آخرین عناوین

شنبه 7 تير 1393-16:2 کد خبر:382

انتقاد مسئول پژوهشکده مازندران شناسی از میراث فرهنگی:

سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به آثار تاریخی مازندران بی‌توجه است

مسئول پژوهشکده مازندران‌شناسی با بیان اینکه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری مازندران، کمر فرهنگ استان را شکست، گفت: در ساری چندین اثر تاریخی با ثبت ملی وجود دارد که مورد بی‌توجهی و بی‌مهری این سازمان قرار گرفت.


به گزارش خزرخبرو به نقل از فارس،حسین اسلامی ساروی در حاشیه داوری مسابقه «اشک میراث»، در گفت‌وگو با فارس از ساری با ابراز ناخشنودی از عملکرد اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری مازندران اظهار داشت: از صنعت گردشگری در مازندران فقط ویلاداری را به ما تحمیل کردند.

وی با بیان اینکه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری مازندران، کمر فرهنگ استان را شکست،افزود: در ساری چندین اثر تاریخی با ثبت ملی وجود دارد که مورد بی‌توجهی و بی‌مهری این سازمان قرار گرفت.

مسئول پژوهشکده و کتابخانه مازندران شناسی و ساری‌شناسی بیان کرد: این بار با اعتقاد به تاثیرات هنر، از هنرمندان عکاس کمک خواستیم تا خرابی‌های میراث فرهنگی را در شهر مظلوم  ساری، از دریچه دوربین به نمایش درآورند.

وی ادامه داد: اجرای این طرح استمداد از هنرمندان برای نجات میراث فرهنگی شهر مظلوم ساری است.

اسلامی هدف از برگزاری این مسابقه عکاسی را شناسنامه‌دار کردن آثار میراث فرهنگی در حال مرگ ساری مطرح کرد.

مسئول پژوهشکده و کتابخانه مازندران و ساری شناسی ادامه داد: سازمان میراث فرهنگی و گردشگری مازندران چاره‌ای جز بیداری ندارد و باید در برابر پولی که می‌گیرید، انجام وظیفه کند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :