آخرین عناوین

دوشنبه 15 آذر 1395-12:56 کد خبر:34996

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری ساری اعلام کرد:

ضرورت نهادینه‌ساری فرهنگ استفاده از ساری‌کارت برای شهروندان ساروی

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری ساری گفت: با توجه به غیر رند بودن کرایه‌ها، باید فرهنگ استفاده از ساری‌کارت نهادینه شود.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، با توجه به غیر رُند بودن کرایه، تاکسی‌های ساری مجهز به دستگاه ساری کارت شدند تا افراد برای پرداخت کرایه با مشکل مواجه نشوند ،اما با توجه به اینکه بیشتر تاکسی‌های شهرستان ساری به این دستگاه مجهز هستند هنوز فرهنگ استفاده از آن نهادینه نشده است.

هنوز خیلی از افراد ترجیح می‌دهد کرایه تاکسی خود را به‌ صورت نقدی پرداخت کنند در حالی‌که از نظر اقتصادی نیز به‌ نفع آنان نیست.

از سویی دیگر برخی افراد گلایه از این موضوع دارند رانندگان تاکسی همکاری نمی‌کنند و اعلام می‌کنند که دستگاه خراب است.

مدیرعامل سازمان تاکسی‌رانی شهرداری ساری در این‌باره ، اظهار کرد: تاکنون 2 هزار و 700 تاکسی از 3 هزار تاکسی شهرستان، مجهز به دستگاه ساری کارت شدند.

حمیدرضا فضل‌الله‌نژاد ادامه داد: همچنین ناوگان فرسوده نیز بعد از نوسازی بلافاصله به دستگاه ساری کارت مجهز می‌شوند.

وی در مورد خرابی دستگاه‌های ساری کارت، بیان کرد: خرابی دستگاه صحت ندارد چرا که رانندگان در صورت مواجهه با این مشکل می‌توانند دستگاه را با  دستگاه جدیدی تعویض کنند.

مدیرعامل سازمان تاکسی‌رانی شهرداری ساری با تأکید بر اینکه افراد باید حتماً راننده را الزام به دریافت کرایه از طریق ساری کارت کنند، خاطرنشان کرد: برخی رانندگان برای سهولت و راحتی کار خود و دریافت وجه بیشتر می‌گویند دستگاه خراب است درحالی‌که این موضوع صحت ندارد.

فضل‌الله‌نژاد با اشاره به اینکه باید پول خرد کنار رود، اضافه کرد: با توجه به غیر رند بودن کرایه‌ها، باید فرهنگ استفاده از ساری کارت نهادینه شود.

وی یادآور شد: آمار تراکنش زمانی در هفته 200 تراکنش بوده در حالی‌که الان به 50 هزار تراکنش رسیده که نشان دهنده این است که مردم از این طرح استقبال کردند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری ساری در پایان گفت: حدود 10 باجه برای فروش و 50 دستگاه برای شارژ ساری کارت در سطح شهرستان درنظرگرفته شده است.

براساس این گزارش، با توجه به اینکه ساری کارت برای راحتی و سهولت کار مردم درنظر گرفته شده و همچنین غیر رند بودن کرایه‌ها لازم است فرهنگ استفاده از آن در جامعه نهادینه شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :