آخرین عناوین

چهارشنبه 17 آذر 1395-8:45 کد خبر:36011

رئیس شورای بخش چهاردانگه ساری اعلام کرد:

تاوان سوء مدیریت پسماند ساری نباید نصیب چهاردانگه شود/ درخواست پیوستن به استان سمنان

رئیس شورای بخش چهاردانگه گفت: مردم منطقه نسبت به انتقال زباله به این منطقه و بی‌تفاوتی مسئولان استانی به ‌شدت گلایه دارند و کاسه صبر مردم لبریز شد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، رئیس شواری بخش چهاردانگه مازندران با بیان اینکه باید متولیان استانی برنامه مدونی برای جلوگیری از انتقال زباله به منطقه چهاردانگه را در دستور کار قرار دهند، گفت: قرار نیست تا ابد مردم منطقه چهاردانگه تاوان سوء مدیریت در پسماند استان مازندران را بدهند.

اصغر عالیشاه اظهار کرد: طرح انتقال زباله به منطقه چهاردانگه مازندران مشکلات جدی برای مردم به‌وجود آورد.

وی با اعلام اینکه تبعات زیست محیطی و بهداشتی ناشی از انتقال زباله به منطقه چهاردانگه در حال ظهور و بروز است، افزود: مشکلات ناشی از آلودگی آب یک مدرسه که توسط آزمایشگاهی در استان سمنان تأیید شد و نیز بیماری پوستی چند نفر از مردم منطقه از مشکلاتی است که در حال حاضر عرصه را بر زندگی مردم تنگ کرد.

رئیس شورای بخش چهاردانگه مازندران با ابراز نگرانی از آلوده بودن آب‌های زیرزمینی این منطقه، بیان کرد: بیماری‌های ناشناخته ناشی از انتقال زباله در کمین مردم منطقه است و با توجه به پایین بودن سطح درآمد مردم امکان پیگیری و درمان حتی در سطح پایین نیز وجود ندارد.

این مسئول با بیان اینکه مردم منطقه چهاردانگه ساری از اعتبارات استانی سهمی ندارند، تصریح کرد: مردم منطقه بی‌مهری‌های مالی و اعتباری مسئولان استانی را تحمل کردند ولی انتقال زباله ساری رنج مضاعفی است که این روزها گریبان‌گیر مردم محروم است و باید زمینه‌ای ایجاد شود تا طرح انتقال زباله به منطقه چهاردانگه مازندران به‌ صورت کلی منتفی شود.

عالیشاه با اعلام اینکه طرح انتقال زباله قرار بود تنها به مدت 6 ماه به این منطقه انجام شود، خاطرنشان کرد: مسئولان استانی از مهربانی مردم این منطقه سوء استفاده کردند و طی این مدت اقدامی مناسب برای ساماندهی پسماند مرکز استان انجام نشد.

وی با اعلام اینکه مدت‌ زیادی بحث احداث کارخانه  زباله‌ سوز در ساری مطرح است، اضافه کرد: اگر متولیان استانی بنا بر احداث کارخانه زباله ‌سوز داشتند طی این مدت باید انجام می‌دادند.

رئیس شورای بخش چهاردانگه ساری با اشاره به انتقال نامناسب زباله به منطقه بالادست چهاردانگه خاطرنشان کرد: مردم منطقه نسبت به انتقال زباله به این منطقه و بی‌تفاوتی مسئولان استانی به‌شدت گلایه دارند و به‌ نظر می‌رسد کاسه صبر مردم از بابت انتقال زباله لبریز شد.

این مسئول با اعلام اینکه به‌ دلیل بی‌مهری متولیان استان مازندران نسبت به مردم منطقه بحث تحت پوشش قرار گرفتن استان سمنان نیز به‌ صورت جدی مطرح است، تأکید کرد: تقاضاهای مبنی بر انتقال منطقه بالادست چهاردانگه مازندران به سمنان نیز مطرح است که این موضوع در جلسات شورای بخش از جانب مردم به شوراها مطرح می‎شود.

عالیشاه در ادامه با بیان اینکه باید متولیان استانی برنامه مدونی برای جلوگیری از انتقال زباله به منطقه چهاردانگه را در دستور کار قرار دهند، ادامه داد: قرار نیست تا ابد مردم منطقه چهاردانگه تاوان سوء مدیریت در پسماند استان مازندران را بدهند.

وی در پایان با اعلام اینکه طرح ساماندهی پسماند شهر ساری به‌ صورت کلی فراموش شد، گفت: مدت‌های زیادی است که بحث احداث کارخانه زباله سوز در ساری مطرح است ولی به صورت عملیاتی اقدام مناسبی انجام نمی‎شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :