آخرین عناوین

دوشنبه 29 آذر 1395-16:59 کد خبر:38176

اما و اگرهاي انتخاب شهردار نكا:

آيا اعضاي شوراي شهر به يك شهردار نكایي مي‌رسند؟

این روزها شهر نكا در تب و تاب برگزاري انتخابات براي انتخاب شهردار است و اين انتخابات، اما و اگرهاي مختلفي را در سطح شهر ايجاد كرده است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، شهرداری نکا در حالی با سرپرست اداره می‌شود که در 20 آبان ماه سال جاری با موافقت استعفای سیدعیسی میری‌قلعه‌سری که از مهرماه 93 به عنوان شهردار نکا انتخاب شده بود، این شهرداری براساس نظر و تصمیم اعضای شورای شهر نکا با سرپرستی حسین‎جان محسنی اداره می‌شود.

 امروز دوشنبه با تشکیل جلسه فوق‌العاده در شورای اسلامی شهر نکا، انتخاب برای شهردار جدید نکا آغاز  شد.

در نخستین جلسه برگزار شده امروز دوشنبه که با حضور تمام اعضای شورای اسلامی شهر نکا و در پشت درب‌های بسته با موضوع انتخاب شهردار برگزار شد، اعضای شورای اسلامی شهر باید از بین چهار گزینه معرفی شده برای شهردار نکا به یک نفر برسند.

از بین گزینه‌های ثبت‌نام شده برای گزینه پست شهردار نکا سه گزینه یعنی محمدعلی باقری، مرتضی حسنی و حسین‌جان محسنی نکایی و سیدجعفر حسینی اهل قائم‌شهر است.

محمدعلی باقری از اعضای شورای اسلامی شهر نکا در این دوره است که برای پست شهردار نکا ثبت‌نام کرده است، همچنین حسین‎جان محسنی که تاکنون سرپرست شهرداری نکا را عهده‌دار بوده است، پیش از این مشاور شهردار نکا بود که با استعفای شهردار به عنوان سرپرست انتخاب شد.

در این بین مرتضی حسنی، شهردار اسبق نکا با سابقه 6 سال در شهرداری نکا از جمله گزینه‌های بومی شهر نکا با داشتن پیشینه موفق در امر شهرداری نکا است و سیدجعفر حسینی اهل قائم‌شهر هم دارای سابقه شهردار بندرگز و مدتی هم شهرداری قائم‌شهر را در کارنامه خود دارد.

تغییرات در شورای اسلامی شهر نکا هم در این دوره فراوان بوده است به طوری که با آغاز دوره چهارم شورای اسلامی شهر نکا، براساس تصمیم اعضای این شورا، یک نفر از افراد این شورا به‌عنوان شهردار معرفی شد و سیدعیسی میری‌قلعه‌سری با اکثریت آرای اعضای شورای اسلامی شهر نکا به‌عنوان شهردار نکا منصوب و سید مهدی موسوی‌آبلویی که عضو علی‌البدل این شورا بود؛ به‌عنوان عضو اصلی وارد شورا شد.

در ادامه فعالیت این شورا، محمدرضا غلامی دیگر عضو این شورا هم به‌عنوان معاون فرماندار نکا انتخاب و از کار در شورای اسلامی شهر نکا کنار گذاشته شد و علی درخشانی‌فر دیگر عضو علی‌البدل این شورا به‌عنوان عضو اصلی مشغول فعالیت شد.

در همین ماه هم با استعفای علی‌اصغر فضلی‌چورتی، نوابه بخشی به‌عنوان عضو علی‌البدل، تنها پنج ماه  مانده به پایان کار چهارمین دوره شورای اسلامی شهر نکا وارد این شورا شد و فعالیت‌های خود را آغاز کرد.

در این بین با توجه به استعفای شهردار نکا در اواخر ماه گذشته، زمزمه‌هایی برای ورود یکی از اعضای شورا اسلامی شهر نکا به سمت شهردار نکا شنیده شد که زمزمه‌های رفتن این عضو شورای اسلامی شهر به شهرداری، ورود مریم قنبری عضو علی‌البدل دیگر شورای اسلامی نکا را به شورا تقویت کرد.

سیدعیسی میری‌قلعه‌سری، شهردار سابق نکا مهرماه 93 به عنوان شهردار نکا انتخاب شد و با پشتکار فراوان رضایت‌مندی نسبی شهروندان را جلب کرده بود اما به دلیل بیماری قلبی و مسائل شخصی از 20 آبان ماه سال جاری از سمت خود در شهرداری نکا استعفا داد و این شهرداری هم‌اکنون، براساس نظر و تصمیم اعضای شورای شهر نکا با سرپرستی حسین‎جان محسنی اداره می‌شود.

براساس اطلاعات واصله از فردی موثق و آگاه از اعضای شورای شهر نکا در انتخاباتی که صبح امروز دوشنبه بین چهار گزینه انتخاب شهردار نکا برگزار شده است تاکنون محمدعلی باقری و حسین‌جان محسنی از نکا در این انتخابات رد شدند و انتخابات برای انتخاب شهردار نکا بین دو گزینه نکایی و قائم‌شهری شامگاه دوشنبه (امشب) برگزار می‌شود.

اکنون انتخاب بین شهردار نکایی و قائم‌شهری و البته براساس سوابق، عملکردها، تحصیلات و رزومه‌های کاری در دست بررسی و انجام است و انتخابات بین مرتضی حسنی شهردار اسبق نکا و سیدجعفر حسینی اهل قائم‌شهر ساعت 17 امشب با حضور اعضای شورای اسلامی شهر نکا برگزار می‌شود تا یکی از این دو نفر بر مسند شهرداری نکا تکیه زند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :