آخرین عناوین

شنبه 7 تير 1393-15:21 کد خبر:377

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت مازندران اعلام کرد:

فرستادن شرخر از سوی بانک‌ها به منازل صنعتگران/ پارچه کفن و سنگ قبر ما از چین وارد می شود!

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت مازندران با بیان اینکه امروز شاهد هستیم که بانک‌ها حرمت‌شکنی کرده و خانواده‌های صنعتگران را در فشار قرار داده‌اند، گفت: برخی بانک‌ها شرخر به خانه صنعتگران می‌فرستند.


به گزارش خزرخبر، داریوش هندویی در نشست خبری در سالن اجتماعات خانه صنعت، معدن و تجارت مازندران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در همه کشورها تولید ناخالص ملی به عنوان پشتوانه پول آن کشور است و سربازان ما با همه مشکلات در این جبهه می‌جنگند.

*جشن هفته صنعت بدون سیمرغ

وی بافزود: امسال در حالی هفته صنعت را جشن می‌گیریم که سیمرغ زیبا و خوش خط وخال صنعت و معدن دیگر بال و پری ندارد.

این مسئول با بیان اینکه دچار دو مقوله خطرناک رکود و تورم هستیم، تصریح‌کرد: این دو به موازات هم نیستند بلکه در هم ضرب شده‌اند و مضراب اینها برای جامعه خطرناک و بحران‌زا است.

*تورم با فشار کاهش نمی‌یابد

وی با اشاره به اینکه همه فشارها برای کاهش تورم است در حالی که تورم با فشار، کاهش نمی‌یابد بلکه با کاهش رکود است که می‌توانیم تورم را کنترل کنیم، افزود: کاهش رکود می‌تواند آنقدر جلو برود که به صفر برسد و حاصل ضرب صفر در تورم، صفر شده و رکود هم از حالت بحران خارج می‌شود حتی اگر بالاترین تورم را داشته باشیم.

هندویی با بیان اینکه در این حالت، کسب و کار و اشتغال رونق دارد و شادابی را به همراه می‌آورد، گفت: اما رکود، برای جامعه خمودی را به همراه می‌آورد و باعث افزایش تورم می‌شود.

*بانک‌ها به فتوای مراجع هم توجه نمی‌کنند

وی با اشاره به اینکه بانک‌ها حتی به فتوای مراجع هم عمل نمی‌کنند، یادآور شد: بانک‌ها نه تنها اصل و بهره پول را مطالبه می‌کنند علاوه بر گرفتن جریمه غیرشرعی و غیرقانونی، بر جریمه هم جریمه دریافت می‌کنند و مضاربه مضرب در مضرب اتفاق می‌افتد.

*اجناس بنجل چینی و سنگینی بار بر روی تولید کنندگان داخلی

وی با اشاره به اینکه در شرایطی با اجناس بنجل چینی رقابت می‌کنیم که آنها قانون 18درصد جایزه صادراتی برای تولیدکنندگان خود دارند، گفت: ما آنقدر بار روی دوش تولیدکننده می‌گذاریم که از نفس بیفتد.

هندویی افزود: به جای صفر شدن تعرفه مواد اولیه و افزایش تعرفه مواد تولید شده، برعکس عمل می‌کنیم و این شیوه ما را به فلاکت می‌رساند.

*برند ایرانی و تولید چینی

وی با بیان اینکه امروز بسیاری از کالاهایی که در کشور با برند ایرانی توزیع می‌شود، ساخته شده کشور چین است، اظهار داشت: کارخانه کفش ملی سال‌ها است که تعطیل شده اما فروشگاه‌های آن دائر است و کسی از خود نپرسیده این اجناس از کجا می‌رسد.

*برگشت چند باره قانون حمایت از تولید از مجلس

وی با بیان اینکه معادن سنگ گرانیت ما بهترین و زیباترین سنگ‌های دنیا را دارند اما تعطیل می‌شود تا عده‌ای سودجو از کشور چین، سنگ قبر وارد کنند و نساجی ما در حال تعطیل شدن است و سودجویان پارچه کفن از چین وارد می‌کنند، خاطرنشان‌ کرد: سه سال قبل، بیش از 3 هزار نفر ساعت، کار کارشناسی انجام شد تا طرحی به نام قانون حمایت از تولید داشته باشیم، این طرح به مجلس ارائه شد و تاکنون چند بار به صحن مجلس رفته اما بارها برای اصلاح به کمیسیون برگشت زدند.

*فرستادن شرخر از سوی بانک‌ها به منازل صنعتگران

هندویی با اشاره به اینکه دولت هزاران میلیارد تومان به پیمانکاران بدهکار است و تقاضا داریم بدهی دولت به پیمانکاران با بدهی پیمانکاران به بانک‌ها تهاتر شود، گفت: اما دولت این کار را انجام نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه امروز شاهد هستیم که بانک‌ها حرمت‌شکنی کرده و خانواده‌های صنعتگران را در فشار قرار داده‌اند، یادآور شد: برخی بانک‌ها شرخر به خانه این صنعتگران می‌فرستند.

هندویی با اشاره به اینکه در حالی روز صنعت را جشن می‌گیریم که باید خون گریه کنیم، گفت: امروز امید ما به خدا و شعار دولت تدبیر و امید است.

*دریافت سود 40 درصدی از صنعتگران

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت مازندران با اشاره به اینکه بانکداری اسلامی با هزینه‌های جانبی، 40درصد سود از تولیدکننده و صنعتگر دریافت می‌کند، گفت: اما در کشورهای اروپایی بهره 25 صدم درصد به 0.15 درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه ما بر روی همه مسائل مالیات بر ارزش افزوده و حتی بر روی واژه‌های آن، حرف داریم، اظهار داشت: در ترجمه این مسئله هم اشتباه صورت گرفته و هرچه گفتیم مالیات افزوده بر ارزش، درست است قبول نکردند و در اجرای آن هم اشکالات فراوانی وجود دارد.

هندویی در بخش دیگری از سخنان خود درباره مشکلات صنعت در مازندران با اشاره به اینکه وضعیت صنعت مازندران هم جدای از صنعت کشور نیست، افزود: برخی اشکالات زیربنایی ویژه مازندران است و در سال‌های اخیر هرچه فریاد زدیم کسی صدای ما را نشنید.

*قانون واگذاری معادن در مازندران سختگیرانه است

وی با بیان اینکه مازندران دارای چهار اقلیم است و برای هر اقلیم باید قانون خاص همان اقلیم را اجرا کرد، یادآور شد: قانون واگذاری معادن در مازندران بسیار سختگیرانه است در حالی که همین قانون در استان سمنان که هم‌ مرز مازندران است به شکل دیگری اجرا می‌شود.

هندویی با اشاره به اینکه محدوده معدنی یک سمنانی 50 هکتار است، تصریح‌کرد: اما محدوده معدنی یک مازندرانی 5‌هزار متر زمین است و دستگاه‌های حفار در این مساحت قادر به کار کردن نیستند.

وی با بیان اینکه معادن زغال‌سنگ ما در حالی متروکه است که 427 نوع مواد می‌توان از این معادن استحصال کرد، ادامه داد: مازندران 222 معدن دارای پروانه دارد و فقط 115 معدن فعال است.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت مازندران، با بیان اینکه معادن سنگ و گرانیت کشور در حال تعطیلی است، گفت: این درحالی است که برخی افراد سودجو از چین حتی سنگ قبر و کفن وارد می کنند.

وی اظهار داشت: متاسفانه کسانی برای ما پارچه های کفن و مهر تولید می کنند که مقید به دین نیستند.

وی با بیان اینکه با دو جبهه می جنگیم گفت: با یک جبهه خارجی و یک جبهه ستون پنجم داخلی می جنگیم که به عزت و آینده کشور توجه ندارند.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :