آخرین عناوین

پنجشنبه 5 تير 1393-13:25 کد خبر:371

فرمانده انتظامی مازندران:

تاکنون به اهداف تعیین شده در راهنمایی و رانندگی رسیده ایم

فرمانده انتظامی مازندران گفت: در سه ماه اول سال جاری میزان تلفات رانندگی کاهش یافته است و توانستیم به اهداف دست یابیم.


به گزارش خزرخبر، مسعود جعفری نسب در اولین نشست فصلی روسای راهور در استان افزود: 14 میلیارد تومان اعتبار برای نصب دوربین ها در سطح استان تصویب شده است.

 وی اظهار داشت: دوربین های شهری مکمل دوربین های راهها است که در مدیریت ترافیکی در شهرها تاثیرگذار است و ساماندهی کمربندی ساری، ساماندهی میدان خزر و دوربرگردان آن سبب شد تا بار ترافیکی مرکز استان کاهش یابد.

 وی به ساماندهی میدان امام ساری اشاره کرد و گفت: در قائمشهر نیز با ساماندهی بازار بار ترافیکی منطقه کاهش یافته است.

 جعفری نسب، به طرح ساماندهی ترافیکی داخل شهرها توسط راهور شهرستانها اشاره کرد و گفت: این طرح در قائمشهر تصویب شده و بصورت پایلوت در قائمشهرو بابلسر اجرا می شود.

 فرمانده انتظامی مازندران با اشاره به اینکه امسال باید حوادث ترافیکی 20 درصد کاهش یابد، بیان داشت: در مناطقی که بیشترین تلفات دارد، قرار شد نسبت به اجرای طرح ها برنامه ریزی شود.

 وی شناسایی نقاط حادثه خیز را از دیگر اقدامات برای کاهش حوادث بیان کرد و بر لزوم انگیزه سازی برای پرسنل راهور تاکید کرد و گفت: اجرای این طرح سبب می شود تا از قابلیت های نیرو در تمام زمینه ها استفاده شود.

 جعفری نسب گفت: برای کاهش تلفات طرح هایی در نظر گرفته شده تا به هدف 20 درصدی کاهش شمار کشته شدگان دست یابیم.

وی اظهار داشت: سیاست استان بر این است که طرح‌های دریا با رعایت مسائل شرعی در مازندران فعال باشد و ورود مسافران به دریا بدون مانع است.

وی ادامه داد: پروژه 14 میلیارد تومانی پایش تصویری در شورای تامین استان تصویب شد و 307 دوربین در مازندران نصب می‌شود.

جعفری‌نسب با بیان اینکه از تمام ظرفیت‌های پلیس در اجرای ماموریت‌ها استفاده می‌کنیم، یادآور شد: برای ایجاد انگیزه در نیروهای پلیس برنامه‌ریزی کردیم.

وی با اشاره به اینکه در ارائه تصادفات جرحی از این پس پلیس راه مرجع است، افزود: با اجرایی شدن طرح رسیدگی به تصادفات با کمتر از 5 میلیون ریال خسارت در محل حادثه و ارائه نکردن آن به مراجع بالاتر، کاهش چشمگیری در حوزه تصادفات خسارتی داشتیم.

در ادامه این جلسه فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی استان نیز گفت:محمدرضا قاسمیان در جلسه نخستین نشست فصلی روسای راهور و فرماندهان پلیس راه مازندران در سالن اجتماعات پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران اظهار داشت: چشم‌انداز پلیس در سال 93 کاهش 20 درصدی خسارت‌ها و تلفات است.

محمد رضا قاسمیان با اشاره به افزایش نیم درصدی آمار تصادفات در سال گذشته، ادامه داد: در فروردین امسال افزایش 26 درصدی حوادث، در اردیبهشت ماه در حد متوسط و در خردادماه کاهش 45 درصدی حوادث را داشتیم.

قاسمیان با بیان اینکه کاهش 26 درصدی تصادفات خسارتی را شاهد هستیم، متذکر شد: البته هنوز به آمار مطلوب در این زمینه نرسیده‌ایم.

وی ادامه داد: در طول سه ماهه نخست امسال، دو درصد کاهش تصادفات فوتی و 10 درصد افزایش تصادفات جرحی داشتیم.

در ادامه این نشست جعفر محمدنژاد فرمانده پلیس راه مازندران اظهار داشت: مازندران در ایام مختلف سال، حجم بالایی از جمعیت را در خود جای می‌دهد.

وی با بیان اینکه در آستانه اجرای فاز نخست طرح تابستانه پلیس راه هستیم، ادامه داد: در سه ماهه نخست امسال یک درصد کاهش تصادفات را شاهد بودیم.

محمدنژاد با اشاره به اینکه پاسگاه‌های هدف ما در شهرهای ساری، بابل و آمل شناسایی شدند و تدابیر خاصی برای این مراکز در نظر گرفتیم، افزود: پیش‌بینی ما بر این است در سه ماهه تابستان به آمار نیروی انتظامی برسیم.

وی با بیان اینکه خودروهای سواری با 76 درصد بیشترین آمار تصادف استان را به خود اختصاص داده‌اند، گفت: 19 درصد از تصادفات هم مربوط به عابران است.

فرمانده پلیس راه مازندران با اشاره به اینکه انحراف و تجاوز به چپ باعث بروز 25 درصد از تصادفات می‌شود، ادامه داد: 60 درصد از تصادفات در روز اتفاق افتاده است.

وی با اشاره به ضبط هفت مورد گواهینامه با نمره منفی در استان، تصریح‌کرد: 852 مورد خودرو با جریمه بالای یک‌میلیون تومان در استان متوقف شده است.

 

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :