آخرین عناوین

چهارشنبه 17 آذر 1395-16:9 کد خبر:36023

رئیس بیمارستان امام سجاد رامسر خبرداد:

ورشکستگی بیمارستان امام سجاد (ع) رامسر

رئیس بیمارستان امام سجاد (ع) رامسر از ورشکستگی این بیمارستان به دلیل عدم برآورده شدن تعهدات سازمان های بیمه گر خبرداد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از ایسنا،رئیس بیمارستان امام سجاد رامسر از ورشکستگی این بیمارستان به دلیل عدم برآورده شدن تعهدات سازمان های بیمه گر خبرداد.

اردشیر صارمی تصریح کرد: بیمارستان امام سجاد رامسر بالغ بر ۱۶ میلیارد تومان از بیمه های خدمات درمانی، تامین اجتماعی و نیروهای مسلح مطالبه دارد و مشکلات مالی منجر به ورشکستگی این  بیمارستان شده است.

وی درباره بدهی های این بیمارستان گفت: بدهی های داروئی به شرکت های داروئی، بدهی پرسنلی، بدهی پزشکان و بقیه پرسنل و پرستاران، نیروهای پشتیبانی، شرکت های تامین کننده حامل های انرژی و شرکت تامین کننده تغذیه بیمارستان حدود 15.5 میلیارد تومان است.

صارمی افزود: ۷۰۰ میلیون تومان به پیمانکار تهیه و طبخ و توزیع غذا بدهکار هستیم و این بیمارستان به پرسنل، پزشکان و کارکنان، داروئی، لوازم پزشکی، تعمیرات دستگاه های پزشکی، تعمیراتی، آب و برق، پیمانکاری شامل آشپزخانه، تاسیسات و آمبولانس، خرید و سایل مصرفی بیمارستان، انبار داروئی و کالا بدهکار است.

رئیس بیمارستان امام سجاد رامسر با اشاره به کمبودهای بیمارستان در بخش پرسنلی گفت: با کمبود شدید پزشک، پرستار، بهیار، کمک بهیار، نیروی خدماتی و پشتیبانی مواجه‌‌ هستیم.

وی افزود: در بیمارستان امام سجاد حدود ۴۰۰ نفر پرسنل فعالیت دارند در حالی که بیمارستان شهر همجوار بیش از 500 نفر نیرو دارد که حجم زیاد کار موجب خستگی و فرسودگی پرسنل شده و تاخیر در پرداخت مطالبات پرسنل نیز باعث شده انگیره کاری آنان در بیمارستان کم شود.

صارمی اظهار کرد: یکی از چالش های بیمارستان چرخش سریع پرسنل است که موجب شده تا نیروها کار را یاد بگیرند و با پایان یافتن دوره آموزشی خانه نشین می شوند و با این شیوه افراد جدید آموزش می بینند اما استفاده ای از آنها نمی شود.

وی تصریح کرد: دولت مانع جذب سریع نیروهای جدید است از این رو تعداد خروجی و ورودی پرسنل در بیمارستان دارای تعادل نیست، نیروهای درمان با تجربه زمانی که خارج می شوند به جای آنها  نیروهای طرحی بی تجربه وارد سیستم می شوند که نیاز به آموزش و کسب تجربه دارند تا حداقل بتوانند ۳۰ درصد راندمان نیروهای سابقه دار را به مردم ارائه دهند اما متاسفانه در بحث جایگزینی نیروهای مالی، اداری و پشتیبانی به دلیل نبود استخدام جدید دچار مشکلاتی هستیم.

وی درباره بخش لیبر این بیمارستان گفت: این بخش فاقد فضای استاندارد بود که با رایزنی مسئولین بیمارستان در طبقه فوقانی (سوم) بخش های مرکز غربالگری سرطان و اتاق عمل یک بخش لیبر استاندارد احداث می شود.

صارمی این بیمارستان را فاقد تجهیزات در بخش های اتاق عمل، آی سی یو، نبود دستگاه دیالیز خوب و آماده و تجهیزات وسایل بخش ها عنوان کرد و گفت: این بیمارستان دارای یک دستگاه سی تی اسکن قدیمی است که بالغ بر ۱۴ سال عمر دارد و با وجود رایزنی های متعدد که با مسئولین انجام شد موفق به تعویض و جایگزینی سی تی اسکن نشدیم.

وی افزود: بیمارستان امام سجاد رامسر در بخش های متخصصین اطفال، نورولوژی، مغز و اعصاب، جراحی عمومی و چشم پزشکی تک متخصص بوده و در رشته جراحی اعصاب که حیاتی است متخصص نداریم، از کمبود شدید پزشک اورژانس رنج می بریم و تلاش های ما برای جذب نیرو بی نتیجه مانده و هیچ راهکاری مناسبی اندیشیده نشده است.

رئیس بیمارستان امام سجاد رامسر درباره پروژه های عمرانی در حال ساخت در این بیمارستان اظهار کرد: کلینیک ویژه با زیر بنای ۵۰۰ متر با پیشرفت کاری بیش از ۷۰ درصد در حال ساخت است که تا ۲۲ بهمن سال جاری به بهره برداری می رسد، درمانگاه شفا رامسر و تمامی درمانگاه های متخصصین بیمارستان به این ساختمان منتقل می شود و صبح ها در اختیار بیمارستان و عصرها در اختیار کلینیک شفا (پردیس خودگردان) قرار خواهد گرفت.

وی افزود: طبقه فوقانی بخش اورژانس با زیربنای ۴۲۰ متر توسط خیر ابراهیم حدادی مقدم با مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان تا دو ماه دیگر به بهره برداری می رسد و طبقه همکف این ساختمان توسط محمد سمامی با پرداخت هزینه کامل آن به مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان قابل بهره برداری است.

رئیس بیمارستان امام سجاد رامسر گفت: مرکز غربالگری سرطان غرب استان مازندران با زیربنای ۳۳۰ متر در ۳ طبقه شامل طبقه اول مرکز غربالگری سرطان، طبقه دوم اتاق عمل و طبقه سوم بلوک زایمانی که بخشی از این پروژه توسط خیر ضیاء شیخ الاسلام به نیت فرزند مرحوم شان تقبل شده در حال ساخت است.

وی تصریح کرد: از مسئولین استانی و کشوری تقاضا دارم با پرداخت به موقع مطالبات توسط ادارات بیمه و تامین نیروی انسانی مورد نیاز از قبیل از پزشک و پرسنل هر چه زودتر اقدام کنند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :