آخرین عناوین

پنجشنبه 11 آذر 1395-9:51 کد خبر:34931

سخنگوی حفاظت محیط زیست مازندران خبر داد:

پرداخت خسارت بیمه حمله پلنگ به آسیب‌دیدگان مازندرانی

سخنگوی حفاظت محیط زیست مازندران گفت: آسیب‌دیدگان حمله پلنگ در مازندران خسارت بیمه‌ای دریافت می‌کنند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست مازندران ، میلاد بهرامی با اعلام اینکه بیش از 40 نفر از آسیب‌دیدگان حمله پلنگ در مازندران خسارت دریافت می‌کنند، اظهار کرد: بر اساس طرحی که با همکاری شرکت بیمه‌ای و سازمان حفاظت محیط زیست در حال اجراست، تمامی آسیب‌دیدگان حمله پلنگ می‌توانند خسارات خود را دریافت کنند.

مسئول روابط عمومی حفاظت محیط زیست مازندران افزود: با اجرای طرح پرداخت بیمه به خسارت‌دیدگان حمله پلنگ، نخستین گروه از آسیب‌دیدگان در مازندران طی مراسمی در روز سه‌شنبه 17 آذر ماه خسارات خود را دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه طرح پرداخت خسارت به آسیب‌دیدگان حمله پلنگ در مازندران به ‌منظور حمایت از گونه منحصر‌به‌ فرد پلنگ ایرانی در کشور است، تصریح کرد: با پرداخت خسارات مربوط به حمله پلنگ که توسط ساز و کارهای خاصی از سوی کارشناسان محیط زیست که با آثار و علائم مربوط به حیات وحش، شرایط مناطق و زیستگاه آشنایی دارند، تعیین می‌شود.

بهرامی خاطرنشان کرد: پرداخت خسارت حمله پلنگ به آسیب‌دیدگان سبب کاهش میزان کشتن پلنگ‌هایی که به دام‌داران خسارت وارد می‌کند، می‌شود.

وی افزود: با کشتن حیوانی که براساس غریزه عمل می‌کند نه تنها سودی عاید افراد نمی‌شود بلکه موجبات انقراض زودهنگام این گربه‌سان زیبا و بی‌نظیر فراهم می‌آید.

این مسئول بیان کرد: در مواردی مشاهده شد که دامدار با آلوده کردن لاشه به مواد سمی طی یک روز چندین قلاده از این گونه پلنگ ایرانی با ارزش و کمیاب را از بین بردند.

وی با بیان اینکه در طرح پرداخت خسارت بیمه‌ای به آسیب‌دیدگان ناشی از حمله پلنگ، دامداران خسارت‌دیده تنها با اعلام موضوع به ادارات حفاظت محیط زیست می‌توانند این خسارات را کامل دریافت کنند، گفت: در اجرای طرح  پرداخت خسارت بیمه‌ای، همچنین خسارات واردشده به محیط زیست به‌ دلیل اتلاف پلنگ به صندوق ملی محیط زیست پرداخت می‌شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :