آخرین عناوین

سه شنبه 3 تير 1393-23:17 کد خبر:364

پدرام رضایی کلانتری

شهردار و کلان شهر ساری

با ابلاغ وزارت کشور شهر ساری از رتبه 10 به 11 ارتقاء یافت و کسب این رتبه برای هر شهری زمانی محقق می شود که آن شهر دارای شرایط و شاخص های خاصی شده باشد.


در ساری شهرداران زیادی فعالیت هایی به فراخور زمان و امکانات خود نموده اند اما نتوانسته اند ساری را به شاخص های مورد لزوم جهت ارتقاء به رتبه 11 برسانند.

مهدی عبوری بعد از انتخاب به سمت شهرداری ساری از سوی اعضای شورای چهارم که برای اولین بار تعدادشان به 13 نفر رسید توانست تاکنون نتیجه رای اعتماد آنها را در حد توان و بر اساس برنامه های اعلام شده خود به خوبی بدهد که شاخص ترین آنها ارتقاء رتبه ساری از 10 به 11 بوده است.

فعالیت های مهدی عبوری به نظر نویسنده این مطلب در دو حوزه 1- زیر ساخت ها و همچنین 2- ظاهر و مبلمان شهری ساری بوده است.

در بحث زیر ساخت ها اگر بخواهیم به فعالیت های عبوری اشاره کنیم می توان به اتمام پروژه های نیمه تمامی که قدمت چندین ساله و برخی چندین ده ساله داشته اند اشاره نمود که عبوری توانست نسبت به اتمام و یا رفع مشکل آنها جهت بهره برداری در سریع ترین زمان اقدام نماید.

در بحث مبلمان شهری و ظواهر شهر نیز اگر بخواهیم به مورد کوچکی اشاره نماییم می توان به این نکته اشاره نمود که شهر ساری با توجه به فرا رسیدن هر مناسبت کشوری و یا استانی، شکل و ظاهر همان مناسبت را به خود می گیرد و این موضوع تنها مورد کوچکی از برنامه های کوتاه مدت شهردار بوده است.

شهردار ساری چندین بار اعلام نمود که برای شهر ساری برنامه های کوتاه مدت،میان مدت و بلند مدت دارد که در عمل و اجرا برنامه های فوق را آغاز نموده و برخی یا به اتمام رسیده و یا طبق روز شماری که برای هر برنامه و پروژه تعریف شده به بهره برداری خواهند رسید.

در این مطلب نمی خواهیم از شهردار ساری تعریف نماییم تا بعدا افرادی ما را متهم به برخی از موارد نظیر چاپلوسی، گرفتن وعده و پیشنهاد و پست و .... نمایند بلکه قصد و هدف ما ،تحلیل اقدامات شهردار و نتایج حاصل از فعالیت صادقانه و با برنامه یک مسئول می باشد تا شاید هم برخی افراد غیر کارشناس سیاسی بتوانند گوشه ای از بی عدالتی خود را کنار گذاشته و قضاوتی درست نمایند و هم اینکه برخی دیگر از افراد قبول نمایند که با برنامه ریزی درست و کارشناسی شده می توان واقعا در هر حوزه کاری فعالیت همراه با توسعه و پیشرفت نمود.

یکی  دیگر از فعالیت های شهردار ساری که کمتر به چشم آمده و مورد توجه قرار گرفته این بوده که توانست در شهرداری انقلابی اداری و سازمانی بوجود آورد تا هم مردم با مراجعه به شهرداری دچار کمترین نارضایتی شوند و هم کارها در سریعترین زمان و با حداکثر کیفیت اداری انجام شود.

تغییرات در سازمان های زیر مجموعه شهرداری و فعال نمودن برخی سازمان های راکد،تلاش جهت کسب رضایت مردم و پیمانکاران همکار با شهرداری ،برقراری تعاملات لازم با ادارات دیگر، هماهنگی شدن با استاندار ، نمایندگان ساری در مجلس ، استاندار و معاونین استاندار، دوری کردن از مسائل حاشیه ای، دور شدن از مسائل سیاسی که به شهرداری و شهر ساری لطمه می زد و .... گوشه ای از هنرهای یک مدیر جوان و کارشناس بوده که تاکنون به نمایش گذاشته است.

البته نباید برخی از اشکالات و نواقص شهرداری و شهردار را نادیده گرفت اما می توان به جرات اعتراف نمود که اشکالات و نواقص کوچک در مقابل فعالیت های بزرگ و خاص عبوری بسیار ناچیز می باشند.

بحث در مورد شهردار و شهرداری بسیار زیاد اما از حوصله خوانندگان خارج است اما امیدوارم منصفان بی انصاف سیاسی به خود بیایند تا حداقل به هر علتی اگر از شهردار و عملکردش دفاع و حمایت و تشویق نمی نمایند بلکه چوب لای چرخ شهردار نگذاشته و تهمت نزنند تا این شهردار جوان کارشناس ساروی و ارزشی بتواند در حد توان و بر اساس برنامه های خود و همکارانش ،این شهر ارتقاء یافته را به جایگاه واقعی خود برساند.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :

  • صفاری
    سه شنبه 31 تير 1393-13:50


    تشکر از اقای رضایی کلانتری

    • ملیحه
      چهارشنبه 4 تير 1393-0:37


      بسیارعالی.
      به دونکته اصلی اشاره کردید که امیدواریم باهمکاری مسئولین وکمک خداوند متعال به نحو احسن انجام شود.وچه عالی دوستان به دور ازهرگونه تملق نظرات خودرا مانند این متن بیان کنند ودر بهبود اوضاع شهر سهیم باشند.