آخرین عناوین

شنبه 7 تير 1393-23:52 کد خبر:387

با فداکاری مردم مازندران و پس از 30 سال انجام شد

بی نیاز شدن مازندران از وارد کردن خون /مردم مازندران در اهدای خون حضور فعالانه داشته باشند

مدیر کل انتقال خون مازندران گفت: سال گذشته 160 هزار و 600 واحد خون و فرآورده‌های خونی در میان مراکز درمانی استان توزیع شد و بعد از گذشت 30 سال نخستین سالی بود که از استان‌های دیگر خون وارد مازندران نشده است.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس،اسماعیل پوریانی گفت: در سه ماهه اول امسال 40 هزار و 697 نفر به پایگاه‌های انتقال خون مازندران مراجعه کردند که از این میان 33 هزار و 591 نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی ادامه داد: از میان اهدا کنندگان 5 هزار و 730 نفر بار اولی، 19 هزار و 408 نفر اهداکننده مستمر و 8 هزار و 453 نفر اهداکننده با سابقه بودند.

مدیرکل انتقال خون مازندران با اشاره به وجود 4 هزار بیمار خاص (تالاسمی، هموفیلی، دیالیزی و سرطانی) در مازندران، گفت: علاوه بر این در تصادفات جاده‌ای، نوزادان تازه متولد شده و جراحی قلب باز نیز از مصارف خونی است.

 پوریانی تصریح کرد: سال گذشته 160 هزار و 600 واحد خون و فرآورده‌های خونی در میان مراکز درمانی استان توزیع شد و بعد از گذشت 30 سال نخستین سالی بود که از استان‌های دیگر خون وارد مازندران نشده است.

وی یادآور شد: همچنین در سه ماهه اول امسال نیز هیچ خونی وارد مازندران نشده است.

مدیرکل انتقال خون مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: پایگاه‌های انتقال خون در این ماه نیز فعال است.

 پوریانی بیان داشت: پایگاه‌های انتقال خون در شهرهای ساری، آمل، بابل، تنکابن و چالوس از ساعت 7:30 صبح تا ساعت 13 و شب‌ها نیز از ساعت 21:30 آماده خون‌گیری است.

وی ادامه داد: همچنین پایگاه‌های انتقال خون شهرهای بهشهر، گلوگاه، جویبار، کانکس قائمشهر، رامسر و نور از ساعت 21:30 شب فعال است.

مدیرکل انتقال خون مازندران با بیان اینکه اهدای یک واحد خون به معنای نجات جان بیمار است از مردم استان خواستار شد در این کار خداپسندانه حضور فعال داشته باشند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :