آخرین عناوین

چهارشنبه 17 آذر 1395-16:21 کد خبر:36024

مدیر باغبانی دانشگاه علوم کشاورزی ساری خبر داد:

هشدار به کشاورزان مازندرانی!

مدیر باغبانی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری از وارد شدن توده هوای سرد دیگری طی چند روز آینده خبر داد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از ایسنا، حسین صادقی اظهار کرد: در طی چند روز آینده هوای استان مازندران با افت دما همراه است که این میزان از یک تا سه درجه متغیر خواهد بود.

وی تصریح کرد: پیش بینی می شود که فردای روز جمعه  پس از پشت سرگذاشتن دمای منهای سه درجه یخبندان کمی صورت گیرد ما این مساله را جدی گرفته و از باغداران می خواهیم تا مواظب باغ های تامسون باشند.

مدیر باغبانی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری افزود: هرچند قرار نیست این توده هوای سرد آسیب زیادی به باغ های مرکبات وارد کند اما برای پیشگیری از خسارات به باغ های مرکبات باغداران باید به وسیله آبياری با آب چاه از زمانی كه دما به زير صفر می رسد باغ های خود را گرم نگاه داشته تا مشکل یخ زدگی برای درختانی که میوه  هنوز روی آنها مانده به وجود نیاید.

صادقی یادآور شد: در بحران برف و سرمای اخیر پیش بینی ها حاکی از آن بود که فاجعه ای برای باغ های مرکبات به وجود بیاید اما آنچه که در آزمایشگاه با امتحان کردن مرکبات سایر نقاط بدست آوردیم متوجه شدیم کمتر از 5درصد پرتقال های استان توسط یخبندان و سرما خراب شده است.

وی تصریح کرد:هر چند در ارتفاعات به دلیل درجه هوای سردتر ممکن است خسارات بیشتری به باغ های مرکبات واردشده باشد اما در سایر نقاط خسارت فاجعه آمیز نبود.

مدیر باغبانی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خاطرنشان کرد: در این دوره سرما بیشتر به میوه ها و سرشاخه های تازه روییده شده آسیب رسانده است و خود درختان خسارت چندانی ندیده اند اما در زمستان  اگر تداوم هوای سرد ادامه پیدا کند برای جلوگیری از خسارت دیدن درختان باید آن درختانی که میوه های روی درختی آن باقی مانده و خراب شده اند 100 درصد ریخته شوند و پس از گذشت سرما سرشاخه ها هرس و سم پاشی برای جلوگیری از هرنوع بیماری و رشد قارچ صورت گیرد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :