نقاط مختلف شهر و شهرستان در آن مکان حضور پیدا کنند و اجناس خود را عرضه کنند.

وی همچنین از حضور فروشندگان دوره‌گرد و هفتگی انتقاد و خاطرنشان کرد: وقتی ما پول اجاره، آب، برق و گاز و همچنین مالیات می‌دهیم، چرا باید افرادی خارج از شهر بدون تحمل چنین هزینه‌هایی اجازه حضور در شهر را داشته باشند.

میلاد جعفریان یکی از مغازه‌داران ظروف پلاستیک آشپزخانه در شهر سورک، اظهار کرد: مدت زیادی نیست مغازه خود را باز کردم اما استقبال مردم خوب بوده است و اگر تنوع محصول و تعداد فروشگاه‌ها در شهر بیشتر باشد مردم از داخل شهر خرید می‌کنند.

جعفریان افزود: اما همچنان مهمترین مشکل نبود محلی برای حضور فروشندگان مختلف با دسترسی آسان برای همه مردم شهر و شهرستان است تا بتوانیم راحت‌تر به مردم شهرستان کالا عرضه کنیم.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :