آخرین عناوین

دوشنبه 22 آذر 1395-9:27 کد خبر:36082

بابلسر؛ قربانی دلسوزهای نمایشی:

برگزاری همایش به‌ اصطلاح ملی داد نماینده ولی فقیه را درآورد

حضور نیافتن مدیران استانی و شهرستانی در همایش صدای اعتراض آیت‌الله سلیمانی را نیز درآورد و وی با گلایه از بی‌نظمی در اجرای مراسم نیز اظهار ناراحتی کرد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، همایش ملی «تصمیم‌سازی بهینه در اقتصاد مقاومتی با موضوع نقش مناطق آزاد در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی» توسط گروهی سیاسی که ناگهان همچون برگی رقصان در مسیر تندباد هم‌جهت شده و خود را حامی اصلی و انحصاری منطقه آزاد شدن بابلسر و فریدونکنار خواندند، در تالار میزبان برگزار شد که با حاشیه‌هایی همراه بود.

در این نمایش کارگردانان زیرکی نیز از پشت پرده چینش بازیگران را برعهده داشتند که خود افکار انتخاباتی زیر سر دارند؛ برای نشان دادن بهتر و دقیق‌تر این اقدام نمایشی، بهتر است خودِ به اصطلاح «همایش ملی!» را مورد کنکاش و مطالعه قرار دهیم و ببینیم برگزاری چنین همایشی تا چه حد به موضوع مربوط بوده و به دستاوردهای آن اشاره کنیم.

در دعوتنامه این همایش نام دو مسئول عالی ‌رتبه شهرستانی و استانی «علی اسد فرماندار بابلسر و سیدخلاق میرنیا رئیس دانشگاه مازندران» به‌عنوان میزبان ذکر شده بود که با کمال تعجب هیچکدام در مراسم حضور نداشتند.

جالب اینکه این همایش پُرطمطراق با عنوان ملی، با یک ساعت تأخیر شروع شد و چینش صندلی‌ها و حُضار بیشتر شبیه به یک میهمانی دورهمی بود.

جدا از ولی‌الله نانواکناری نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی که تقریباً با دو ساعت تأخیر به همایش پیوست، اگر به جایگاه علمی و شأن والای دینی سخنران اصلی آیت‌الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان توجه کنیم، حضور این شخصیت بزرگوار که خود اهل سوادکوه و سال‌ها امام جمعه بابلسر بوده‌اند و مورد تأیید مقام معظم رهبری نیز هستند، چندان مرتبط با موضوع این برنامه سیاسی و به‌اصطلاح اقتصادی نداشت.

به‌جز ولی‌الله نانوکناری و آیت‌الله سلیمانی حتی یک مهمان کشوری و استانی در این همایش حضور پیدا نکرد.

نکته دیگری که می توان به‌عنوان انتقاد به این گردهمایی و دورریز هزینه عنوان کرد، پخش آهنگ استقبال در میان سخنرانی ولی‌الله نانوکناری، به ‌دلیل ورود آیت‌الله سلیمانی به سالن همایش بود که باعث قطع سخنرانی شد.

از حواشی دیگر این همایش دورهمی، بهره‌گیری از سخنرانان بی‌تجربه‌ای بود که موارد مطروحه‌ شان هیچ ارتباطی به موضوع همایش نداشت و هرکدام موضوع دلخواه خود را با دوستان حاضر در جمع در میان می‌گذاشتند.

حضور نیافتن مدیران استانی و شهرستانی صدای اعتراض آیت‌الله سلیمانی را نیز درآورد و وی با گلایه از این موضوع، از بی‌نظمی در اجرای مراسم نیز اظهار ناراحتی کرد.

پس از اتمام مراسم مقرر شد حضار که تعدادشان کمتر از 150 نفر بود، طوماری که متن آن از قبل تنظیم و در سالن قرار گرفته بود را امضا و از اهداف و دستاوردهای این همایش اعلام حمایت کنند.

پایان این مراسم هم با پذیرایی شام همراه بود و حال ما مانده‌ایم چشم به راه تا دستاوردهای این همایش را مشاهده کنیم.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :