آخرین عناوین

شنبه 7 تير 1393-15:15 کد خبر:376

قصه‌ ملال‌آور شورای شهر و تعیین شهردار سورک

فشارهای سیاسی، دست های قدرت و یا لابی گری؟!/چه عاملی انتخاب شهردار سورک را به تأخیر انداخته؟

کارگروه تعیین شده بعد از برگزاری چندین جلسه و بررسی‌های انجام گرفته، در نهایت سه نفر را از غربال خود خارج کرده و اعضای شورای شهر نیز در غربالی مجدد، باید شهردار را از میان این سه نفر تعیین کنند.


به گزارش خزرخبر و به نقل  بلاغ ، بعد از استعفای «انصارالحسینی» از شهرداری این شهرستان و انتخاب «عیسی ولی‌زاده» به‌عنوان سرپرست شهرداری، ماراتن انتخاب شهردار شروع شد.

در این بین شورای شهر سورک با انتخاب کارگروهی درصدد انتخاب شهردار برآمد، افراد این کارگروه که از افراد باتجربه سورکی در بدنه وزارت کشور و آشنا به مسائل شهری و شهرداری و مسائل عمرانی هستند، با مدنظر قرار دادن هفت آیتم در صدد انتخاب شهردار کارآمد بر آمدند.

کارگروه تعیین شده بعد از برگزاری چندین جلسه و بررسی‌های انجام گرفته، در نهایت سه نفر را از غربال خود خارج کرده و اعضای شورای شهر نیز در غربالی مجدد، باید شهردار را از میان این سه نفر تعیین کنند.

اما ظاهراً اتفاقات حاشیه‎ای نیز در این بین در حال رخ دادن است که یکی از این حاشیه‎ها فشار افراد ذی‎نفوذ و پرقدرت میاندورودی به بعضی از اعضای شورا برای انتخاب فردی که در بین نفرات انتخابی کارگروه قرار ندارد بوده و صرفاً جهت داشتن سابقه در کار شهرداری و حرف شنوی داشتن از آنها این فرد را مد نظر قرار داده اند.

باید پرسید در صورت انتخاب این فرد، پس اساس شکل‌گیری کارگروه بر چه مبنایی بوده و این اتفاق کارنامه بدی را برای اعضای شورای شهر رقم خواهد زد و همچنین در این بین آبروی نفرات منتخب کارگروه نیز تحت الشعاع قرار گرفته است.

در بین افراد منتخب کارگروه، یکی از آنها سابقه شهرداری در چند شهر کوچک استان را دارد ولی حضور وی فعالیتی کارآمد را برای آن شهرها رقم نزده است.

فرد دیگری که مورد توجه بعضی از افراد بود، سابقه زیادی در شهرداری سورک دارد و از لحاظ جریانات سیاسی نیز بی طرف بوده و کاری به حاشیه ها ندارد، وی در مقابل درخواست‎هایی برای قبول شهرداری در حال تحصیل بودن خود را بهانه کرده تا در دام افراد سیاسی نیفتد.

یکی دیگر از افراد منتخب، چهره ای فرهنگی دارد که سابقه مدیریتی نیز داشته است و از حمایت دو تن از اعضای شورا هم برخوردار بوده و وابستگی نزدیکی با یکی از نمایندگان مجلس دارد اما این فرد مخالفان اصلاح طلب دارد که دلیل مخالفت شان را دور کردن افراد میاندورودی از اداره تحت مدیریتش عنوان می کنند و با فشار به بعضی از اعضای شورا، خواهان مخالفت با انتخاب این فرد هستند.

نفر سوم این جمع نیز فردی است که سابقه شهرداری شهرهای کوچک استان را دارد که البته مورد حمایت فرد خاصی نیست و فعلاً مهره ای خنثی بوده که می تواند در صورت به نتیجه نرسیدن برای انتخاب شهردار از بین گزینه های دیگر که وابسته به جریانات سیاسی هستند، این فرد در کمال ناامیدی شاید شهردار شود.

اما شنیدها نیز از وجود دو نفر دیگر در این کارگروه خبر می دهد که با وجود خارج نشدن از غربال کارگروه، احتمال بازگشت را به دلیل داشتن بیشتر خصوصیات مطرح شده در آیتم های کارگروه، دارند.

با این اوضاع و احوال، باید پرسید که دلیل شورا برای طولانی شدن انتخاب شهردار چیست؟

آیا فشارهای سیاسی باعث عدم انتخاب شهردار شده؟

آیا دست های قدرت به دنبال انتخاب فردی از جنس خودشان هستند و با طولانی کردن انتخاب شهردار به دنبال جلب نظر یکی از اعضای شورای شهر هستند تا بتوانند گزینه خودشان را بر صندلی شهرداری سورک بنشانند؟

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :