آخرین عناوین

دوشنبه 15 آذر 1395-8:53 کد خبر:34987

اخطاریه هواشناسی مازندران:

صیادان دریای خزر فردا به دریا نروند/بارش متناوب برف و باران از امشب در مازندران

هواشناسی مازندران با انتشار اخطاریه ای نسبت به طوفانی شدن دریای خزر هشدار داد، فعالان دریای خزر، فردا از فعالیت در دریای خزر خودداری کنند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از سازمان هواشناسی مازندران، هواشناسی مازندران با انتشار اخطاریه ای نسبت به طوفانی شدن دریای خزر هشدار داد.

در این اخطاریه آمده است، بر اساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی از صبح فردا با تقویت  جریانات خنک و مرطوب شمالی سطح زمین  از سمت غرب مازندران شاهد وزش باد شدید و گاهی بسیار شدید ، کاهش دمای هوا ، باراش باران و مواج شدن دریا خواهیم بود.

اداره کل هواشناسی مازندران اعلام کرد، سرعت وزش باد در مناطق ساحلی 25 متر بر ثانیه و ارتفاع موج نیز در مناطق فراساحل تا 4 و در مناطق نزدیک ساحل تا 3 و نیم متر خواهد بود.

در این اخطاریه به فعالان دریای خزر توصیه شد فردا از فعالیت در دریای خزر خودداری کنند.

احمد اسدی اظهار کرد: طی 24 ساعت گذشته بیشینه دمای مازندران مربوط به شهرهای ساری، دشت‌ناز و گلوگاه با 20 درجه سانتی‌گراد بالای صفر و کمینه دمای صبح امروز از بلده با 3 درجه سانتی‌گراد زیر صفر بوده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر آسمان مازندران نیمه‌ابری در برخی نقاط ابری است، اضافه کرد: انتظار داریم از اواخر امروز با تقویت جریانات شمالی و عبور موج ناپایدار شرایط برای بارندگی در استان فراهم شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران ادامه داد: این وضعیت روز سه‌شنبه در استان تشدید شده و بارش در ارتفاعات مازندران به‌صورت برف پیش‌بینی می‌شود.

اسدی با اشاره به اینکه روز چهارشنبه از ناپایداری هوای مازندران کاسته می‌شود، افزود: روزهای پنج‌شنبه و جمعه با عبور مجدد سامانه بارشی دیگر علاوه بر تقویت جریانات شمالی با عبور موج تراز میانی انتظار داریم شاهد بارش باران و برف در ارتفاعات استان باشیم.

وی با اعلام اینکه طی این مدت با روند کاهشی دمای هوای مازندران روبه‌رو می‌شویم، بیان کرد: دمای هوای استان تا پایان هفته جاری  سرد خواهد بود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران یادآور شد: همچنین با عبور این سامانه سرد و بارشی شاهد وزش باد در برخی مناطق شدید هستیم.

اسدی در پایان گفت: دریای مازندران امروز نسبتاً مواج و از فردا به‌ صورت مواج و طوفانی پیش‌بینی می‌شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :